کشف شواهد قدیمی‌ترین زایمان مرگبار در 248,000,000 سال پیش

دانشمندان فسیل حیوان عظیم‌الجثه ماقبل تاریخی را کشف کرده‌اند که حدود 248 میلیون سال پیش، هنگام زایمان جانش را از دست داده بود.

ایسنا نوشت:

دانشمندان فسیل حیوان عظیم‌الجثه ماقبل تاریخی را کشف کرده‌اند که حدود 248 میلیون سال پیش، هنگام زایمان جانش را از دست داده بود.

فسیل Ichthyosaur به معنای «خزنده-ماهی» قدیمی‌ترین نمونه یک خزنده آبی باستانی به شمار می‌آید که حین تولد فرزندانش جان باخته است.

اسکلت جزئی این حیوان در استان آنهوی چین یافت شد و بر اساس آن، یکی از نوزادان در درون بدن مادر بوده و نیمی از نوزاد دیگری در درون بدن مادر و حدود یک سوم آن نیز بیرون است. ژست سر جنین دوم نشان می‌دهد تولدهای زنده خزندگان Ichthyosaurs روی خشکی و نه در آب، آن طور که مطالعات پیشین مدعی شده‌ بودند، صورت گرفتند.

این موجودات خزندگانی بودند که در عصر دایناسورها در اقیانوس‌های زمین شنا می‌کردند و پس از آغاز زندگی‌شان در خشکی به درون آب می‌رفتند.

فسیل 248 ساله کشف‌شده توسط دانشمندان کالیفرنیا نشان می‌دهد وزن حمل یک ichthyosaur بر روی خشکی و نه در دریا تکامل یافته است.

جزئیات این کشف علمی در مجله PLOS ONE منتشر شد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    57 5
    «نشان می‌دهد وزن حمل یک» منظور وضع حمله؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      7 1
      نمره دیکته شون کلا در حد 8.25 ، اینطوراس...
    • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      12 0
      خوشم میاد نظر تایید میشه ولی مطلب اصلاح نمیشه
  • علی اکبر علیان نژاد A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    7 0
    به نام خدا شاید مطلب زیر ربطی به این خبر نداشته باشد و فقط برای اطلاع رسانی به عرض می رساند که در سال 1374 در پی کارهای اکتشافی (خود شاهد و ناظر مستقیم آن بودم) در تپه حصار دامغان ( شهر تاریخی صد دروازه) اسکلت جسد زنی که در بدن خود نوزادی را حمل میکرده کشف شد با قدمت 3 تا 7 هزار سال قبل که در آن زمان برآورد دقیق نشده بود. که پس از حصارکشی و تمهیدات محافظتی به موزه سمنان انتقال یافت. که امید است به جایگاه اصلی آن که موزه شهر تاریخی دامغان هست جابجا شود. جالب آنکه بدانید رسم بوده که در آن زمان جسد افراد را در قبل از ظهر رو به شرق و بعد از ظهر رو به غرب ( به صورت و شکلی که انسان در رحم قرار دارد) همراه با زیور آلات دفن می کردند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    2 1
    فصیل 248 ساله یا 248 میلیون ساله ؟؟؟ چه عجله ای داشتین موقع نوشتن هرکی ندونه فکر میکنه برای یه انجمن تخصصی دارین پست میزارین که اینقد هول این :| :))
  • بی نام RO ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    1 1
    تا جایی که ما میدونیم همه خزندگان تخم گذار بوده و هستند. موندم چطور از روی استخوانها تشخیص داده اند که نوزاد در بدن مادر بوده و نه کنار آن.
    • opal IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
      0 0
      خب برای اینکه یه جورایی برای تکامل و اوولوشن سند درست کنند . عکس کامل نیست حتی ممکنه این جاندار این دو نوزاد را خورده باشد و در واقع اینها نه جنین درون شکم بلکه موجوداتی باشند که توسط همنوعش بلعیده شده باشند . مانند مارهای عظیم الجثه امروزی که طعمه خود را می بلعند . اینکه قسمت سر یکی از آنها بیرون است الزاما به معنی تولد نیست بلکه ممکنه بعدا در اثر اتفاقات دیگه کمی جابجا شده باشد خیلی احتمالات دیگه هم هست . اینکه یک راست میرن به سراغ احتمالی که اوولوشن را اثبات کند هم در نوع خودش عجیبه
  • رضا A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    اون يه ایکتیاساروس است كه يه خزنده دريازي بوده كه هنگام زايمان توسط يك لیوپلورودون يا يه چيزي شبيه به اون مورد حمله قرار گرفته و دونيم شده فسيل نيمه بالاييش نيست