عجیب است که ما از گذشته درس نمی‌گیریم! همین 20 سال قبل بود که تلویزیون فیلم می‌ساخت که توی آن یک خانواده محترم بودند که هیچ مشکلی نداشتند و بعد یک نفر می‌آمد یواشکی به پدر خانواده می‌گفت:«ببین! ویدئو دارم قاچاق. ببر و حالشو ببر!» و بعد مرد، مثل اینکه وافور سرامیکی و تریاک زرد هراتی را تهیه کرده باشد، یک دستگاه ویدئو را می‌برد خانه و یک دفعه آن خانواده مؤمن و خوشبخت می‌شدند خانواده کافر و بدبخت!

همان موقع هم برنامههای خانواده تلویزیون و رادیو پر بود از کارشناسان و روانشناسان و روانپزشکانی که قسم حضرت عباس میخوردند که اگر ویدئو آزاد شود وضعیت اجتماعی ایران از کشورهای غربی و امپریالیستی بدتر میشود و یک عده بیکار و حقوقبگیر هم بودند که روی دیوارهای تهران مینوشتند:«بمب اتمی خطرناکتر است یا ویدئو؟!» بعدش ویدئو آزاد شد. سیدی آمد. دی‌‌ویدی آمد. بلوری آمد و هیچ چیزی در این مملکت و خانوادههای ایرانی منفجر نشد و همهی آنهایی که موقع قدغن بودن ویدئو، ویدئوهای توقیف شده مردم را میبردند خانه، تا «فرهنگ شنیع غرب» را به «شکل علمی» مورد پژوهش قرار دهند، این بار دیشهای گردان توقیفی را  به خانه بردند تا از تک تک نماهای سریالهای فارسیوان، طی سخنرانیهای علمیشان پول در بیاورند.
دیش

تلویزیون ایران دوباره دارد همان روشهای قدیمی و ناکارآمدش را در مورد ویدئو ، در مورد ماهواره هم اجرا میکند و سعی دارد با گزارشهای خبری درباره بالا رفتن آمار طلاق بر اثر ماهواره[چقدر باید یک رسانه سطحینگر باشد که عوامل مهم یک تا 10 را کنار بگذارد و به درصدی ناچیز اشاره کند با بزرگنمایی] یا با ساخت و روی آنتن فرستادن برنامههایی مثل «اثیر»، این بار ثابت کند که ماهواره از بمب اتم خطرناکتر است در حالی که ماهواره 10 سال است که در جامعه ایرانی وارد شده و خانوادهها خودشان، آنقدر خوب مدیریتاش کردهاند که ایران نه شبیه سوئد شده نه سنگاپور.
دیش

تنها فرقی که برنامههای جدید با برنامههای مشابهشان در سالهای 70 تا 72 دارند، این است که کارشناسان این بار، با شرکت ژیلت، قرارداد بستهاند و «محاسن داشتن» دیگر به معنای ریش داشتن نیست، بلکه چپهتراش کردن است!

کجای کاری برادر؟! الان هر ساختمان تازهای که پایان کار و تفکیکی میگیرد، جزو خدمات ساختمان، سیمکشی جدا برای کابل رسیور هم دارد و غیر از آنتن مرکزی، دیش مرکزی هم دارد. همه ماهواره دارند! آنهایی که جمعاش میکنند بیشتر! چشممان را بستهایم و درباره هپروت برنامه میسازیم؟ فکر میکنید تا کی میتوانید با این رسیورهای محدودشده از لحاظ نرمافزاری که متصل میشود به آنتنهای یاگی[آنتن شاخهای]، تصاویر کمکیفیت را به خانههای ایرانی بفرستید که ثابت شود 21 کانال داریم؟! خیالتان راحت! الان مردم همین 21 کانال را هم با دیش و رسیور میگیرند و ارزانتر از رسیورهای محدودشدهی پیشنهادی شما هم تمام میشود. کیفیتِ این کجا و کیفیت آن کجا؟! نسل جدید تجهیزات ماهوارهای هم پشت مرزها ایستادهاند که با همین تلویزیونهای هوشمند ترکیب شوند و دیگر نیازی هم نباشد که کماندوهای این مملکت را که کلی از بیتالمال خرج آموزششان شده برای دفاع از امنیت ملی، روی پشتبام مردم فرود بیاورند و بعد بگویند پشتبام، مشاع است!

عزیزمن! از قصهی ویدئو درس بگیرید.
دیش

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضار A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    11 3
    امتياز به مطلب اشتباهي 1 شد فكر كردم خارجيه از اونطرفه !! اين مطلب 100% مورد تاييد است. با تشكر فراوان از نويسنده
  • بی نام SE ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    9 2
    لایک
  • رضا JP ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    4 8
    بابا این مامورا تقصیر ندارن مجبورن بهشون دستور میدن انجام بدن خدا شاهده خودشون راضی نیست
  • بی نام EU ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    17 1
    انصافا زیبا و دقیق نوشته شده و عین حقیقت..اینجا شاید خیلیها سنشون قد نده که بگیر و ببند و محدودیتهای سالهای 70 تا 72 در مورد ماهواره رو یادشون بیاد ولی ما خودمون از اون خانواده هایی بودیم که پدرم به خاطر تعصبات مذهبی شدید هر بار اسم ویدیو میامد رگ گردنش بیرون میزد و وقتی مادرم بعد از اصرارهای فراوان ما تصمیم گرفت با پول خودش ویدیو بخره قسم خورد روزی که ویدیو وارد خانه بشه اون از این خونه میره!در جواب التماسهای 4تا بچش هم همون حرفهای صد من یه غاز کارشناسان تلوزیون رو تحویل ما میداد!10 سال بعد عین این داستان رو برای ماهواره داشتیم!!الان خدا رو شکر بعد از 20 سال ویدیو و ماهواره نه تنها به درسمون لطمه نزد(هر 4 خواهر و برادر تا مقطع دکترا درس خوندیم)بلکه همه هم ازدواج کرده و زندگی خوبی داریم..
    • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      10 0
      ماهواره مثل هر تکنو لوژی دیگه باید استفاده درست ازش کرد بله اگر استفاده درست ازش بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد بله دیدن مسابقات ورزشی یا اشنا شدن با فرهنگ مردم دیگه یا برنامه های علمی یا مستند اتفاقا برای یک انسان در این عصر خیلی هم مفیده اما به نظر من شبکه های فارسی زبان رو نباید نگاه کرد چون در این شبکه ها فرهنگ جامعه رو تبلیغ نمی کنن دارن اتفاقا فرهنگی رو تبلیغ می کنن که خانمان سوز هست فرهنگی که حتی مال غرب هم نیست دارن بی بند باری رو ترویج می کنن اون هم نه هر بی بند باری رو در این شبکه ها داره تبلیغ یه سری چیز های زشتی میشه که واقعا ادم تاسف می خوره هم جنشس گرایی در این شبکه ها عادی هست رابطه داشتن یه زن شوهر دار با یه مرد دیگه عادی نمایش داده میشه یا بر عکسش
  • رضا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    5 14
    آقای سلحشور.منفجر شدن خانواده ها توی یک سال و دو سال اتفاق نمیفته.ان شا الله چند سال دیگه منفجر شدنشون رو هم می بینی.هر چند این آمار طلاق خودش کم از انفجار نداره
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    4 12
    من با تکنولوزی مخالف نیستم با خود ماهواره هم هیچ مشکلی ندارم فقط با یه سری شبکه های فارسی زبان مشکل دارم که این شبکه ها دارن فرهنگی رو تبلیغ می کنن که من حتی به اون فکر می کنم مو به تنم سیخ میشه یه چیزایی داره عادی میشه که هیچ مرد ایرانی نمی تونه تحملش کنه یه نمونه اش داشتن دوست پسر یه زن شوهر دار این دیگهخ نوبرشه چیزی که از این شبکه ها تبلیغ میشه یه سری خشک مغز هم دارن مثل میمون تقلید می کنن کاری که حتی تو غرب هم بسیار زشت هست من واقعا متاسفم برای مردم که ندید بدید هستن و وقتشونو با این شبکه هایی که فقط دارن توهین می کنن به تک تک ما می گذرونن معتقدم اونایی که این شبکه ها رو با خانواده می بینن ادمای خشک مغزی هستن
  • سعید IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    7 0
    عالی بود آقای سلحشور حرف دل من بود اون برنامه اثیر را هم اتفاقی چند روز پیش دیدم بیشتر از 5 دقیقه نتوانستم تحملش کنم
  • علي2 A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    فرهنگ استفاده از تكنولوژي مهم است نه ممنوع كردن آن اگر با ماشين ويراژبدهيم وبا سرعت غير مجاز برانيم هم به خود هم به ديگران صدمه ميزنيم بيچاره ماشين چه گناهي دارد ؟ اين تفكر سطحي كه مخالف هر چه تكنولوژي است وآن را باعث و باني همه بدبختي ها ميداند متاسفانه ادامه تفكر توجيهي براي سر پوش گذاشتن بر عوامل تاثير گذار ديگر ميباشد مثل بيكاري ،تورم ،گراني و....
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    احسنت. خیلی قشنگ و زیبا و منطقی بود.