فارس نوشت:

وزیر بهداشت گفت: گزارش اولیه در مورد وضعیت تأثیر پارازیتها بر سلامت به رئیس جمهوری تقدیم شد اکنون نیز کارگروه مشترک وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی برای بررسی همه ابعاد این موضوع تشکیل شده و به زودی گزارش نهایی برای تصمیم گیری تقدیم رئیس جمهوری می شود.

حسن قاضی زاده هاشمی  گفت:‌ در مورد تأثیر پارازیتها بر سلامت مردم یک گزارش اولیه را تهیه و به رئیس جمهوری تقدیم کردیم که به نظر خیلی موثر بود و حتی عده‌ای خودشان این نتیجه گیری را کردند که وضعیت بهتر شده است.

وی افزود: البته این گزارش از نظر فنی کار عمیقی نبود و کار مشترکی بود که با همکاری کارشناسان وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات تهیه شده بود. در این گزارش اعلام کردیم که میزان پارازیت ها مثلاً در شهر تهران در کدام نقطه بیش از حد استاندارد و در کدام نقطه کمتر از حد استاندارد است.

وزیر بهداشت گفت: بعد از این گزارش قرار شد سازمان انرژی اتمی هم به این کارگروه اضافه شود چون آنها تجهیزات و دستگاههای پیشرفته تری دارند که دقیق تر می‌توانند میزان تأثیر امواج پارازیت را تشخیص دهند.

وی ادامه داد: کار تحقیقی که انجام می‌شود باید کاملاً دقیق و قابل اطمینان باشد تا بر اساس آن بتوانیم به مردم و مسئولان گزارش دقیق بدهیم، آنچه مسلم است این است که هیچ کس در کشور حق ندارد کاری انجام دهد که به سلامت مردم آسیب برساند.

هاشمی اضافه کرد: این عزم همه مسئولان است و حتی در مورد بنزین هم چند وقت پیش وزیر نیرو از من خواست که ما در وزارت بهداشت بررسی کنیم که اگر بنزینی که اکنون در کشور مصرف می‌شود برای سلامت مردم مضر است و به مردم آسیب می رساند به آنها اعلام کنیم تا آنچه به صلاح مردم است، تصمیم گیری شود.

وزیر بهداشت گفت: گزارش نهایی در مورد پارازیتها هم در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که به ریاست رئیس جمهوری تشکیل می شود، ارائه می شود و اگر مشخص شود که به سلامت مردم آسیب می‌رساند،حتماً آقای روحانی در این مورد تصمیم درست را اتخاذ می‌کند و‌ اگر مشخص شود که پارازیتها بر سلامت مردم اثر منفی ندارد، نشان می‌دهد که همه این حرفها شایعه بوده است و جای نگرانی نیست.

 47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    73 0
    امیدوارم نتیجه تحقیقات واقعی باشه و مصلحتی نباشه و مردم قربانی نباشند و آنچه که حقیقت هست به اطلاع مردم رسیده شود.اما در مورد بنزین که اظهر من الشمس که باعث تشدید آلودگی هوا شده چون از روزی که این بنزینهای پتروشیمی به پمپ بنزینها رسید تهران دچار آلودگی شدید هوا شد
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    62 0
    بدا به حال ماااا
  • mehdi A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    22 0
    با سلام بنده کارشناس ارشد مخابرات هستم .پارازيت يک نوع سيگنال مزاحم است که توسط دستگاه های فرستنده امواج مايکروويو بر روی گيرنده ها و يا فرستنده های ماهواره ای ارسال می شود و با يک فرکانسی تقريباً برابر همان فرکانس يا بسيار نزديک به آن فرکانس ارسال می شود روی گيرنده يا فرستنده ماهواره ای. منتها شدت اين امواج تقريباً می شود گفت بايد بيش از هزار برابر شدت امواج فرکانس مربوطه باشد، که بتواند روی آن اثر کند و در سيگنال ماهواره اختلال ايجاد کند.وقتی امواج پارازيت، امواج پارازيت محلی، به بدن انسان يا ساير موجودات زنده برخورد می کند، اين امواج مايکروويو است که با شدت و فرکانس بسيار بسيار بالا به بدن انسان اصابت می کنند. عضلات بدن انسان توانايی جذب اين امواج را دارند،وسبب یونیزه شدن خون می شود
  • ميلاد A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    83 0
    آقاي وزير؛اگه مضر بود،اميدوارم زورتون برسه...
  • محسن A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    20 0
    چرا باید پارازیت بفرستند. مردم ما را چرا در معرض خطر قرار میدهند.واقعا چه دلیلی دارید ؟ مگر به خدا اعتقاد نداریم که به سلامتی انسانها بی توجه هستیم و تعرض میکنیم. بیایید به خود بیاییم و به سلامتی انسانها احترام بگذاریم.
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    13 0
    يعني چهار تا محقق و دانشمند فيزيولوژي درست و حسابي نداريم كه طي طرحي اين مساله مهم رو كه چند ساله بحثشه بررسي و فالو آپ كنن و به نتيجه برسن؟ اگه نميتونين از ژاپن كمك بگيرين، اصلا مگه تاحالا تو دنيا اين قضيه بررسي نشده؟ اونا كه تو همه چي تحقيق ميكنن، اگه نشده پس بدا به حال ايران كه پيشرو اين معضل زيست محيطيه!
  • بی نام EU ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    50 0
    فریاد رسی هست آیا ؟ در کنار همه انواع آلودگیها پارازیت را خود خواسته به بقیه اضافه کرده اید...
  • كاظم IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 28
    بررسي چه چيزي؟ كدام تاثير؟ برفرض هم كه تاثير بدارد، آيا تاثيرش از اثرات مخرب ماهواره و تهاجم فرهنگي و تو و من بيشتر است؟ آيا بايد نسبت به مهاجمين فرهنگي بي تفاوت بود؟ قطعا امت هميشه در صحنه خواسته هاي والاتري دارد و آن عدم استفاده از اين وسايل است و جلوگيري از استفاده افراد معدود و اقليت خارج از امت از اين وسايل است با امواج كوبنده
  • بی نام EU ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    21 1
    اصلا فرض کنیم پارازیت ها بی ضرر است آیا پارازیت اندازی اساسا کار درستی است؟ موضوع زمانی بیشتر تاسف آور است که صدا و سیما با پخش تیزرهای تبلیغاتی به حذف شبکه هایش از برخی ماهواره اعتراض میکند و آنرا مصداق نقض آزادی بیان میداند و آنوقت در داخل بسیار علنی اعلام میکنند که پارازیت اندازی میکنیم تا جلوی دسترسی مردم به شبکه های ماهواره ای را بگیریم . اگر روزی در یک کشور اروپایی برای جلوگیری از دیده شدن شبکه های ایرانی پارازیت اندازی شود همین صدا و سیما 10 ا ساعت برنامه در مورد ضررهای پارازیت بر شهروندان اروپایی تهیه خواهد کرد و دولتمردان اروپایی را متهم به قتل شهروندان خود و نقض آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات مینماید.
  • بـــــــ ـی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    16 0
    ارهههه باشه اگرم مضر باشه میتونید جلوشوبگیرید حتمااااا این امواج روی مغز و اعصاب و سلول های بدن توی طولانی مدت اثر سوء میزاره ایناره از یه پچه 10 ساله هم بپرسین بهتون میگه نیازی به آزمایش نداره
  • سمانه A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    9 0
    من و همسرم پارسال مسیر خونه به محل کارمون از مرکز شهر و اوج آلودگی هوا و ترافیک بود اون یک سالی که وضعیتمون این بود واقعا ما زندگی نمی کردیم خستگی کار از یه طرف تحمل ترافیک و آلودگی از طرف دیگه واقعا جفتمونو افسرده کرده بود خدارو شکر امسال من دیگه کار نمی کنم و همسرم محل کارش به خارج شهر منتقل شده ولی دلم برای آدمایی می سوزه که مجبورن هر روز تو این وضعیت برن سرکار بیشتر مردم تو تهران زندگی نمی کنن فقط خسته و فرسوده میشن راه نجاتی هم نیست نمیشه که کار نکرد امیدوارم یه شرایطی بشه کیفیت زندگی مردم بالاتر بره جوری که به غیر از خستگی کار خستگی دیگه ای نداشته باشن
  • رضا A1 ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    7 0
    با سلام اقایان محترمی که موافق پارازیت هستین امیدوارم نظر شما بعد از تاثیر مخرب این امواج بر روی فرزندان شما وخانواده و عزیزانتان تغییر نکند.به امید خدا