۰ نفر
۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۹

برای ایجاد و استمرار یک تعهد و قرار داد در تمام مکاتب حقوقی رعایت 2 اصل بنیادی الزامیست . اولی توافق طرفین و دومی حسن نیت . این دو شاخصه اصلی زیربنای مهم هر تعهد و توافقی است که منعقد می گردد .حال این مفهوم را در توافق نامه ژنو و تفسیر طرفین از نحوه استمرا آن را بررسی می کنیم .

 

می نویسیم 1+5 ، ولی چه باید بخوانیم ؟!

 

مدتی است که از توافق مکتوب بین ایران و گروه 1+5 می گذرد و هر از چندی  طرف به اصطلاح غربی ساز مخالف با روح توافق را ساز کرده و برای خوش رقصی برخی حاشیه نشینان می نوازد . شاید با یک بررسی اجمالی در دوره تاریخی 300 سال  اخیر از بعد سیاسی برای کشف برخی نقاط تاریک و مغفول گره های تاریخی موجود ضروری بنظر برسد .

خالی از لطف نیست که بگوییم به عنوان یک ایرانی ، این که کشور ما یک طرف میز و اربابان اقتصادی و سیاسی جهان که داعیه نمایندگی کل دنیا را دارند( حق وتو داران شورای به اصطلاح امنیت ) طرف دیگر مینشینند ، جای بالندگی و غرور دارد ، اما متن قصه اینست که ، از استعمار پیر و روسیه در این چند صد ساله بگیر تا ظهور قدرتهای کوچک تر استعماری مثل هلند و پرتقال و اسپانیا و بعد تضعیف اینها و ظهور امپریالیستی آمریکا و آرام آرام آلمان و ایتالیای نازی و فرانسه و این آخری ها هم چشم بادامی های ژاپنی و چینی و.... همیشه سایر کشور ها که از نظر اقتدار حکومتی و شاخصه های قدرتهای بزرگ جهانی کمتر توان قدرت نمایی داشتند ، همواره برای گرفتن برخی حقوق حقه خود ، باید از حمایت یک یا چند کشور زورمدار تر برخوردار بوده و در بین مزربندی های تعیین شده بین همان قدرتهای جهانی کلاهی از این نمد برای خود می ساختند .

بعد در این چند دهه اخیر سرمایه دارانی تربیت شده از آبشخور خوارج قوم یهود ( صهیونیزم ) متولد شده و با نفوذی آرام و بدون حاشیه سازی شروع به  جامه عمل پوشاندن به اهداف خود  از آستین این قدرتها نمودند .مکاتبی زمینی آفریده ، هجمه ای از " ایسم ها " بزرگ و فراگیر شد و بلافاصله مرگی ناگهانی را تجربه کردند ، که حقیقت را در فضای غبار آلود گم کند و خوارج راحت تر اهداف پلید خود را پیاده سازی نمایند .

از برخی حاجیان مشرف شده به سرزمین وحی در زمان پهلوی شنیده ایم که هنگام ملاقات با برادران دینی از کشور های عربی به ایرانیان لقب " اخ الیهود " داده و بخاطر وجود رابطه سیاسی ایران آن زمان با رژیم غاصب ، شیعیان امیر المومنین علیه السلام را برادر یهودی ها می خواندند . هر چند بر تارک تاریخ همیشه کینه یهود از حیدر امیر المومنین علیه السلام  نمایان بوده و بعد از تصرف بیت المقدس این جمله تاریخی را ملعونی از همین خوارج در تاریخ یادگار گذاشت که " انتقام جنگ خیبر را از مسلمانها گرفتیم !! " . حال همان نسبت دهندگان اخ الیهود به ما ، چه روابطی با خود یهود برقرار کرده و چه هم پیمان و هم صدا در برابر هر تفاهمی فورا جبهه باطل علیه حق می گیرند !

بگذریم ، این مقدمه برای روشن نمودن فضای حاکم بر معادلات جهانی شاید کوتاه باشد ولی یادآوری آن لازم است تا به یادبیاوریم مذاکره کنندگان ما با چه گرگانی دست و پنجه نرم می کنند ، که هنوز جوهر تفاهم نامه خشک نشده ، رفتاری در ظاهر قانونی می کنند ( اضافه کردن چند شرکت به لیست سیاه تحریم ها به بهانه همکاری با تحریم های سابق ) و حاشیه سازی برای همان تفاهم تازه متولد شده . ولی بدانید که در تمام مصوبات ملی و بین المللی و الزام آور و غیر لزام آور هر تعهدی ( قراردادی ) بر پایه 2 اصل اساسی و غیر قابل خدشه استوار است که عبارتند از " توافق طرفین " و " حسن نیت " . که البته این دومی جنبه ای نهانی از درون پیچیده انسانهاست که برای پیبردن به مفهوم مخالف آن ، قانون شناسان و قانون گذاران به دنبال رفتارها می گردند .

این توجیه وزارت خزانه داری امریکا برای اضافه نمودن شرکتها و برخی افراد به لیست سیاه دور زنندگان تحریم های ایران شاید ذهن مردم  را برای قانونی جلوه دادن این اقدام سخیف منحرف نماید ، ولی هر عقل سلیمی این نوع نگاه و رفتار را به دور از "حسن نیت" برای بقای تفاهم نامه ای منعقد شده در این سطح خواهد دانست ، که قضاوت آن را به شما خواننده محترم می سپاریم .

حال خوارج یهود به فکر راه حلی برای پنهان کردن جنایاتی باشند که به عقیده نویسنده برخی از آنان عبارتست از : تجزیه عثمانی و تولد حکومتهای پان عربیسم که از درون برای بقا خود بهم چنگ و دندان نشان می دهند و راه اندازی جنگ جهانی دوم و اشغال فلسطین تا تولد القاعده و تکفیری های وهابی و ....

حال بر همگان روشن است  که این موجود نامشروع هرگز آسایش و اقتدار ایرانی و شیعه را برنمی تابند و برای اثبات دشمنی خود از هر ابزار و نیرویی نهایت سوء استفاده را خواهد کرد . و در این راه نیز کم نیستند تفکراتی که سابقه تاریخی در دشمنی با اعتقاد ایرانی و نژاد ایرانی داشته و دارند .

این توافق حاصل تدبیر و تلاش و اقتدار ملی ملتی است که بدیهی ترین حقوق حقه و قانونی خود را باید با سخت ترین ممارست ها بدست آورد .اما انتظار نحقق وعده الهی وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَمارا در پیشبرد اهداف و نیل به خواسته هایمان راسخ و استوار تر خواهد نمود - انشاالله تعالی .

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 0
    6 تایی ها!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 0
    خوانده می شود: مرگ بر تندروها
  • ف.س A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    با برخی از این دیدگاه ها موافقم ولی تورو خدا دیدگاهت رو از تندروهایی مثل ش. فاصله بده سید خدا.