ایرنا نوشت:

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اعضای گروه 1+5 از آغاز اجرای برنامه اقدامات مشترک با ایران ابراز خرسندی کردند.

 در این بیانیه یادآوری شده است: دیدار گروه 1+5 روز سه شنبه در ژنو برگزار شد و از طرف روسیه سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور در آن شرکت کرد.

در بیانیه آمده است: طرف های شرکت کننده در این دیدار از آغاز برنامه اقدامات مشترک ایران و گروه 1+5 در روز 20 ماه ژانویه جاری ابراز خرسندی کردند.

این برنامه در جریان مذاکرات پنج روزه هیات های ایران و گروه 1+5 در ژنو در روز 24 ماه نوامبر سال گذشته تایید شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره دیدار روز گذشته مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه کشورهای عضو 1+5 گفته شده است: در این دیدار مسایل مربوط به تامین شرایط اجرای نخستین گامهای توافق هسته ای ژنو مطرح و بررسی شد.

در ادامه بیانیه آمده است: طرف های شرکت کننده در این دیدار همچنین در مورد دورنمای یافتن راه حلی جامع و نهایی برای حل تمام مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران به منظور اعمال کنترل بین المللی بر آن و تامین حق ایران برای اجرای انرژی صلح آمیز هسته ای از جمله غنی سازی اورانیوم تبادل نظر کردند.

ˈدر این دیدار تاکید شد در صورت حل این مسایل باید تمام تحریم ها در باره ایران بدون هر گونه استثنایی لغو شود.ˈ

دیدار روز سه شنبه گروه 1+5 در ژنو در سطح مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه کشورهای عضو و با مشارکت کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا برگزار شد.

ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: گروه 1+5 در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری دور دیگری از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: اعضای گروه 1+5 برای رسیدن به هدف در دور جدید مذاکره با ایران عزم راسخ دارند.

همچنین ایسنا نوشت:

ریابکوف: مقدمات برای آغاز دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شده است

رییس هیات روسی در مذاکرات 1+5 با ایران از آغاز مقدمات لازم برای برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 خبر داد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: نمایندگان 1+5 و کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دنبال آماده‌سازی مقدمات دور جدید مذاکرات با ایرانیان در جهت دستیابی به توافق جامع در ژنو هستند.

وی ادامه داد: آماده‌سازی‌ها و مقدمات برای دور جدید مذاکرات دارای چارچوب کلی فراهم می‌شود اکنون فضای حاکم در جهت عملگرایی است.

به گزارش ایسنا، مایکل مان، سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته(سه‌شنبه)از گفت و گوی کاترین اشتون در ژنو با مدیران سیاسی 1+5 خبر داد.

 


/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =