باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

تعیین نهایی قیمت بلیت قطار بر عهده شرکت راه آهن است اما شرکت‌های خصوصی اجازه دارند بر اساس روند میزان مشتری در برخی مسیر‌ها و اعلام استدلال‌های خود به شرکت راه آهن قیمت برخی از خدمات خود را افزایش دهند.

محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:طبق مقررات شرکت راه آهن در صورت بالا بودن ساعت تأخیر حرکت قطار‌ها ۵۰ درصد مبلغ بلیط به عنوان جریمه باید به مردم از سوی شرکت‌های راه آهن پرداخت شود که این موضوع از قدیم هم وجود داشته است.  

آقایی تصریح کرد: در گذشته ساعت تآخیر قطار‌ها به بالای ۵ ساعت هم رسیده بود که این روند تأخیر در حال حاضر و برخی مسیر‌ها مانند تهران- مشهد به ۲ الی ۳ ساعت کاهش یافته است.  

وی ادامه داد: در ایامی که ساعت پیک مسافرت نیست و یا ایامی که بلیت زود‌تر از موعد تهیه می‌شود باید شرکت‌ها تخفیف لازم را به مسافران ارائه کنند، این روند در زمان اوج مسافرت‌ها به طور حتم تغییر می‌کند.  

وی تصریح کرد: افزایش قیمت در رابطه با بلیت قطار برخی از مسیر‌ها داشته‌ایم و در کنار این موضوع تخفیف ۳۰ درصدی هم برای مسیرهایی که مسافر در آن کم و یا در اوج پیک سفر نیستند در نظر گرفته‌ایم.  

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه قیمت بلیت قطار به هیچ عنوان آزاد نشده است گفت: قیمت بلیت قطار باید به تأیید نهایی شرکت راه آهن برسد و این موضوع به هیچ عنوان در دست شرکت‌های بخش خصوصی راه آهن نیست.  

آقایی افزود: شرکت‌های خصوصی بخش راه آهن اجازه دارد که استدلال‌ها و برآوردهای مالی خود را در مورد میزان هزینه و نوع خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند و همچنین نرخ سود معقول مورد نظر خود را به شرکت راه آهن اعلام کنند که در این رابطه ما با برخی از موارد اعلام شده از سوی آن‌ها مخالفت کرده و در مورد سایر بخش‌های مورد تأیید نظر خود را براساس نرخ کنترل شده به آن‌ها اعلام کرده‌ایم.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    11 0
    طولانی بودن تاخیر رو کی تشخیص میده گاهی اوقات 1 ساعت تاخیر هم برای کسی طولانیه و باعث ضرر میشه!!!
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    1 0
    کمتر از یک ماه پیش مشهد به قزوین بین سه ونیم تا چهار ساعت تاخیر داشت، ولی هیچ خسارتی ندادند.