مهر نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های دولت برای فعال شدن بازار مسکن و خروج از شرایط رکود گفت: میزان تسهیلات خرید مسکن در شهرهای بزرگ باید افزایش یابد چون وام 35 میلیونی جدید برای شهرهای کوچک مناسب است.

عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان تسهیلات مسکن از سال 1385 در عدد 20 میلیون تومان باقی مانده بود که دولت برای خروج از شرایط رکود و فعال شدن بازار مسکن که جزو برنامه هایش محسوب می شود اقدام به افزایش میزان این تسهیلات تا سقف 35 میلیون تومان کرد.

وی با اشاره به پیشنهادهایی که از سوی وزارت شهرسازی به بانک مرکزی برای افزایش میزان تسهیلات ارائه شده است افزود: پیشنهادهایی در این خصوص به بانک مرکزی ارایه کرده ایم که یکی از آنها افزایش میزان تسهیلات مسکن بود البته این افزایش برای شهرهای کوچک مناسب است ولی برای شهرهای بزرگ جوابگو نیست.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: میزان تسهیلات مسکن تهران و شهرهای بزرگ باید به بالای رقم 35 میلیون تومان برسد که این موضوع نیازمند اقدامات بعدی است چرا که مهم است میزان تسهیلات ارایه شده در خرید یک واحد نوساز سهم به سزایی داشته باشد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلید ساز IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    51 2
    با قیمت های فعلی، وام مسکن 35 میلیونی فقط برای خرید دستشویی توالت یک آپارتمان کفایت می کند. البته با عرض معذرت!
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    38 4
    اونوقت قسطش چند؟ تا چند سال؟ با این اوضاع بیکاری جوانان و ناامنی مشاغل چه تضمینی داریم که بتونیم اقساط را به موقع پرداخت کنیم و بانک خانه را حراج نکند؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    7 0
    این وامها برای اقشار با درامد متوسط روبه پایین نیست . کم کمش باید بیش از 1 میلیون و دویست حقوق ماهیانه داشت تا گرفت . یکی نیست بگه با سود 15 درصد چه خبره ؟ کسی که وام را بگیره و خونه بخره هرچه عمر داره باید قسط بده ، قسط که تمام شد دیگه مرده ! چطور مالیات ، عوارض در قانون امده کسی پرداخت نکنه پدرش را درمیارن اما شغل و مسکن که در قانون اساسی آمده که جزئ وظایف دولت است برای مردم را کسی جوابگو نیست ؟!!!
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 0
    حرف بس است عمل عمل
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 2
    آقای وزیر از خدا بترس و اینقدر بر طبل گرانی نزن اجازه بده لااقل یکسال نفس راحت بکشیم .
  • آرش A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    3 2
    افزایش وام علاج دردمسکن نیست چون چندین برابربیشتر قیمت ملک افزایش پیدا میکنه باید قیمت مسکن با رونق اقتصادی واشتغالزائی و خروج سرمایه های سرگردان بتدریج کاهش پیداکنه.
  • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 0
    باید در آمد مردم افزایش پیدا کنه، اون هم از طریق رونق اقتصادی و ایجاد یک بازار آزاد و بدون انحصار و رانت و کاهش نرخ تورم و در نتیجه کاهش سود بانکی که البته فعلاً در ایران شدنی نیست! پس بی خیالش!
  • بی خانمان A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 0
    35 میلیون در ده هم که ضرب بشه باز هم نمیتونیم باهاش یه سقف آبرومند بخریم ، با خود 35 میلیون هم نمیشه حتی پول پیش یه خونه اجاره ای آبرومند رو پرداخت ، این مسولین کجا زندگی میکنند که از هیچی خیر ندارند؟؟!!!!
  • علی A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 0
    باخرید اوراق سود 15 درصد میشه 20 درصد .بانک های خصوصی هم ازاین وامها میده. هر روز پیامک هم میده. ما وام نمیخواهیم.