ایسنا نوشت:

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: درمان ویترین سازمان تأمین‌اجتماعی و هزینه کردن در حوزه درمان سرمایه‌گذاری بر روی سلامت اقشار جامعه و آحاد مردم است.

دکتر سیدتقی نوربخش در همایش سراسری رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها و دی‌کلینیک‌های تابعه سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: از زحمات کارکنان درمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برای ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان تشکر می‌کنم.

وی گفت: بیمه‌شده‌ای که وارد خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی می‌شود، قبل از دریافت تعهدات بلندمدت و مستمری به درمان فکر می‌کند و عملکرد کادر درمان در جلب رضایت بیمه‌شدگان اهمیت بسیار بالایی دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی؛ سازمانی مبتنی بر هزینه و درآمد است و بدون اتکاء به بودجه دولتی اداره می‌شود، افزود: درمان از منظری هزینه‌زاست، اما در اصل آن را سرمایه‌گذاری برای تأمین سلامتی آحاد مردم کشور می‌دانیم.

نوربخش اظهار داشت: کارکنان بخش بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی برای وصول درآمد و کسب هزینه‌های این سازمان تلاش می‌کنند و حوزه درمان و بیمه در کنار هم چرخه سازمان تأمین‌اجتماعی را اداره کرده و خدمات گوناگونی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: قانونی که در سال 54 برای سازمان تأمین‌اجتماعی تدوین شد، قانون ارزنده و خوبی بود، اما با گذشت زمان و گذر تأمین‌اجتماعی از سنین جوانی، این قانون نیاز به بازنگری دارد و اگر این بازنگری انجام نگیرد بین منابع و مصارف، این سازمان شکاف عظیمی رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌های گذشته با چالش‌هایی روبه‌رو و تبدیل به یکی از پرحاشیه‌ترین سازمان‌های کشور شده بود.

دکتر نوربخش تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که با رأی مردم و تنفیذ مقام معظم رهبری آغاز به کار کردند، چالش‌های قبل نیز به دولت جدید منتقل شد.

وی گفت: 8 ماه پیش رسماً اعلام شد که دولت هیچ بدهی به سازمان تأمین‌اجتماعی ندارد، اما رئیس‌جمهور محترم در آبان‌ماه سال‌جاری اعلام کرد که دولت 60 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین‌اجتماعی بدهکار است و این بدهی را صادقانه برای مردم مطرح کردند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: امسال برای اولین‌بار سودی که از شرکت‌های تابعه حاصل شده بود را به بدنه سازمان تزریق کردیم و در اصل سودی که متعلق به بیمه‌شدگان بود را برای خود آنان هزینه کردیم.

وی تصریح کرد: در 18 اسفند سال گذشته 50 میلیارد تومان از بانک رفاه با 23 درصد سود برای پرداخت عیدی مستمری‌بگیران دریافت شد، اما در سال‌جاری با همت کارکنان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی تمامی تعهدات را بدون استقراض و در موعد مقرر پرداخت کردیم.

دکتر نوربخش گفت: اداره مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کاری سخت و پیچیده است و باتوجه به اینکه سابقه مدیریت در حوزه درمانی دارم و در حوزه درمان مشغول به خدمت بوده‌ام با مسایل و مشکلات این حوزه آشنایی کامل را دارم و حضور در مدیریت ارشد سازمان در سال‌های گذشته نیز باعث شناخت دقیق و عمیق از سازمان و اهداف، مسایل و چالش‌ها شده است.

وی افزود: درصورتی که قوانین را رعایت کنیم در هیچ حوزه‌ای با مشکل و چالش مواجه نمی‌شویم و بیشتر مشکلات مربوط به عدم رعایت قوانین است.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    با تشکر از دکتر نوربخش که تعهد، تخصص، سلامت نفس و صداقتش زبانزد است، موفق باشید، ضمنا لطف کنند با متخلفان دوره قبل اعم از مدیران ارشد و یا اعضای هیئت مدیره قبلی تامین اجتماعی که مجوز تخلفات را به مدیر عامل قبلی میدادند برخورد جدی و عاجل بشود