۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱

وبلاگ نویسنده در طبقه بندی وبلاگ ها در طبقه بندی فرهنگ قرار گرفته و نویسنده ضمن ابراز خوشحالی آنرا به فال نیک گرفته است؛ با این حال این همه ماجرا نیست.

در فهرست وبلاگ های خبر آنلاین نگاه می کردم؛ دسته بندی های آنرا که دیدم به این فکر فرو رفتم که اگر قرار باشد وبلاگ مرا در این دسته بندی ها بگنجانند، کجا می تواند و یا بهتر است باشد؛ به فرهنگ برخوردم و آنرا باز کردم ببینم چه کسانی در این طبقه بندی قرار دارند؛ ناگهان نام خودم را در طبقه بندی "فرهنگ" یافتم. اتفاقا من از سالها پیش وبلاگ ناشناخته ای به نام فرهنگ نیز داشته ام و از قضا قصد داشتم در این شماره وبلاگ حاضر درمورد فیلم های امسال جشنواره فجر که به لطف یکی دو تن از دوستان توانستم به اتفاق خانواده برخی از آنها را ببینم، مطلبی بنویسم.

بی تعارف از اینکه فرهنگی شناخته شوم، خوشحال می شوم ولی بار سنگینی بر دوش خود احساس می کنم؛ البته از طبقه بندی های حقوقی، بین المللی و سیاسی هم خوشم می آید؛ بالاخره من سالها در رشته حقوق تحصیل کرده ام و فارغ التحصیل این رشته ام و به آن عشق می ورزم؛ همچنانکه سالها در سیاست خارجی عمرم را طی و مویم را سپید کرده ام.

با این حال به این مقوله اعتقاد دارم که خلوص نیت در عمل و مفید بودن برای مردم از نوع آن مهمتر است؛ خداوند در سوره مائده آیه 27 می فرماید: إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ و در سوره نحل آیه 97 می فرماید: مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ و در سوره رعد آیه 17 می فرماید: فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ و آیات متعدد دیگر پذیرش و قبولی اعمال و ارزش آنها را به خلوص نیت و ایمان و تقوی مرتبط ساخته است و کارهای خدایی و یا کارهایی که به نفع مردم است را ماندگار می داند؛ رابطه خدا و خلق نیز خود داستان درس آموز و قابل تاملی است که در جای خود مورد بررسی قرار گرفته است... با این حال علاقه هر کسی و توانایی اش در رشته ای است.

اتفاقا امروز در میهمانی ناهار یکی از دوستان، قصه ای شنیدم که بسیار پر معنا و عبرت آموز است: روزی شخصی در مدائن به قصد اهانت به سلمان فارسی که حاکم مدائن بود گفت: ای سلمان! ریش تو با ارزشتر و زیباتر است یا موی دم سگ من! سلمان اندکی تأمل کرد و فرمود: اگر ریش من از پل صراط رد شد، ریش من و گرنه موی دم سگ تو... در این قصه درس های زیادی نهفته است. البته پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، خود، سلمان فارسی را در طبقه بندی اهل بیت جای داد و فرمود: سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْت...

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شيخ SA ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    7 0
    بسيار زيبا بود استاد گرامي