فارس نوشت:

معاون وزیر راه با بیان اینکه فعلاً ‌تصمیمی برای آزادسازی نرخ بلیت قطار‌های نوروزی نداریم، از جذب فاینانسر برای قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران خبر داد و گفت: پیگیری جذب فاینانس از چین انجام شده که در حال تنظیم قرارداد نهایی هستیم.

محسن پورسیدآقاییبیان کرد: اقتصاد بخش خصوصی ریلی در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است و قطعاً برای حضور در سرمایه‌گذاری‌های جدید، این بخش باید حمایت شوند.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: به دنبال آن هستیم که مکانیزم‌های سودآوری برای بخش مسافری و باری حمل و نقل ریلی خصوصی فراهم شود تا در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه رفع دغدغه‌های بخش خصوصی یکی از اولویت‌های کاری شرکت راه‌آهن است، بیان کرد: در بخش ریلی مسافری‌ ‌یارانه‌های دولتی قطع شده ‌و با توجه به اینکه باید مسیرهای اجتماعی داشته باشیم، حضور بخش خصوصی در این حوزه مقرون به صرف نیست.

پورسیدآقایی اضافه کرد: اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی،‌ متوازن کردن حق دسترسی ریل و جاده، رفع گلوگاه‌های بخش ریلی و افزایش بهره‌وری خطوط کنونی، احداث خطوط حومه‌ای در اطراف شهرها و احداث خطوط مسافری سریع‌السیر، برخی از سیاست‌های پیش روی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرعامل راه‌آهن تأکید کرد: صنعت ریلی ایران به تدریج در حال بهبود است که این موضوع باید به تدریج سرعت یابد.

* تعیین تکلیف نرخ بلیت قطار‌های نوروزی‌

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آزادسازی نرخ‌ حمل در قطار، گفت: چندی پیش موضوع متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت قطار مسافری اجرا شد و شرکت‌ها بسته به زمان‌های پیک و غیر پیک، تنوع در نرخ بلیت قطار‌ها دارند.

پورسیدآقایی ادامه داد: فعلاً در بخش بار و مسافر ریلی، آزادسازی نرخ را جزو اولیت قرار نداده‌ایم.

مدیرعامل راه‌آهن تأکید کرد: باید حق دسترسی به شبکه ریلی کاهش یابد و این منوط به استفاده از سایر سرمایه‌های شرکت است.

پورسیدآقایی درباره آزادسازی نرخ‌های مسافری تا قبل از ایام نوروز، اظهار داشت: هنوز تصمیمی برای نرخ‌های بلیت قطار در ایام نوروز نگرفته‌ایم.

* پیگیری جذب فاینانسر چینی برای قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید راه‌آهن به جایگاه واقعی خود برسد گفت: باید حتماً قطارهای سریع‌السیر در این دولت راه‌اندازی شود تا سرعت حمل و نقل ترانزیت افزایش یابد.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین درباره قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران اظهار داشت: کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی در این باره تشکیل شده و وزیر نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: فعالیت‌هایی در ارتباط با جذب فاینانس با کشور چین انجام شده است و هم‌اکنون در حال تنظیم قراردادهای نهایی برای عملیاتی‌کردن آن هستیم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    4 0
    شما ها هم هر چد وقت یه بار هی قیمتها رو آزاد میکنین ، باز اسیر میشن و دوباره آزاد میکنین و ... .