بورس دولتی برای دانشجویان برتر علوم شناختی، سلول‌های بنیادی، نفت و گاز

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از آمادگی این نهاد برای اعطای بورسیه به دانشجویان دارای استعداد های برتر در زمینه های علوم شناختی، سلول های بنیادی و نفت وگاز خبر داد.

ایرنا نوشت:

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری از آمادگی این نهاد برای اعطای بورسیه به دانشجویان دارای استعداد های برتر خبر داد و گفت: این بورسیه ها در زمینه های علوم شناختی، سلول های بنیادی و نفت وگاز خواهد بود.

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری این موضوع را در دیدار امروز خود با پروفسور غلامعلی منصوری استاد دانشگاه ایلینویز امریکا که از بنیان گذاران فناوری نانو در ایران است مطرح کرد .

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری گفت: در این زمینه لازم است ابتدا دانشجویان برتر شاغل به تحصیل در خارج از کشور را رصد کنیم و برای آنها امکاناتی در نظر بگیریم که دانشجو پس از تکمیل تحصیلاتش علاقمند و مشتاق به بازگشت به کشور باشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان به وضعیت خدمت سربازی نخبگان خارج از کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 6 هزار نفر از طرح معافیت سربازی در بنیاد ملی نخبگان استفاده کرده اند و بر اساس قوانین مصوب موجود موضوع خدمت سربازی برای نخبگان علاقمند به بازگشت به وطن قابل حل است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به سخنرانی دکتر فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین المپیاد علمی کشور در رابطه با بازگرداندن نخبگان به کشور تاکید کرد: بر همین اساس

برای بازگرداندن نخبگان به داخل کشور، باید شرایطی مثل پرداخت دستمزدهایی مناسب نسبت به کشورهای میزبان را فراهم کنیم تا برای نخبگان جذابیت های لازم برای بازگشت و ماندگاری در وطن ایجاد شود.

پیشرفت های قابل ملاحظه ایران در فناوری نانو
همچنین در این دیدار پروفسور منصوری با تاکید بر اینکه ایران در عرصه فناوری نانو پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته است گفت: در حال حاضر ایران و امریکا که هر دو از کشورهای پیشرو در زمینه فناوری های نانو هستند، می توانند همکاری های مثمر ثمری داشته باشند.

استاد ایرانی دانشگاه ایلینویز امریکا به فضای میان گروه های تحقیقاتی در هر دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بی شک در امریکا نیز از فعالیت در مباحث فناوری های نانو به ویژه در مسایل مربوط به علوم پزشکی استقبال می شود و امکان ایجاد زمینه همکاری بین گروه های تحقیقاتی بسیار است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان با اهدا لوح تقدیری از خدمات پروفسور غلامعلی منصوری تقدیر کرد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد هادی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    6 1
    دنیا به سمت تکنولوژی‌های کامپیوتری، شبکه، وب و ... به سرعت پیش میره ولی هیچکس برای دانشجویان این رشته ها تو ایران هیچ ارزشی قائل نمیشه
  • صدیقه A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    حالا این دانشجویان برتر علوم شناختی تو زمینه مدلسازی شناختی رو چطور شناسایی میکنن؟ خودمون بریم خدمتشون؟
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    به نخبه هایی که داخل کشور موندند و با همه بیچارگی ها ساختند نیز بها دهید. کم نیستند ولی افسرده و خسته.
  • abu A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    به جای بورسیه های جدید و هزینه های اضافی، شرایطی رو فراهم کنید که قبلیا برگردند. این پول ها رو ببرید جای مهم تری هزینه کنید.
    • سعید A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
      2 0
      من دکتری گرفتم در کانادا مدتی هم در اونجا و با سمت های مختلف کار کردم. حالا برگشتم ایران. همه میگن بیا حسین فهمیده باش. پول نیست اما شاکی نباش. کسی جوابگو نیست انتظارتو کم کن، مسوولین براشون اهمیت نداره چی کاره حسنی صبور باش، هر جا میری همه جوره به همه کس باید جواب بدی اونم به سووالای بی ربط صبوری باش خلاصه با دهقان فداکار باش یا پتروس و یا .. تا ایران شاید بتونی مدتی دوام بیاری. من 2 هفته دیگه میرم. عذاب وجدان هم ندارم دیگه که برای ایران تلاش نکردم. یک نامه از معاون وزیر دارم که هر وقت دلم برای ایران می خواد بسوزه می خونمش دیگه دلم نمی سوزه. اینجا همه حرف می زنند فقط. من نامه دادم اشکالات را به وزیر توضیح دادم کسی حواب نداد بعد همون هفته گفتن فرار مغزها اینقدر هزینه داره. ادامه دارد...
    • ادامه A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
      2 0
      توی ایران فقط قانون تند تند تصویب میشه و تند تند هم عوض میشه. من نمونه جند تایی دارم که 8 ماه پیش فلان امکانات بود حالا نیست پس نخواین که کسی با اعتماد به تسهیلات بیاد چون تسهیلات از حزب باد بد تره تو ایران. قوانین ساعتی و بلکه دقیقه ای عوش میشه. توی ایران من فهمیدم یکی قانون زیاد عوض میشه یکی هم بیانیه و سخنرانی زیاد میشه همه هم بی اثر. در موردعضو ضمنا عضو هیئت علمی می دونین درآمدش چفدره؟ نزدیک دو میلیون در ماه . عدد دقیق بخوایم میتونم بدم. همه به این امیدن که که همزمان با دانشگاه صد جا کار کنن. بعد انتظار کار علمی، بازگشت نخبگان و غیره کشک نیست؟ شاید بگید دو میلیون کم نیست اما ببینید کسی که 100 متر اونور مرز ها میگیره ده میلیون چرا باید بیاد برای دو میلیون؟ لابد فداکاری کنه؟ ادامه ..
  • دختر فروردینی A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 0
    اینا همش کشکه.همش حرفه.همکار من با پارتی بازی داداشش بورسیه هیئت علمی گرفته. اونم برای جایی که اصلا هیچ نیازی، اون مرکز به هیئت علمی نداره......پس پارتی داشته باش و در تمام زمینه ها بورس بگیر