فارس نوشت:

گوگل با پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به خرید یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ای بی سی نیوز غول اینترنتی گوگل حدود دو هفته پس از خرید یکی از تولیدکنندگان ترموستات شوفاژ و سیستم اطفای حریق، برای خرید شرکتی فعال در زمینه هوش مصنوعی صدها میلیون دلار پرداخت.

به این ترتیب، گوگل شرکت انگلیسی «دیپ‌مایند» را هم  از آن خود می‌کند که در عرصه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و از جمله در طراحی سرویس "Google Now" با گوگل همکاری کرده است.

این سرویس از جهاتی شبیه به "سیری" در دستگاه‌های اَپل عمل می‌کند، دستیار شخصی کاربر است و دستورات شفاهی او را اجرا می‌کند .

در این سرویس باید حجم بزرگی از اطلاعات از جمله برنامه هفتگی، اوقات فراغت، دیدنی‌های اطراف، نقشه محیط، برنامه فرودگاه‌ها، راه‌آهن و ... طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل شوند. کارشناسان از مدت‌ها پیش می‌گفتند که گوگل برای تحلیل بهتر داده‌های پرحجم می‌تواند از امکانات عرصه هوش مصنوعی استفاده کند.

بهای خرید دیپ‌مایند به‌طور رسمی اعلام نشده اما منابع مختلف نوشته‌اند که گوگل برای این معامله بین 400 تا 500 میلیون دلار هزینه کرده است.

گفته می‌شود فیس‌بوک هم در هفته‌های پایانی سال 2013 مشغول مذاکرات جدی برای خرید دیپ‌مایند بوده است اما گویا گوگل مبلغ بیشتری به دیپ‌مایند پیشنهاد کرده است.

این دومین خرید بزرگ گوگل در دو هفته اخیر است. گوگل به تازگی  شرکت آمریکایی "نِست" را به مبلغ 2/ 3 میلیارد دلار خرید. نست  سیستم اطفای حریق و ترموستات شوفاژ تولید می‌کند. تجهیزات ساخت این شرکت قابل اتصال به اینترنت هستند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =