۰ نفر
۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۷

میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن برای کسب سود در قیاس با سه سال پیش بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برآوردها نشان می دهد، سرمایه گذاری در بخش مسکن برای کسب فایده در قیاس با خرید خانه با نیت استفاده در قیاس با سه سال گذشته افزایش داشته است. با این حال آخرین برآوردها نشان می دهد تعداد معاملات خانه 87 هزار مورد کاهش یافته است. همین عدد برای ماه گذشته 41 هزار مورد بوده است.

تمامی شواهد اقتصادی نشان می دهد، قدرت خرید مرم برای خرید خانه کاهش یافته است. قدرت خرید هر ایرانی در قیاس با سال 88 به کمتر از یک سوم کاهش یافته است. در همین دوره زمانی میزان پس اندازه های خانوارهای ایرانی هم منفی شده است. گزارش مرکز آمار تایید می کند طی سال های گذشته همه خانوارهای شهرنشین 600 هزار تومان کسری بودجه داشته اند. گزارش های بانک مرکزی هم تایید می کند که قدرت خرید وام بانک مسکن در بهترین حالت تنها به 9 متر خانه در تهران می رسد. گزارش های آینده نگرانه نشان می دهد در صورتی که قیمت حامل های انرژی در فرودین سال آینده افزایش پیدا کند به میزان 188 درصد به هزینه های صنعت سیمان، 55 درصد به هزینه های حمل و نقل و 34 درصد به هزینه های صنعت و معدن افزوده می شود.

همه این آمارها تایید می کند که در صورت اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها احتمال رشد قیمت مسکن به شدت قوت می گیرد. حتی بیت الله ستاریان کارشناس باسابقه بازار مسکن پیش بینی کرده است که قیمت خانه 100 درصد رشد را تجربه می کند. با این حال گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی تایید می کند که با کاهش نرخ تورم به عدد 25 درصد و افزایش رشد اقتصادی به یک درصد احتمال کاهش هزینه های جاری صنعت ساختمان کاهش می یابد. آمارهای سامانه ثبت املاک تهران هم نشان می دهد میزان معاملات 41 درصد افت را تجربه کرده است. همگی این اطلاعات دو نکته را تایید می کند. خانوارهای ایرانی پول و پس اندازی کافی در اختیار ندارند و دولت هم افزایش میزان وام مسکن در برنامه هایش نیست. پس سال آینده بازار مسکن در رکود و گرانی باقی می ماند. تنها شانس بازار افزایش میزان وام مسکن است که دولت خبر داده پول کافی برای تحقق اش ندارد.

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    57 4
    چرا قانون پيش فروش ساختمان اجرا نمي شه؟
  • بی نام EU ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    78 3
    خانه نمي توانيم بخريم چون پيش فروش خانه وضع درستي ندارد و قانون پيش فروش ساختمان اجرا نمي شود
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    5 1
    تو این شهر با آلودگی هوا پارازیتو واد غذایی وو... خیلی عمر نمیکنیم زیاد نگران نباشید بیشتر به فکر بیمارستانو دارو و درمان باشید تا با زجر کمتری عمرتون طی بشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    3 0
    چون كه مسؤول نداريم خوابيدن ...لا لا
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    4 0
    هرروز بدتر دیروز با چه امیدی باید بود
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    4 1
    این آینده ای بود که برای جوونای متاهل ساختن...
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    9 1
    تورو خدا سال ديگه نذاريد خونه گرون شه سه ساله از همه چي زديم و جمع كرديم تا خونه بخريم اگه گرونتر بشه بازم نميتونيم بخريم كه. هر دومون هم كار مي كنيم. اونوقت هي ميگن بچه بياريد ما خودمون دو تا زيادي هستيم يكي ديگه هم بياد به مستجري و قسط و قرض اضافه بشه؟
  • خانی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    1 0
    من با اقتصاد خانه ای موافقم.
  • احمد A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    2 1
    تازماني كه بانك مركزي اجازه پائين آمدن ارزش دلار را ندهد قيمتها نه تنها پائين نمي آيد بلكه روزبه روز هم بالا ميرود .كشور هاي ديگر سعي در افزايش ارزش پول ملي خود را در مقابل ارز هاي خارجي به ويژه دلار رادارند ولي ايران چه مي كند فقط به خاطر حفظ منافع گروهي خاص
  • سید جلال حسینی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    5 1
    تورم 25درصد اضافه حقوق 18 درصد چطور می شود خانه خرید
  • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    تیتر قشنگیه