آینده تلویزیون های اینترنتی در دیوان عالی امریکا

دیوان عالی ایالات متحده امریکا SCOTUS قرار است در مورد دعوای بین شبکه های تلویزیونی به رهبری ABC علیه Aereo تصمیم بگیرد که این تصمیم می تواند آینده تلویزیون های اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

کمپانی مستقر در نیویورک (AEREO ) از فوریه 2012 شبکه های تلویزیونی را به صورت پخش زنده از طریق سرویس های اینترنتی در اختیار کاربران قرار می دهد.

کنسرسیومی متشکل از شبکه های سی بی اس، ان بی سی، ای بی سی، فاکس قرن 21 ازکمپانی Aereo شکایت کرده و دادگاه محلی نقض قوانین کپی رایت و نقض حقوق و پرفورمنس عمومی را تشخیص نداد که بعد از اعلام این نتیجه، پرونده به دیوان عالی ارسال شد تا تکلیف این موضوع برای همیشه روشن شود و به همین خاطر دیوان به نفع هر طرف که رای دهد، موضوع نقض یا عدم نقض حقوق شبکه های تلویزیونی در محیط مجازی مشخص خواهد شد.

کمپانی هایی مانند نت فلیکس، هولو، آمازون، اپل تی ویف روکو، گوگل کروم کست باعث شده اند تا از طریق اینترنت مردم دسترسی بهتری به شبکه های تلویزیونی داشته باشند. از سوی دیگر شبکه های بزرگ مانند ای بی سی، ان بی سی، فاکس و سی بی اس، امکاناتی برای نگاه کردن برنامه هایشان روی اینترنت برای مخاطبان خود فراهم نکرده اند.

حالا کمپانی مانند Aereo با استفاده از آنتن هایی بنام OTA این امکان را فراهم کرده تا مردم از طریق اینترنت و آنتن جدید، دسترسی خوبی به شبکه های تلویزیونی با کیفیت بالا داشته باشند.

در واقع کمپانی Aereo ابتدا مجموعه آنتن های مینیاتوری را در یک منطقه نصب می کند (شکل زیر) و کاربر برای دریافت سرویس ثبت نام می کند. شما به عنوان کاربر دو عدد از این آنتن را نیاز دارید: یکی برای دیدن پخش زنده و دیگری برای ضبط تصاویر.

 

شوها روی محیط کلود از طریق آنتن OTA پخش شده و روی سرویس کلود مجهز به DVR ضبط می شود. شما به عنوان کاربر، از طریق مرورگرهایی مانند فایرفاکس، گروم و اپرا و اینترنت اکسپلورر قادرید آنچه پخش می شود را ببینید. از طریق آیفون و اپل تی وی(با airplay)، روکو نسخه 3 به بالا Roku، از طریق گوگل کروم کست و اتصال پی سی به تلویزیون نیز می توانید برنامه های تلویزیونی را روی صفحه تلویزیونی مشاهده کنید.

شبکه های تلویزیونی از این سیستم و عقیده برای دیدن برنامه هایشان نفرت دارند و می گویند مردم باید از شبکه های کابلی و ماهواره های آبونه شده استفاده کنند. به همین خاطر اغلب شبکه های تلویزیونی از سرویس و خدمات Aereo شکایت کرده اند و کار به جاهای باریک کشیده شده است.

شبکه های تلویزیونی با شبکه های محلی قرارداد دارند و ترس بهم خوردن قرار داد با چنین کمپانی هایی باعث شده تا شبکه های تلویزیونی احساس کنند در اینده نزدیک سودهای کلان خود را از دست خواهند داد.

یک برنامه تلویزیونی دارای کپی رایت که از طریق اینترنتی دوباره برادکست (استریم شدن اینترنتی) می شود، تا چه حد به نمایش عمومی آن برنامه و کپی رایتی که برای آن پرداخت شده آسیب می رساند.

چیت کانوجیا موسس Aereo در نامه ای ضمن استقبال از تعیین تکلیف این موضوع گفت دوست نداریم وارد یک جنگ بی خود شویم و آنچه ما پخش می کنیم برنامه رکورد شده است که روی کلود مجهز به DVR صورت می گیرد و تنها بهره گرفتن از محیط کلود است که اجازه پخش را باریمان فراهم کرده است.

اگر Aereo این کیس حقوقی را ببرد، شبکه های تلویزیونی برای ممانعت از دیدن بدون پرداخت آبونه برنامه های خود را رمز گذاری می کنند  و اگر شبکه ها دعوای حقوقی را ببرند داستان تلویزیون های اینترنتی شکل دیگری به خود گرفته و همه چیز تغییر خواهد کرد.

 

منبع: زد دی نت

56501

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =