نسیم نوشت:

سرپرست دانشگاه علم و صنعت گفت: اتاق کار دکتر احمدی‌نژاد، در کنار اتاق من است و ما همچنان با هم کار می‌کنیم. فعالیت دانشگاهی مدیران دولت گذشته، طبق روال گذشته ادامه دارد. افراد علاقه‌مند به ایجاد تشکل‌ها، طبق قانون درخواست خود را ارائه دهند.

محمدعلی برخورداری در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌ها، با اعلام این مطلب تأکید کرد: دانشگاه، مکانی نیست که مباحث سیاسی در آن مطرح باشد و همه افراد با هم دوست هستند؛ ما نیز هیچ تمهید خاصی در خصوص افراد فعال در دولت گذشته نداریم و فعالیت دانشگاهی این افراد هیچ تفاوتی نکرده است و به روال گذشته ادامه دارد.

تشکل‌های دانشجویی طبق قانون می‌توانند در داخل دانشگاه فعالیت کنند؛ ما دوست داریم که دانشجویان حرف بزنند، زیرا این موضوع باعث ارتقاء فعالیت‌های دانشگاه می‌شود. تعداد تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، کم است؛ افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی تشکل‌ها طبق قانون درخواست خود را ارائه دهند و ما نیز سعی می‌کنیم، روند اجرا را سرعت بدهیم.

محمدعلی برخورداری با بیان اینکه در دانشگاه علم و صنعت سه طرح کلان ملی در دست پیگیری است، گفت: در دو مورد از آنها، دانشگاه علم و صنعت به عنوان "دانشگاه مجری" انتخاب شده است. طرح "قطار سریع‌السیر" که دانشگاه علم و صنعت به عنوان مجری محوری آن انتخاب شده است، حدود 7 درصد پیشرفت کار داشته و ار نظر مالی نیز 1.5 درصد بودجه بیشتر به آن اختصاص نیافته است.

ماهواره "تدبیر" به طور کامل آماده پرتاب است؛ قرار بود این ماهواره در ایام دهه فجر به فضا پرتاب شود که بنا به دلایلی، این تاریخ به عقب افتاد و قرار است به زودی این ماهواره پرتاب شود.

 برخورداری در این نشست، به بیان نکات زیر پرداخت؛

- برنامه داریم که "کانون صنفی اساتید" را فعال کنیم تا از این طریق، اساتید نیز بتوانند نظرات کارشناسی خود را در خصوص فعالیت‌های دانشگاه عنوان کنند؛ قبل از تغییرات مدیریتی، تعدادی از اساتید هیأتی را تشکیل دادند و چند نفر را به عنوان "کمیته پیگیری" انتخاب کردند تا نظرات را به رئیس جدید اعلام کنند و من نیز از این موضوع استقبال می‌کنم.

-در حال حاضر نباید به این موضوع پرداخت که این کمیته مجوز قانونی دارد یا نه؛ این افراد در جهت ارتقاء و بهبود شرایط دانشگاه فعالیت می‌کنند.

-برای تغییر رؤسای دانشکده‌ها از اساتید دانشکده‌ها نظرسنجی می‌کنیم و هر رئیسی که زمان حکمش به پایان رسیده باشد، با نظر اساتید دانشکده‌ها تغییر می‌کند.

-در تعیین مدیران دانشگاه نیز، هیچ یک از افرادی را که با من دوست بوده‌اند، انتخاب نکرده‌ام و در تعیین مدیران از نظرات اعضای هیأت علمی استفاده کرده‌ام؛ بیش از 80 درصد اعضای هیأت علمی از معاونانی که انتخاب شده‌اند، راضی هستند.

-در تعیین مدیران، افرادی را که وابسته به گروه‌های سیاسی بوده‌اند، انتخاب نکرده‌ام؛ چون نمی‌خواستم شائبه‌ای پیش بیاید.

-در حال بررسی پرونده‌های هشت نفر از اساتیدی که به دلیلی از دانشگاه رفته‌اند هستیم؛ نظرات خود را به وزارت علوم اعلام می‌کنیم و به احتمال زیاد، مسأله این پرونده‌ها حل می‌شود، اما نیاز به زمان دارد.

-پرونده "دکتر علی‌اصغر بهشتی"، دومین پرونده‌ای است که در حال بررسی آن هستیم؛ حکم صادر شده برای وی دارای ابهام بوده که بر این اساس، نظراتمان را به وزارت علوم ارسال کرده ایم و منتظر جواب وزارتخانه هستیم و به احتمال زیاد، این مسأله حل می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    6 12
    عجب افتخار بزرگی
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
      5 3
      ايشان چي درس ميدهند،مديريت جهاني؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    5 3
    منم قبلا گفته بودم که اتاقشون کنار هم است.