ایسنا نوشت:

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه‌ی پروانه اپراتور چهارم اعلام کرده است: پروانه این اپراتور در راستای سرویس‌های آینده صادر و دوره‌ی حفاظت آن نیز برای حمایت از سرمایه‌گذار لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود خسروی چندی پیش درباره‌ی انحصار ایجاد شده برای این اپراتور و تناقض آن با ایجاد فضای رقابتی گفت: شاید بهتر باشد به جای انحصار گفته شود، در راستای حفاظت از سرمایه‌گذار؛ دوره‌ای را برای این اپراتور در نظر گرفته‌ایم؛ زیرا اگر چنین دوره‌ای نباشد سرمایه‌گذار حاضر به انجام فعالیت در برابر اپراتورهایی که پیش از این وجود داشته‌اند، نمی‌شود.

او دوره‌ی حفاظت را مهم‌ترین دوره حیات یک اپراتور دانست و افزوده بود: در این دوره حفاظت، این اپراتور می‌تواند خدمات خود را به جامعه عرضه کند تا در مرحله‌ی بتواند در رقابت با سایر فعالان حرفی برای گفتن داشته باشد.

خسروی بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات درباره‌ی حمایت زیرساخت از فعالیت این اپراتور نیز خاطرنشان کرده بود: ما حاضریم در استان‌ها و مکان‌هایی که امکانات داریم، به اپراتورها کمک کنیم. به‌عنوان مثال ما امکانات مراکز راه دور PC و SC را داریم و همان‌طور که به رایتل گفته‌ایم براساس طراحی آنها حاضریم تا امکانات‌مان را در اختیار آنها بگذاریم، با اپراتورچهارم نیز حاضر به همکاری در راستای استفاده از این ظرفیت‌ها هستیم.

افزایش سرعت اینترنت شاید رویایی دیرینه برای بسیاری از کاربران باشد. اما این رویا قرار است تا مرداد 93 با اجرای پروژه‌های اپراتور چهارم، برای 400 هزار نفر از مردم تبدیل به واقعیت شود. در این گزارش نگاهی گذرا به فعالیت‌های اپراتور چهارم خواهیم انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اپراتور چهارم با هدف ایجاد توسعه توسعه، مدیریت شبکه ملی، دسترسی به فیبر نوری و ارائه سرویس‌های ارزش افزوده بر روی آن تأسیس شد و شروع به فعالیت کرد. مجوز فعالیت این شرکت که افزایش پهنای باند را با خود به همراه خواهد داشت در سال 89 به دست معاون اول رییس جمهوری امضا شد.

اما فعالیت جدی ایرانیان نت زمانی آغاز شد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز این شرکت را مبنی بر ایجاد شبکه ملی اطلاعات و دسترسی فیبر نوری در ایران در آبان ماه سال 91 صادر کرد.

نشان تجاری این شرکت که در آن از شکل مربع و رنگ زرد استفاده شده که در بردارنده‌ی صفات پایداری ارتباط در همه سرزمین، زادگاه، زاد بوم، شهر و کشور است.

این شرکت که 20 درصد سهام آن متعلق به دولت است، وعده داده که تا تاریخ مرداد سال 93، 400 هزار ایرانی را به شبکه‌ی فیبر نوری وصل خواهد کرد. در فاز اول اجرای این طرح، هفت شهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرج و قم به شبکه‌ فیبر نوری متصل خواهند شد.

قرار است این شرکت تا 10 سال آینده هشت میلیون کاربر ایرانی را به شبکه‌ی فیبر نوری آن هم با سرعت 20 مگابیت بر ثانیه متصل کند البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که این شرکت در ارائه‌ی پهنای باند طبق سیاست‌ها و قوانین کشور عمل خواهد کرد.

به علت کامل بودن پروانه‌ این شرکت، ایرانیان‌نت می‌تواند تمام خدمات ارتباطی را به کاربران خود ارائه کند، البته قبل از ارائه‌ این خدمات باید مجوزهای لازم را از مراکز ذی‌صلاح دریافت کند.

رییس مجمع عمومی ایرانیان نت چندی پیش با بیان این‌که سال 91، سال بسترسازی و تدارک مقدمات و اخذ پروانه بهره‌برداری برای ورود به حوزه‌های اجرایی و عملیاتی بود، سال 92 را سال نیل به اهداف تعیین شده در پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانسته است.

دهقانی ضمن تاکید بر به کارگیری نیروهای انسانی ماهر و توانمند، سازماندهی مناسب و برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌ها به منظور تامین انتظارات جامعه از اپراتور چهارم افزود: شبکه دسترسی کاربران خانگی، سازمانی و تجاری به فیبرنوری یک ضرورت ملی است که تحقق آن برعهده شرکت ایرانیان نت نهاد شده است و این شرکت ملزم است همگام با سایر کشورهای پیشرفته جهان شبکه را در زمان تعیین شده برای استفاده عمومی آماده کند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =