۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

از روزنامه ی حرفه ای و با سابقه ی "خبر"، انتظار می رود که در شماره ی فردا، طی یادداشتی، به چراییِ و چگونه و با چه تغییراتی روی دکه های مطبوعات بازآمد، بپردازد.

 

امروز شنبه 23 آذر 1392 دقیقاً ساعت  10:59:29 تیتری روی خروجی "خبرآنلاین" خبرگزاری تحلیلی ایران قرار گرفت، با این عنوان؛ "روزنامه خبر روی دکه رفت" (اینجا)

 

نه فقط از سر کنجکاوی که از سر علاقه به نسخه ی کاغذی و البته شاید نسخه ی دوم و روزنامه ای شده ی "خبرآنلاین"، روزنامه "خبر" را از نزدیک ترین دکه ی مطبوعات تهیه کرده و خب! بدیهی است که اول، سرمقاله را خواندم تا ببینم پاسخ سؤالاتم را داده است یا نه!؟

سؤال مهم ؛ چرا روزنامه ی "خبر" از روی دکه های مطبوعات، رفت؟

سؤال مهم تر؛ چرا حالا، دوباره آمد؟

مهم ترین سؤال؛ گردانندگان و مدیران ارشد روزنامه، در دوره ی جدید انتشار، چه کسانی هستند؟

 

پاسخ به سؤال اول، مهم است. چرا که حتی برای آنانکه همچون نگارنده، جزو مخاطبان همیشگی روزنامه ی "خبر" بوده و ان شاءالله خواهند بود، یادآوری این مهم که «چرا روزنامه ی "خبر" از روی دکه های مطبوعات، رفت؟»، یک ضرورت تاریخی است. تاریخ مطبوعات ایران به این پاسخ، نیاز دارد که بداند چه شد که روزنامه ی "خبر" از روی دکه های مطبوعات، رفت؟ و در چه تاریخ و روزی، آخرین شماره ی آن منتشر شد؟

پاسخ به چرایی بازآمدن و بازگشتِ دوباره ی "خبر" هم، به نیازِ آیندگان که تاریخ مطبوعات ایران را ورق خواهند زد، تصویر روشنی می دهد و صدالبته که مخاطبِ امروزین هم بایستی بداند که این روزنامه، چه سبقه و صبغه ای داشته و با چه پیشینه ای دوباره به این نتیجه رسیده است که ولو با تغییر مدیران و یا حتی رویکردها، بهتر است دوباره به فضای مطبوعات کشور برگردد! و همگان می دانند که توجه به این نکته، ضمن رعایت حقوق مخاطب، جایش در سرمقاله است خصوصاً که سرمقاله نیز به همین موضوع پرداخته است.

آخر این که، وقتی دست اندرکاران روزنامه "خبر"، در دوره ی جدیدِ انتشار، ظاهراً تغییر اساسی کرده اند؛ چنانکه شناسنامه ی روزنامه در دوره ی جدید، این را نشان می دهد، آشکار است که مهم ترین سؤال، می تواند همین باشد که گردانندگان و مدیران ارشد روزنامه، در دوره ی جدید انتشار، چه کسانی هستند؟

چرا که از نقطه نظر روزنامه نگاری، باید با عنایت به وقفه ی نسبتاً طولانی که دوره ی فترت روزنامه ی "خبر" بین دوره ی پیشین و جدید، محسوب می شود، فرض بر این باشد که در دوره ی جدید، روزنامه بایستی طوری روی دکه های مطبوعات قرار بگیرد که مخاطب قدیمی و جدید، هر دو، از هر گونه تغییری درباره روزنامه، آگاه شوند.

این که به اصطلاح، مطبوعاتی ها، صاحب امتیاز و مدیر مسؤول و دبیران گروه های روزنامه را می شناسند، کافی نیست؛ یقیناً و لزوماً، نشریات، فقط برای مطبوعاتی ها منتشر نمی شود!؟

بنا بر این، از روزنامه ی حرفه ای و باسابقه ی "خبر"، انتظار می رود که در شماره ی دوم از دوره ی جدید انتشار روزنامه یعنی شماره ی 3514 طی یادداشتی، به این مهم بپردازد.

 

 

 

کد خبر 327592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =