از برج ایفل تا کاخ دادگستری؛ داستان خوش ذوق ترین کلاهبرداران تاریخ

کلاهبرداری موضوع جذابی است اما نه برای مالباختگان بلکه برای کسانی که می شنوند و یا کسانی که در عالم سینما از این موضوع استفاده می کنند .

هادی معیری نژاد- در عالم کلاهبردار نام آل کاپون بد در رفته است چرا کلاهبردارانی عجیبتر از او در همین کشور خودمان وجود دارند که روی اورا سفید کرده اند .
باهم نگاهی داریم به معروف ترین کلاهبرداری های جهان
خلافکاری به شیوه روسی
تابستان امسال شبکه «راشا تودی» خبری را منتشر کرد که توجه بسیاری را در کشورهای مختلف برانگیخت. خبر مربوط به یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های تاریخ بود. پلیس آمریکا چهار تبعه روس و یک اکراینی را به اتهام کلاهبرداری بیش از 300 میلیون دلار از طریق کارت‌های اعتباری شهروندان کشورهای مختلف در مدت هفت سال دستگیر کرد.
این تبهکاران با رخنه به اطلاعات 130 میلیون کارت اعتباری، نقشه پیچیده خود را اجرا کردند
جاعلی که بالاخره پلیس شد
یکی از معروف ترین کلاهبرداران تاریخ که از بهره هوشی غیرعادی و بالایی برخوردار بود «فرانک آبینگالا جونیور» است که توانست میلیون دلارها از این طریق به جیب خود سرازیر کند. او با استعداد بالا در جعل مدارک از خلبانی گرفته تا جعل چک های میلیون دلاری سالیان سال پلیس های آمریکایی را به دنبال خود می کشید. از آبینگالا تاکنون دو فیلم نیز ساخته شده است. در تاریخ از او به عنوان شیادترین آدم روی زمین یاد شده است که با هشت هویت جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد. او حتی با جعل مدارک مورد نیاز یک بار هواپیمای مسافری را هدایت کرد. دو بار با جعل مدرک وکیل توانست خانواده های پولدار را سر کیسه کند و دو بار نیز پس از دستگیری موفق به فرار از زندان های ایالتی آمریکا شد. پلیس آمریکا زمانی که از دستگیری او عاجز شد، توانست با پیغام های فراوان او را به استخدام خود در آورد و سرانجام تا آخر عمر به عنوان کارشناس جعل مدارک به خدمت نیروهای پلیس درآمد.
خلافکاری که برج ایفل را فروخت
ویکتور لوستینگ: او از اعجوبه های تاریخ کلاهبرداران است. مردی که برج ایفل را فروخت و نام خود را در صدر بزرگ ترین کلاهبرداران دنیا ثبت کرد. او که به پنج زبان زنده دنیا تسلط کامل داشت اصالتا اهل چک بود. وی همچنین در میان هم صنفان خود بیشترین رکورد بازداشت را با یک عنوان دارد؛ «کلاهبرداری». او در این رابطه تنها از سوی پلیس ایالات متحده 50 بار بازداشت شده است. او در خاطرات خود گفته بود که فکر فروش برج ایفل پس از خواندن مقاله ای به ذهن او خطور کرده بود. ویکتور ابتدا مدارکی را با عنوان معاونت پست و تلگراف فرانسه دست و پا کرد و در نامه هایی با سربرگ هایی جعلی با عنوان محرمانه برای شش تاجر بزرگ آهن، آنها را به هتل کرئون دعوت می کند. او در دیدار با تاجران عنوان می کند دولت در وضع بد مالی قرار گرفته است و تامین و نگهداری برج ایفل از عهده دولت خارج و او از طرف دولت مجبور به فروش برج ایفل شده است.لوستینگ اما با ترفندی خاص توانست در بین شش تاجر کم سابقه ترین آنها را مجاب کند تا او بتواند با خرید برج ایفل یک شبه در اوج افتخارات به دست آمده در دنیا قرار بگیرد. او در این معامله قلابی حتی توانسته بود از خریدار رشوه هم دریافت کند.!
آرسن لوپن ایرانی و فروش کاخ دادگستریی
مهدی بلیغ معروف به آرسن لوپن ایرانی،کسی بود که در دهه سی کاخ دادگستری را فروخت.کلاهبردار وطنی، مردی که کاخ دادگستری را فروخت، حدود 70 سال پیش در شهریار متولد شد. مردی بی‌سواد ولی باهوش بود.
"وی یکی از باهوش ترین و زبده ترین و در عین حال جسور ترین، سارقین و کلاهبرداران ایرانی بود که در مورد دزدی‌ها و کلاهبرداری‌های عجیب و حساب شده او، روایات و داستان‌های بسیار نقل می‌شود. از جمله گفته می‌شود که وی یکبار ضمن کلاهبرداری از یک شیخ ثروتمند عرب، ساختمان کاخ دادگستری تهران را به وی فروخت! همچنین ماجراهای مربوط به کلاهبرداری او از اعضای خانواده شاه و دربار، ماجرای سرقت او از یک جواهر فروشی در خیابان فردوسی تهران در سال ۱۳۳۳ خورشیدی، و ماجراهای متعدد دیگر مربوط به کلاهبرداری‌ها و دزدی‌های او بسیار جالب و خواندنی می‌باشند.
او ساختمان دادگستری را به عنوان ساختمان مجلل برای یک هتل به دو گردشگر آمریکایی (برخی نوشته اند شیخ عرب) فروخت و پانصد هزار تومان پیش پرداخت به مصر گریخت وی بعد از انقلاب اعدام شد.
مسعود کیمیایی قصد داشت فیلم خائن کشی را از روی زندگی او بسازد و هنوز هم امکانش هست که شاهد حضور بلیغ بر پرده سینما باشیم.

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فامیل دور MY ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    13 2
    جالبه، طرف رو توی امریکا جذب نیروی پلیس کردن به عنوان کارشناس، ما یارو رو اعدام کردیم! من دیگه حرفی واسه گفتن ندارم.
  • سعید A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    8 0
    دمشون گرم.