کتاب قلابی «هفت» با شکایت تلویزیون مواجه شد

در پی انتشار غیر مجاز کتابی تحت عنوان «۷۷ نقد از هفت جیرانی»؛ صداوسیما از نگارنده و ناشر این کتاب شکایت کرد.

«حمید پنداشته» تهیه کننده و مجرى طرح سری قبل برنامه هفت با اجرای فریدون جیرانی، در گفت‌وگو با فارس گفت: (٧٧ نقد از هفت جیرانى ) تیترى بود که چند روز پیش روى یک کتاب شکیل دیدم و خوشحال شدم از تاثیر گذارى و جذابیتى که یک برنامه تلویزیونى داشته و توانسته یک کتاب را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: ٧٧ هزار تومان ناقابل را براى کتاب برنامه خودمان دادم و با اشتیاق کتاب شکیل را باز کردم .کتابى که البته در کمال تعجب یک دى وى دى هم به همراه داشت و در آن صحنه‌هاى مختلف برنامه هفت به بد سلیقه‌ترین صورت ممکن کنار هم چیده شده بود.

پنداشته ادامه داد: خلاصه اینکه ناشر محترم کلا با نادیده گرفتن حقوق مادى هفت که به تلویزیون و حقوق معنوى این برنامه که به فریدون جیرانى و تیم سابق هفت تعلق دارد پیش خود احساس کرده چرا او را از این نمد کلاهى نباشد. جالب آن که آقاى ناشر در یادداشت خود گله‌گذارى هم کرده و نوشته روزگارى او ایده هفت را با عنوان نود سینمایى به فریدون جیرانى داده و وقتى هفت را روى آنتن دیده شوکه شده است.

وی تصریح کرد: ظاهرا ایشان آن مصاحبه معروف مدیر شبکه سه را نخواندند که گفتند مثل نود ساختن که فکر بکر نیست بعد از نود هرکسى از خیابان گلخانه گذر میکرد به سرش مى زد یک نود بسازد حالا چه سینمایى چه سیاسى چه خانوادگى.... و ظاهرا ایشان را هم باید در دسته همین رهگذران محترم گذاشت.

وی افزود: خوشبختانه دوستان در اداره کل حقوقی سازمان صداوسیما، به دنبال شکایت از نویسنده و ناشر کتاب هستند و نامه جمع‌آوری این کتاب از سطح بازار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

وی در پایان گفت: فقط می‌ماند یک مژده به مخاطبان هفت قدیم سردرگم میان این کلاه‌ها و آن اینکه از هفته آینده می‌توانند با یک اثر تصویرى متفاوت دوباره با فریدون جیرانى و تیم سابق هفت همراه باشند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زاهدان A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    کاش کمی واضح تر صحبت میشد! بنده به عنوان یک بی طرف ( یه خواننده معمولی ) دارم کامنت میدم 1. اگر کتاب غیر مجاز هست پس چطور فیپا و شابک گرفته و ثبت شده در خانه کتاب و کتابخانه ملی هست؟! 2. مگر نقد برنامه یا شخصیت ها جرم محسوب میشه؟! شاید هم مشکل dvd بوده که گفتن صحنه های برنامه رو در اون قرار دادن و مجوز نداشته ... در ضمن قیمت کتاب هم 49 هزار تومان بود! نه 77 هزار تومان ...