روزنامه کیهان در خبرهای ویژه خود نوشت:

سردرگمی فتنه‌گران و تغییر تاکتیکی طیفی از آنان برای سفیدسازی خیانت‌ 4 سال پیش خود، باعث مجادلات تازه در میان حامیان فتنه سبز شد.
ماجرا از آنجا آغاز شد که خاتمی و جمعی از اعضای مجمع روحانیون در آستانه 22 بهمن به شکل بی‌سر و صدا به حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) رفته و مورد استقبال سیدحسن خمینی قرار گرفتند. خاتمی درهمین بحبوحه مدعی شد باید کدورت‌های گذشته کنار گذاشته شود! و این در حالی بود که فتنه و آشوب تدارک شده از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه و با بازیگری افراطیون مدعی اصلاحات، یک کدورت و دلخوری شخصی نبود که بتوان از آن گذشت. بدتر از همه اینکه خاتمی در جلسات محفلی اذعان کرده بود ادعای تقلب واقعیت ندارد و با این همه از فتنه‌گران مدعی تقلب حمایت کرد. در حقیقت جرم خاتمی و طیف همسو با وی در مجمع روحانیون، سنگین‌تر از افراد قانون‌شکنی بود که با توهم تقلب، احساساتی شده و اقدام به قانون‌شکنی و رفتار ضد امنیت ملی کرده بودند.
همزمان با همین تحرکات بود که مجمع روحانیون و حزب مشارکت با صدور بیانیه‌های دو پهلو، دعوت به حضور در راهپیمایی 22 بهمن کردند. همین موضوع سر آغاز ماجرای تازه‌ای در جبهه سرخورده فتنه سبز شد. این طیف یک بار سناریوی افتضاح اسب تروا را با اعلام آن از سوی عطاءالله مهاجرانی و کارگردانی رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی در 22 بهمن سال 88 به اجرا گذاشتند که طبق آن قرار بود حامیان فتنه لابلای جمعیت تظاهرات‌کننده بروند و در وقت مقتضی چفیه‌ها و نمادهای مذهبی را به دور بیندازند و به نفع فتنه شعار دهند اما هیچ و پوچ بودن حامیان فتنه باعث ضرب‌المثل شدن سناریوی مذکور به عنوان «درازگوش تروا» گردید. حالا در آستانه 22 بهمن 92، ابراهیم نبوی از دست‌اندرکاران سناریوی اسب تروای سال 88، همسو با اصلاح‌طلبان می‌گفت باید در راهپیمایی شرکت کرد چرا که جمهوری اسلامی واقعیت است. بی‌بی‌سی نیز به استقبال بیانیه خاتمی رفته و خواستار یک راهپیمایی متفاوت شد! اما در روز 22 بهمن نه از آن تفاوت خبری بود و نه از خاتمی و موسوی‌خوئینی‌ها و برخی فتنه‌گران عضو مجمع روحانیون
با این حال اقدام تاکتیکی خاتمی و مجمع روحانیون باعث اختلافات جدید در میان فتنه‌گران و اپوزیسیون شد چنان که سایت روزنت به قلم یکی از همکاران فراری نشریات اصلاح‌طلب نوشت: باید به راهپیمایی 22 بهمن نه گفت. ما در 22 بهمن 88 نیز همین اشتباه را کردیم و اسب تروا اتفاق افتاد؛ همان روزی که قرار بود پس از 9 ماه تظاهرات، جنبش سبز تظاهرات بزرگی را به سود خود، برگزار کند. فراموش نکنیم که جمهوری اسلامی از همان روزهای نخست، نشان داد که استعداد بی‌بدیلی در جمع کردن حامیان خود و مردم عادی، در خیابان و استفاده از آن به سود خود دارد. نمی‌توان بدون طرح و برنامه مشخص، پروژه‌ای را که 34 سال است انجام می‌شود، به سود خود، مصادره و از آن استفاده کرد. تظاهرات 22 بهمن سال 88 که شکستی کامل برای جنبش سبز بود، در واقع پایان پروژه تظاهرات خیابانی تا یک سال پس از آن بود. حجم ناامیدی و جسورتر شدن حکومت در شکست جنبش سبز را نیز نباید فراموش کرد. آن‌چه رخ داد، برنامه‌ریزی ساده‌لوحانه بود.
اما رادیو فردا در گزارشی که از سوی محمدرضا یزدان‌پناه - دیگر همکار فراری نشریات اصلاح‌طلب- تهیه شده، می‌گوید: اصلاح طلبان نگاهی معطوف به قدرت دارند و برخی از آنان در سال 88 ناخواسته در عملی انجام شده قرار گرفتند. موسوی و کروبی باعث ورود ناخواسته اصلاح‌طلبان به دعوای سال 88 شدند و حالا می‌خواهند به شکلی خود را کنار بکشند.
رادیو فردا می‌افزاید: دعوت اصلاح‌طلبان برای شرکت در راهپیمایی سی‌وپنجمین سالگرد 22 بهمن، اختلافات زیادی میان بدنه جوان‌تر این جناح و افرادی که خود را هنوز سبز می‌دانند، ایجاد کرده است. یکی از مخالفان در فیس بوک خود نوشته که اگر وضعیت اینطور پیش برود، بعید نیست که اصلاح‌طلبان در سال آینده از طرفداران خود بخواهند که در سالگرد راهپیمایی 9 دی هم شرکت کنند تا حسن‌نیت بیشتر خود را به حکومت نشان دهند.
اما در کنار حضور پرشور و دشمن‌شکن ملت ایران، ماجرای مهمی که از نگاه برخی ناظران مغفول مانده، طنین گرم و پررونق شعار «مرگ بر آمریکا» بود. این بار مدعیان اصلاح‌طلبی برخلاف 3 ماه پیش که خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا از راهپیمایی 13 آبان شده بودند، ماجرا را به سکوت برگزار کردند چرا که از تصاعد میزان نفرت و انزجار ملت ایران نسبت به سیاست‌های خصمانه و منافقانه شیطان بزرگ در همین چند ماه اخیر خبر داشتند. در حقیقت برخلاف 3 ماه پیش، دیگر رسانه یا سیاستمدار اصلاح‌طلبی نبود که جرأت کند و مانند 3 ماه پیش خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا شود. آن هنگام یکی از همین چهره‌های سیاسی حتی نسبت دروغی را هم به حضرت امام(ره) مبنی بر موافقت ایشان با حذف شعار مرگ بر آمریکا داد که با انتشار اظهارات متواتر حضرت امام خمینی در دفاع از شعار مرگ بر آمریکا- حتی در ماه‌های پایانی عمر شریفشان- دروغ بودن این ادعا ثابت گردید.
در هر صورت آنچه یقین و تردیدناپذیر است این که آلودگان به حمایت از فتنه، چاره‌ای جز ابراز ندامت و عذرخواهی به خاطر آن خیانت بزرگ ندارند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 122
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 16
    احمدی نژاد هم نبود
  • هم وطن A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    78 4
    آخه مگه از دست شما امنيت دارند كه اونا هم در راهپيمايي شركت كنند. فقط ميتونن بگن طرفداراش بيان راهپيمايي.
  • بی نام CA ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    44 1
    خود سبزها هم بی خیال بشن این آقا بی خیال جنبش سبز نمیشه و گویا زورکی میخواد فعالش کنه، انگار خدا روزیشو از این مسیر میرسونه!!!
  • ......... IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    88 9
    بدجور سوختی رفت مرقد امام...بدجور...
  • قادری IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    22 1
    کیهان اختلاف افکنی بس است ، نتیجه تفرقه افکنی ها را دیدید .
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    58 10
    هر چقدر امثال کیهان و پایداری به خاتمی توهین میکنند محبت این سید بزرگوار در دلم بیشتر میشود درود بر خاتمی
  • mahsa A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    53 10
    خاتمی در قلب ما جا دارد...گوشمان پر است از این حرف ها ...
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    32 2
    خداوکیلی اگر اومده بودند تیتر نمیزدید حامیان فتنه در میان مردم چه می خواهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تورو خدا بسه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    40 4
    کاش کیهان ساکت میشد
  • حسین A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    از کیهان متنفرم
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    51 0
    پركاربردترين كلمه سالهاي اخير فتنه هست
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    58 6
    نمی دانیم در گذشته بین حسین آقا و خاتمی عزیز چه گذشته که این همه دشمنی و حسادت ؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    23 2
    خاتمی ای به حالت!! اگه خدا هم ول کنه این شیعتمداری ولت نمی کنه تازه به قسمت جورج ساروسش نرسیده
  • بابک NL ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    51 4
    آقای شریعت مداری حنات دیگه رنگی نداره حالا هی خودتو بزن درو دیوار
  • یزدانی IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    کیهان هر چی دوست داری بگو یه ذره هم از از عشق ما به خاتمی کم نمیشه
  • سعید IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    47 3
    کیهان است دیگر ،دلش می خواهد حرف بزند تا چیزی گفته باشد و صفحات روزنامه اش پر شود.
  • mahdy monzavy IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    69 9
    تا کی میخواد این روزنامه سنگ اندازی کنه!!! تعطیلش کنید دیگه
  • میثم تمار IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    22 3
    این تحلیلات منو کشده !!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    40 3
    كيهان سوروس يادت رفته .بگم....
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    41 5
    اگر راست میگیت اجازه بدید بیان تو انتخابات تابفهمید مردم شما را دوست دارن یا خاتمی رو
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    شما نماینده طیفی از جامعه رو 5 ساله بدون محاکمه و ادله و با انگ فتنه گر خانه نشین و حبس کردید . حالا انتظار دارید اونا بیاد واسه خوش خدمتی به شما . عجب رویی دارید والا ... فتنه گر خودتی روزنامه کیهان که مردم رو احمق فرض کردی ...
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
      3 0
      واقعا چه طوری روتون میشه این حرف ها رو بزنید اگر یاری امام زمان نبود الان وضعیت کشور ما مثل کشور های اطراف بود تو رو خدا به خودتون بیاید فنته گران 88 کشور رو به لبه پرتگاه بردند و عده ای فرصت طلب قصد سقوط کشور رو داشتند
  • رضا A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    44 3
    سلام : نظرات کیهان فقط به درد افرادی خاص می خورد وارزش خواندن هم ندارد
  • حسین A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    39 1
    تو هم باید از طرفداری از احمدی نژاد ویلایی که سر کشور آوردید عذرخواهی کنی. رو نیست که سنگ پای قزوینه
  • محسن A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    12 5
    من که اصن به تو اعتماد ندارم اقای شریعتمداری.ولی به فرض اگه حرفت هم راس باشه دقیقا این خبر رو باید بعد شیرینی راهپیمایی باشکوه دیروز منتشر کنی.میذاشتی واسه یک هفته دیگه. خودتم اب تو اسیاب دشمن میریزی
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    45 2
    ظاهرا از اين ناراحت اند که هر چي انتظار کشيدند تا آقاي خاتمي بياد تا يه حاشيه اي براي مراسم ايجاد کنند نيامد. فعلا تو کف سخنراني آقاي روحاني اند و نمي تونند هضمش کنند مخصوصا بخش آشتي ملي شو.
  • ایمان IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    19 3
    کاشکی خودتم نمی رفتی حاجی ...
  • كامران IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    34 5
    اقاي كيهان خسته كردي ما را جمعش كن شما هم با اين فتنه و فتننه
  • اهوازی IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    11 23
    کیهان نویس عزیز باید قبول کنید مردم تغییر کردند دیگر نه به شما فکر می کنند نه به خاتمی و موسوی فقط تاریخ ثابت کرده که اصلاح طلب ها از شما بهتر عمل کرده بودند و در حال حاضر مردم اعتدال و تدبیر را انتخاب کردند که نه شما در آن جای دارید نه اصلاحیون و نه سازندگییون
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    9 44
    مرگ بر آمریکا
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    21 2
    کیهانی های که خودتان را آدم حساب میکنید قطعا اگر آشتی مطرح می شود شما ها مد نظر نیستید چونکه هم عددی نیستید وهم کسی ادعای درست شدن شما را انتظار ندارد منظور آن دسته از اصول گرایانی هستند که عقلانیت بر آنها حاکم است
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 36
    آقای کیهان تو که آدمشو داری این فتنه گران رو زود تر عدام کن بزار این مملکت از وجودشون پاک بشه و خیانتکارن ! به سزای اعمال ننگینشون برسن
  • مهر A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    25 3
    شما فقط همین حرفای رادیو فردا رو قبول داری یا بقیه حرفاشم قبول داری؟؟...بعدشم خوب حق داری تو که مشکلی نداری ...تو با پول مفتی که داری میگیری آمریکا که هیچی به ایرانم نیازی نداری..
  • ایرانی IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    44 3
    من موندم این شریعتمداری 4 ساله داره میگه فتنه گران اهمیت و طرفداری ندارند اما هر روز تو روزنامش یا صحبتهاش از اونا با حرص صحبت میکنه .!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 47
    درود بر ایران وایرانی.... مرگ بر امریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه مردم ایران همیشه بیدار و هوشیار هستند و این فتنه گران هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
  • بی نام RU ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 17
    آخی! بازم سرکارت گذاشتن؟ چند بار گفتم دنبال اینا نرو!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    29 4
    فکر نمی کنید و مکرو و مکر الله ندیدد چهار سال بعد خدا فتنه گران واقعی را رسوا کرد خجالت نمی کشید ملت اگه از ترس بیگانگان صداش در نمی آید هر کاری دلتون خواست کردید کشور را غارت کردید راستی 500 میلیارد دلار نفتی که احمدی نژاد فروخت را چه جور بین خودتان تقسیم کردید چطور اقتصاد و کشاورزی را نابود کردید و رشد اقتصادی منفی 5 شد حکومت قاجار هم پیش شما کم میاره
  • امین IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    22 2
    جناب آقای خاتمی لطف بزرگی به این کشور کردند و اگر می گذاشتند ریشه این کسانی که با نوشتن این مقاله مملکت رو به سمت نابودی می برند رو خشک می کردند. از همین جا از تمام خدمات ایشان تشکر می کنم.
  • محمّد IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    45 2
    آقایِ شریعت‌مداری، قباحت داره، توبه کن.
  • ساسان IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    31 3
    کیهان یک روزنامه کاملا آزاد در تیتر!!!
  • نفر اول A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    16 4
    سلام بر کیهان عزیر اگر تونبودی ما از کجا می فهمیدیم این موارد را ؟ انشاالله هر چه سریعتر عاقبت به خیر بشی . اگر این به قول شما سران فتنه نبودند سرمقاله شما چی میشد ؟
  • محمد تقي يزدان پناه IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    41 2
    با سلام . آقاي خاتمي بيايد راهپيمائي و عده اي خود سر وافراطي به ايشان فحش بدهند آقاي شريعتمداري خودتي
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    36 2
    خیانت و جنایت را در حق این مرز و بوم آنانی نمودن که بخاطر مصالح جریانی خودشان هشت سال منافع ملی و مصالح مردم را بازیچه عقاید پوچ و باورهای غلط خویش نمودن فتنه گر و فتنه جو کسانی بودن که با جناح بندی و خود عمار پنداری مملکت را به لبه پرتگاه رساندن در اوج درآمد نفتی مردم را به فلاکت نشاندن....
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    44 4
    ولم کن بابا ،اجازه بدید قانونی مردم بیان بیرون ببینید چقدر طرفدار دارند همین آقایون که راحت بهشون تهمت می زنید.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    حيف چشمهاي ما كه بخواد مطالب كيهان رو بخونه.
  • حميدرضا A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    35 0
    اره بابا كار جورج سوروس بوده!
  • majid A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    9 64
    با شریعتمداری واقعا حال میکنم
    • اریان A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      1 2
      نشنیدم کسی با کیهان و شریعتمداری حال کته. تبریک میگم اسمتو تو کتاب گینس ثبت میکنم به عنوان اولین نفریکع با شریعتنداری حال کردی
  • بی نام EU ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    10 40
    هوا دیروز به شدت آلوده بود....اصلاح طلبان جزو گروههای حساس جامعه اند تو این هوا نباید بیرون بیان!
  • عبداله IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    21 2
    جایزه بهترین خلاقیت ها اگه داشتیم، می رسید به اهالی کیهان و دوستان!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    30 3
    چند نفر عکسشون رو داشتن 24ساعت بازداشت بودن ، حالا تصور کن خودشون می اومدن
  • غضنفر A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    26 3
    كيهان آرزوهاي خودش رو نوشته نه واقعيت رو
  • ایرانی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    10 59
    آفرین برآقای شریعتمداری وروزنامه ی وزین کیهان که همیشه در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی بوده وخائنین وفتنه گران را معرفی کرده ودردفاع از آرمانهای امام ره ورهبری معظم وشهدا از هیچ کوششی دریغ نکرده است .
  • عرشیا A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    33 8
    کیهان دست بردار و شرم کن . روز قیامتی هم هست تا یقه تو و امثال تو را بگیرند و انوقت دیگر هیچ راه گریزی نیست .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    0 5
    چی میگی؟من نمیفهمت
  • محسن US ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 2
    اینا کلا همه چیز رو میدونن
  • ناشناس A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 3
    این شریعتمداری چرا اینقدر از خاتمی هراس دارد . آخر الامر هم این هراس شریعتمداری منجر به سکته مغزی یا قلبی وی خواهد شد . بابا جان ما دوست داریم همه را سالم و سرحال ببینیم . چرا این قدر بخودت ظلم می کنی . کمی بصیرت داشته باش . کینه و حسد نسبت به دیگران عاقبت گریبان خود فرد را می گیرد . کمی بفکر سلامتی خودت باش .
  • مرتضی A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 5
    آره امثال خاتمی نیومدن چون نیروهای خودسر شما به اونها حمله میکنند. چون توی این راهپیمایی تصویر دار زدن و اعدام اونها رو به صورت پوسترهایی موهن در آورده بودن. چون . . .
  • علی A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 4
    آقای شریعتمداری افکار بسیار تند و مستبدانه دارد امیدوارم خداوند هدایتشان کند
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    2 3
    شریعتمداری تو وامثال تو فتنه گرین اینقدر فکرتون پایینه که یه تظاهراتو فتنه میدونین پس اگه اینجوریه همه ی مردمی که زمان شاه رفتن تو خیابون فتنه گرن
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 3
    همون چند نفری رو که لباس سبز پوشیده بودن رو هم دوستان آقای شریعتمداری دستگیر کردن.
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 2
    کیهان هم فتنه گر برای اختلاف اندازی است. برادر مشکل دنیای اسلام وحدت است وحدت. لطفا درک کنید وحدت
  • سام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 5
    كيهان خجالت بكش.
  • بی نام US ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 2
    اگر فتنه گر مورد نظر شما نبود الان فرد ديگري رييس جمهور بود و احتمالا دلار را 5 يا 6 هزار تومان مي خريديم. باقي موارد بماند.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    7 4
    فتنه 88 آسیب فراوانی به جامعه وارد کرد. آقایانی که مسبب اون همه بلوا و شورش بودن الان راحت تو خونشون نشستن و از محاکمشون خبری نیست. حتی یه عذرخواهی هم نکردند. من اون اوایل فکر میکردم راست میگن ولی دوسال زمان گذاشتم به هر دری زدم از افراد مطلع پرس وجو کردم حتی کسانی که در کابینه این آقایان بودند ولی فهمیدم تقلب یک دروغ بود. از کسانی که ادعای قانون مداری و روشنفکری داشتند انتظار دروغ شنیدن نداشتم. واقعا متاسفم.
  • مسعودنوری IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 3
    فقط باید بگم متاسفم که کشور شدیدا دچار بهران اقتصادی است وهر روز از طرف امریکا مورد تهدید وظلم قرارمیگیریم انوقت اقایان همش به دنبال اختلاف فکنی وضربه زدن به ریشه خودشان هستند.وای براین ملت وای.....
  • شهادت تموم آرزومه IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 11
    سلام خدمت سردبیر روزنامه کیهان لطفا بذر خشک شده فتنه را آب ندهید ما تو این مدت داشتیم سم پاشی میکردیم و آفات رو خشک کردیم شما دوباره ترویجش ندید آقای خاتمی مردم رو دعوت کردن و خودش هم میخواهد با شور خاصی وارد صحنه راهپیمایی بشه ولی برخی از آقایون گفتن که با ورود خاتمی جو 22 بهمن شاید تغییر کند شما باعث این گونه رفتار ها از برخی سیاسیون و خدمتگذاران کشور شدید بنظر بنده فتنه و نام فتنه گران تغییر کرده
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 3
    خبر انلاین شما هم در ادامه راه تندروها و زنده نگه داشتن صدای انها به اندازه تندروها گناهکارید چرا نمیگذارید کشور ارام بشه چرا حرف های کسی که غیر از خودش و اطرافیانش بقیرو جاسوس موساد معرفی میکنه رو پخش میکنید؟
  • بوشهری دشتستونی IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 3
    اگه کیهان فتنه نکنه انشاا... در نظام اسلامی فتنه گر نیست و فتنه گر اسرائیل و آمریکاست
  • محمد A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 3
    تا وقتی امثال جناب کیهان در داخل تفرفه افکنی میکنند...نیازی به وجود آمریکا نیست..نمی دانیم چرا جناب کیهان کاسه داغتر از آش شده اند...ادعای وطن دوستی هم میکنند...
  • یه شهروند A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 2
    کسی که به خاتمی بزرگ و عزیز انگ فتنه گر میزنه خودش فتنه گره. مثل اینکه یادش رفته خاتمی عزیز چه خدمات شایانی در این مملکت انجام داده. هیچ کدام از رییس جمهوران سابق به این اندازه خدمت نکرده اند. خاتمی بزرگ انقلاب را واکسینه کرد.
    • رضا A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      2 1
      یه دونه از اون خدمات!!!رو بگو
  • بیرانوند IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    به خدا که هرکس خلاف وحدت بنویسد قلم شیطان در دست اوست.
    • سجاد A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      بعضی وقت ها اعتدال خود افراته نمیشه آمریکا اینجوری به ما فحاشی کنه بعد ما در جهت آرامش و البته اعتدال چیزی نگیم مردم ایران (البته اکثریتشون) نشون دادن که تحقیر و تحمل نمیکنن
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      142 8
      آقای سجاد مطمئن باش هیچکس مثل شماها بلد نیست به دنیا فحاشی کنه
    • reza A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      30 2
      میشه یه نفر حرفهای سجاد خان رو ترجمه کنه ؟
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      9 68
      مملکت سال 88 داشتن به نابودی می کشوندن حالا هر کی از خلاف وحدت بنویسه قلم شیطان در دستشه!!! بابا چه رویی دارید شماها.
    • بی نام US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      33 8
      آمریکا به شما فحاشی نکرده. شما هستید که متوجه نیستند 90 درصد مردم ایران با آمریکا مشکلی ندارند ولی شما فکر میکنید باید از طرف مردم ایران صحبت کنید. شما هستید که هر سال شعار مرگ بر این و آن میدهید. شعار مرگ بر کشوری چند ملیتی که 5 میلیون جمعیت ایرانی و ایرانی زاده دارد چه معنی دارد؟ این فحاشی نیست؟ اگر شخصی پرچم ایران را آتش بزند و شعار مرگ بر ایران بدهد شما چه حالی پیدا میکنید؟ آنهم در مناسبت های دولتی.
  • رضا EU ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    خاتمی به خاطر صبر و کرامتی که در مقابل سخنان این چنینی از خود نشان داده ، خاتمی شده... یقین دارم حرف های بیجای کیهان باعث افزایش محبوبیت خاتمی بین مردم و آمرزیدن نزد خداوند میشه
    • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      فقط اگر کمی تعصب بیجا یا لجبازی را کنار بگذارید متوجه می شوید که سال 88 کشور را نابود کردند و این همه مشکلات بخاطر خود خواهی و قدرت طلبی نامشروع عده ای که در دام شیطان افتادن اتفاق افتاد. عزیز من عزت ملت و اتحاد ملت بالاتر از شخص است.خودت را بخاطر کسانی که فتنه کردندخراب نکن و در جرمشان شریک نشو
    • عبدا... A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      12 59
      آقا رضا ظاهرا تو از پس فردا تشریف میآورید؟انگار نمیدانی قرن چند است ؟ انگار نمیخوانی دوغ کیلوئی چند است؟تو هنوز اندر خم یک کوچه (آنهم بن بست)مانده ای!!!!
    • بی نام A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      66 26
      خود کیهان سر تا پای دیالوگش فتنه هست. عمده مردم میدونن چی میخوان. مردم آسایش و گشایش در فضای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور را میخوان. مردم شعار های بیهودی عقیدتی را نمیخوان. هزینه از دین و ایمان شان برای اهداف سیاسی و اقتصادی را نمیخواهند. مردم کارهای افراطی دولت قبل که آقای شریعتمداری در مقابل آنها سکوت کرده بود را نمیخواهند. تورم 120 درصدی اقلام خوراکی و تعطیل شدن اقتصاد به بهانه یک نیروگاه 1000 مگاواتی اتمی را نمیخواهند. مردم کفن پوش و هوچی گر نمیخوان. عمده مردم آزادی بیان و آزادی در زندگی شخصی شان میخواهند. مردم نمیخواهند کسی برای طرز زندگی و فرهنگ شان خط و نشان بکشد. کیهان صدای اقلیت افراطی هست که خود فتنه گری میکند.
  • يكي از راهپيمايان IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 3
    وقتي شما نيروهاي خود جوش را براي پذيرايي از آنها آماده كرده بوديد معلوم است سازمان هاي اطلاعاتي به آنها ميگويند كه در مراسم حاضر نشوند.مردم ميفهمند اقاي شريعتمداري!تازه رفتارتان با آقاي ظريف و هاشمي در مراسم را نديدند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 3
    تنها کسانی که سر در گم هستند کیهان نشینانند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 8
    من تعجب می کنم اگر واقعاً مدیر مسئول محترم کیهان اینهمه دغدغه و ناراحتی و عصبیت و عصبانیت و نفرت در سر دارد چرا از نظر جسمی اینهمه سالم و سر حال است. دو احتمال به ذهنم رسید. احتمال اول آنکه ایشان سعه صدر پیامبر گونه ای دارد که او را در برابر آماج مشکلات مصون می دارد و احتمال دوم اینکه ایشان خودش اصلاً و اصلاً به آنچه می نویسد معتقد نیست و تنها در صدد تحریک احساسات افراد کم اطلاع است. ( البته احتمال اول را برای اینکه کمی با هم بخندیم نوشتم.)
  • كاكو A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 9
    دراين زمان با توجه تاكيد رهبري عزيز باعث تفرقه نشويد آقاي شريتمداري
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    4 3
    خب شما بگین چرا خاتمی با اینکه دعوت کرد خودش نیومد؟! تازه رئیس جمهورم براش کم نزاشت که!
  • رضا A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    13 7
    به کوری چشم بعضیا خاتمی محبوب ترین سیاستمدار بین ملت هست و طرفدارانش از او حمایت میکنند!کمی هم به 88 از دید دیگری نگا کنیم خاتمی هم صدا با ملت شده بود
  • بی نام RO ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 4
    این روزنامه از دیدش همه امریکایی ..فتنه گر هستن
  • ايراني IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    13 3
    درود برخاتمي
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    9 4
    جناب شریعتمداری خدماتی که که خاتمی به مملکت ایران و جامعه ایرانی کرده در طول دوران پس از انفلاب ، سرآمد است . اینک شما خودتان فتنه گر شده اید چرا که به خاطر بغضهای شخصی و شکست بی سابقه ای که در انتخابات خورده اید نمیتوانید سربلندی دیگران را ببینید و به هرترتیب شده میخواهید فتنه انگیزی کنید .همانگونه که گروهی از خوارج با حضرت علی به بهانه خونخواهی عثمان جنگیدند در حالیکه حضرت علی خود و اصحابش از مدافعان بیت عثمان در برابر تعرض مردم بود .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    3 3
    خواهشابه اختلاف دامن نزنید
  • بی نام US ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 7
    خاتمی تمام ازادی خواه کشور ایران دوست دارن
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    8 4
    واقعا برای کیهان متاسفم.چون نمیذارن بیان شرکت کنند.افراد افراطی و امثال شما منتظرن این افراد عزیز بیان تو جامعه که چه بلایی سرشون بیارن..پس تقصیر رو تو خودتون پیدا کنید..میلیون ها نفر پشت خاتمی هستن..نه 4میلیون افراطی مثل شما
  • رضا ل A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    یعنی اگر این کلمه فتنه اختراع نمیشد تو لال از دنیا میمردی
  • محسن IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 47
    اولا که اون افرات نیست افراطه! دوما: تفریط ، اعتدال ، افراط یعنی ماکسیمم ،مینیمم و میانه ! حالا چطوری میانه میتونه برابر مینیمم یا ماکسیمم بشه
  • hoseyn A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    93 6
    کیهان چی می شد تو هم انتخابی می شدی و با رای میومدی سر کار اونوقت صحبت می کردیم.
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    72 7
    مطمئنا شما از یک ماه قبل 22 بهمن 2 مقاله با 2 عنوان برای حالتی که آقای خاتمی در راهپیمایی شرکت کرده باشند و حالتی که شرکت نکرده باشند آماده کردید که در هر 2 به سید عزیز حمله کردید ... که بر خلاف شما برای اثبات این گفته به شواهد و قرائن و جورج سوروس و این کلماتی که علاقه دارید نیازی نیست . یعنی حضور و عدم حضور ایشان بهانه ای بیش نیست که شما سید عزیز رو هدف تیرهای بدبینتون قرار بدید .
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    62 4
    شما از کجا میدونید نیومدن حتما باید مثل شماها فغقط جلو دوربینها باشن؟
  • تارا A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    درود بر خاتمی ...!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    درور بر هاشمی، خاتمی و روحانی.
  • بي نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    11 4
    آقاي محترم تو كي هستي كه در مورد خاتمي و روحاني كه با راأي ميليوني انتخاب شدن نظر ميدي تو كه انتصاب شدي نه انتخاب خداييش ببين چند تا راي داري بعد نظر بده ...
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 3
    کیهان عزیز!!!! تا میتونی شخصیت خاتمی و اصلاح طلبان را تخریب کن.این روش بهترین و کم هزینه ترین مدل تبلیغات برای بالابردن شخصیت خاتمی و اصلاح طلبان است که البته زحمتش افتاده گردن شما{حسین شریعتمداری}
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    5 3
    بخاطر این نیومدند تا در دام سناریو شما گرفتار نشوندچون میدانستند جه برنامه ای براشون از نظر شعار و تخریب شخصیت تدارک دیدید
  • ناشناس IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 3
    كيهان شرم كن. قيامتي هم هست. چرا به سيد خدا بهتان مي بندي؟ اگر خاتمي ازت مي گذرد من نمي گذرم.
  • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 3
    توهم کیهان
  • بی نام A1 ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    12 3
    ادبیات شریعتمداری به درد خودش و آقای احمدی نژاد می خورد. من قبلاً این سیاه نامه را برای پاک کردن شیشه استفاده می کردم. خدا هدایت کند شریعتمداری را.
  • seyyed ahmad IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    9 3
    سلام. آقا کاسب های فتنه رو میشناسید؟ امثال کیهان و برخی از نمایندگان تندرو و افراطی ... اینها کاسب فتنه هستند ....
  • بی نام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    7 4
    تندروی و افراطی گری ممکنه افراد رو مشهور کنه اما قطعا محبوب نمی کنه بلکه منفور و منزوی می کنه .
  • ارمان A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
    6 1
    خبر انلاین چرا پیام ها را گزینشی منتشر میکنید . و این باعث سلب نسبی اعتماد میشه . فقط یم سوال از اقای شعریتمداری . واقعا کاش جواب میدادند . چرا تو کش.ر فقط شما حق فحاشی دارید چرا فقط شما حرف میزنید و صدای بلند دارید . چرا اصلا شما یکبار هم کاندید انتخابات مختلف نمیشوید تا محبوبیت خود را نزد ملت بسنجید . واقعا چرا هر کس با شما مخالف بود زد نظام است مگه شما نظام هستید . قسم میخورم کسانی را نشانت میدهم که فدایی رهبر هستنند اما از شما و لحن قلم شما بیزار هستتند و اقعا بس نیست اینهمه توهین به شخصیت های مهم و محبوب .واقعا شما از نفوذ و کاهش نفوذ روز افزون کیهان بعنوان یک رسانه مطلع هستید اصلا برایتان اهمیتی دارد .چرا فقط شما و عده ای از همفکرانتان چهره خشن از نظام میسازید .
  • نمکو A1 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 1
    آقای شریعتمداری فتنه گر واقعی شما هستید از 16 سال پیش که آقای خاتمی با اقبال بی نظیر مردم رییس جمهور شدند شما و باند مربوطه فتنه گری را آعاز کردید توی این 8 ساله اخیر هم که طیف خودتان زمام دار امور اجرایی مملکت بودند دیدید که چه بلایی برسر کشور و دین و مردم آوردید
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    5 2
    احمدی نژاد که راس فتنه بوده چرا همش با سلام وصلوات ازش یاد میشه( رییس جمهور سابق کشورمان!!!!!!!) اونم مثل بقیه درحبسش کنن. در فیلم زنده تلویزیون احمدی نژاد شال سبز رو در میدان ولی عصر به گردنش انداشت و گفت رنگ سبز از جدم حسینه(از همچین دروغ بزرگی و اتصال خودش به ساحت مقدس حسین(ع) هم ابا نداشت) ولی بلافاصله یکی از همراهاش پشت میکرفون خطاب به حاضران گفت البته ایشان از ناحیه مادری سادات هستن!
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 14
    مرگ بر اسرائیل
  • امید A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    2 4
    کیهان خوراک خیلی برگ های بزرگی داره شیشه پاک کردن زیر انداز توی پارکها هر چیزی کاربردی داره
  • فرزین A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    2 5
    بیان تا یه عده به صورت کاملاً خودجوش!!!!! بهشون ناسزا بگن یا کسایی که ازشون حمایت می کنن بازداشت بشن یا بیان که جناب شریعتمداری به راه رفتن و شعار دادنشون گیر بده !! یا بیان به خاطر حق دفاعی که بهشون از سال 88 تا حالا داده شده !!!! یا بیان تا جناب شریعتمداری از تجاربشون استفاده کنن . به نظر من که حق دارن نیان. همین
  • حمید A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 3
    دوردبرخاتمی عزیز
  • درخشان IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    4 2
    اگر تمامی مطالب را بخوانیم ودرایت به خرج دهیم به یک راه حل نیاز داریم وآن راه حل فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند بصیرت...
  • دلسوز انقلاب A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    0 4
    جناب آقای شریعتمداری برای ایجاد وحدت مطلب بنویس نه ایجاد تفرقه. چرا متوجه وضعیت حساس کنونی نمی شوی؟ بس کنید آقا. بگذارید اوضاع مملکت درست شود. مردم نفرینتان خواهند کرد ها. از ما گفتن بود .
  • باران IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 5
    چرا دوست داري بر طبل جنگ بكوبي كسي نيست به تو بگه بس كني ؟ خيلي ضرر كردي فكر كنم !. چراارانقلاب را از ان خودتون مي ذونيذ اين مرذم بوذن انقلاب كرذن خالا تو سينتو ذاذي جلو
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    6 13
    وای به حال کسانی که عزت اقتدار وکرامتشان را دوستی باآمریکا واسرئیل می دانند
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    5 1
    مرگ برفتنه گران خائن مرگ برآمریکاونوکران داخلی درودبر حزب الله
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    2 0
    یارانه حق همه ملت ایران است نباید بگویید کسی انصراف بدهد امتیاز جانبازان 25 درصد وآزادگان خیلی کم است