بر اساس گفته های رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران روند ثبات قیمت مسکن تا پایان سال و حتی در روزهای ابتدایی سال 1393 ادامه پیدا خواهد کرد.

« قیمت مسکن در روزهای پایانی سال گران خواهد شر یا خیر؟» این سوال است که بسیاری از شهروندان در روزهای اخیر مد نظر دارند و تا صحبتی از معاملات مسکن می شود تمایل دارند مطلع شوند قیمت مسکن در روزهای باقیمانده سال جاری و ابتدای سال آینده چه روندی دارد.

در همین رابطه حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: « روند ثبات قیمت مسکن تا پایان سال و حتی در روزهای ابتدایی سال 1393 ادامه پیدا خواهد کرد. »

او با اعتقاد به اینکه تغییرات چندانی در قیمت مسکن ظرف 90 روز آینده پدیدار نخواهد شد، گفته های خود را اینگونه ادامه داد: « میخواهم بگویم که قیمت مسکن نه تنها در اسفند سال جاری که در فروردین و اردیبهشت هم افزایش پیدا نمی کند. حتی با کمی خوشبینی می توانم بگویم بعید است تا ابتدای تابستان شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم. »

عقبایی ادامه داد: « می خواهم به افرادی که تصمیم دارند در بازار مصرفی مسکن وارد شوند و نقل و انتقال انجام دهند بگویم که تا پایان سال هیچ اتفاق ویژه ای در بازار مسکن رخ نمی دهد. آنهایی که نیاز به مسکن دارند سریعا دست به کار شوند و در صورت داشتن نقدینگی ملک مورد نظر خودشان را خریداری کنند. »

رییس اتحادیه مشاوران املاک همچنین در رابطه با قیمت اجاره گفت: « هم اکنون در بخش اجاره به لحاظ قیمت ثبات را شاهد هستیم و جو ملتهب و متراکم ماه های گذشته وجود ندارد. » 

گفتنی است روند نزولی حجم معاملات مسکن که از اردیبهشت سال جاری آغاز شده همچنان ادامه دارد.  

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    12 9
    نیس قیمت مصالح و حقوق کارگر و کلا همه چی بالا نرفته قیمت مسکنم بالا نمیره فقط کمی منفجر میشه
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    7 3
    حالا حالاها وضعیت همینه، اون موقع هم که بازار داغ بود بالای 50% سرمایه ای خرید میکردن. با این وضعیت موجودی مردم و طولانی شدن ثبات قیمت که صف عرضه رو شلوغتر میکنه قیمتها رشدی نخواهد داشت. تنها عامل رشد قیمتها میتونه قیمت تموم شده باشه که اون هم تو مناطق قیمت پایین تاثیر گذاره
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    14 1
    "سریعا دست به کار شوند و در صورت داشتن نقدینگی ملک مورد نظر خودشان را خریداری کنند" این یعنی فروشنده ها فعلا دست از فروش بکشند؟
  • مهدی A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    15 5
    کدوم افزایش.کدوم نقدینگی.با این قیمتها ترجیح میدیم پولمونو بزاریم بانک از سودش اجاره بدیم یه چیزی هم تهش میمونه واسه پس انداز.امثال من کم نیستند.
  • محمد A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    32 3
    آخه باکدام پول وکدام درامد کسی میتونه مسکن خریداری کنه ؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    22 2
    80% مردم پول اجاره ندارن حالا بیان مسکن بخرن.نه دادا
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    10 8
    مسکن در سال آینده 20 درصد ارزان خواهد شد اگر می خواهید مسکن بخرید العان زمان مناسبی نیست
  • مهیار A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    7 1
    بساز بفروشا دست به دامن کارشناسا و بنگاههای خبری شدن واسه شایعه سازی افزایش و رونق و این گونه توهمات.آخه با پول کدوم مردم بازار میخواد رونق پیدا کنه.رکود ادامه داره تا واقعی شدن قیمتهامهیار
  • باران IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    6 5
    سلام به نظر من تنها عامل افزایش قیمت ها جوی هست که بعضیا ایجاد میکنند مثلا اینکه بخرید تا دیر نشده یعنی چی ؟؟؟؟ یعنی قیمتها رو به افزایشه درسته ؟در حالی که قیمت مصالح اومده پایین ولی کسی ازین حرفی زده؟نه!!واسه اینکه میخوان قیمت هارو ببرن بالا چه ما بخریم چه نخریم
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 4
    به نظر من قیمت ها پائین که نمیاد هیچ بلکه 40 درصد هم میکشه بالا خودتان را احمق نکنید زودتر ملک مورد نظر خودتان را بخرید تا ساخت و ساز دوباره راه بیفته