۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

یک سناتور آمریکایی می گوید: باراک اوباما رئیس جمهور این کشور از فعالیت های جاسوسی سازمان سیا بر روی کمیته اطلاعاتی کنگره آگاه بوده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از گاردین، مارک اودال سناتور آمریکایی می گوید اوباما از جاسوسی سازمان سیا بر روی کمیته اطلاعاتی کنگره که بر روی شکنجه های سازمان سیا پس از حادثه یازده سپتامبر تحقیق می کرده ، مطلع بوده است.
نیویورک تایمز روز چهارشنبه در گزارشی از جاسوسی سازمان سیا از رایانه های مورد استفاده اعضای این کمیته خبر داد. این تحقیقات نه تنها بر ظالمانه و بی تاثیر بودن روش های مورد استفاده سازمان سیا تاکید کرده بلکه می افزاید سازمان سیا کنگره را فریب داده است. سازمان سیا یافته های این کمیته را رد کرده است.
مارک اودال که خود سناتور دموکرات کلرادو است و در قضیه پیگیری شکنجه های سازمان سیا بسیار فعال بوده است در نامه ای به اوباما گفت: جاسوسی سازمان سیا از کنگره، اصول دموکراتیک را زیر سوال برده است.
در این نامه آمده است: همانگونه که مطلع هستید سازمان سیا اخیرا اقدامی غیر منتظره علیه کمیته اطلاعاتی سنا انجام داده است و این اقدام برای قدرت نظارتی سنا و دمکراسی ما مشکلاتی به جود آورده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =