حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با پیشنهاد ثبت روز «ایمنی مدارس در برابر آتش» در تقویم جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از  سایت شهروندان همزمان با نخستین سالگرد حادثه تلخ آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه شین‌آباد، از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان، پیشنهاد ثبت روزی تحت عنوان «ایمنی مدارس در برابر آتش» در تقویم جمهوری اسلامی ایران؛ تقدیم دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان شد و ایشان نیز موافقت کردند.

در بخشی از نامه دکتر آخوندی رئیس موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان به رئیس جمهور آمده است:

«همچنان که مستحضرید روز پانزدهم آذرماه سالروز وقوع آتش‌سوزی در دبستان روستای شین‌آباد در شهرستان پیرانشهر است. در این حادثه تعدادی از دختران دانش‌آموز جان خود را باختند و تعداد دیگری نیز تنشان طعمه حریق شد. البته این اولین و آخرین حادثه آتش‌سوزی در مدارس ایران نبوده و نیست. از این روی این موسسه پیشنهاد دارد تا این روز تحت عنوان روز «ایمنی مدارس در برابر آتش» نامگذاری شود تا اولیا و مربیان نسبت به این موضوع حساس شوند و تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ کند. جا دارد که در این روز اولیا و مربیان نسبت به روش ارزیابی آسیب‌پذیری مدارس و راه‌های کاهش آسیب‌پذیری آنها در برابر آتش آموزش ببینند.»

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستم IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    2 0
    نوشدارو بعد از مرگ سهراب یک سنت دیرینه در مملکت ما!
  • عباس US ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    2 0
    ضمن ابراز همدردی با تمام بچه هایی که تحصیلات بی دلهره حق مسلم آنهاست. بهتره فکر اساسی واسه جونشون بشه. +زمانی قرار شد روزی را در تقویم واسه (لاله و لادن)خدا رحمتشون کنه-به نام روز امید اختصاص بدن ما که ده ساله چیزی ندیدیم. بجز آلودگی هوا -ترافیک و ...
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    2 0
    پس چه كسي بايد به ايمني خوروها در برابر آتش بپردازد؟ تعداد مجروحين و كشته هاي آتش مدارس بيشتر است يا آتش گرفتن خودروها؟ و اساسا چرا ما اين همه آتش سوزي داريم؟ آمار كشور ما را با ديگر كشورها مقايسه كنيد تا ببينيم در كجا هستيم.
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    گازگرفتگی 18 دانش آموز پسر در مدرسه ای در فلاورجان ...... و از این دست خبرها کم نیستند که دائما میبینیم. آخه اسم تو تقویم گذاشتن چه فایده ای داره ؟آیا از این حوادث جلوگیری میکنه؟