۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳

فیلم برنده اسکار استیو مکویین پنجشنبه 14 فروردین ساعت 16 روی آنتن شبکه یک می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «12 سال بردگی» بر مبنای کتاب زندگی‌نامه شخصی سالومن نورثاپ ساخته شده و برده‌داری در جنوب آمریکا را مورد توجه قرار می‌دهد.

این فیلم که تولید مشترک بریتانیا و آمریکاست، ماجرای تراژیک ربوده شدن سالومن (با بازی چوئیتل اجیوفور) در واشنگتن دی‌سی در 1841 را روایت می‌کند. او که مردی آزاد بود، در یک توطئه گرفتار و ناچار شد برای 12 سال در لوییزیانا بردگی کند.

میشائل فاسبندر، لوپیتا نیونگ‌اُ، بندیکت کامبربچ، براد پیت، پل دانو، پل جیاماتی و آلفره وودارد از دیگر بازیگران «12 سال بردگی» هستند.

این فیلم اواخر سال گذشته در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد و در دو بخش بهترین بازیگر زن مکمل (نیونگ‌اُ) و فیلمنامه اقتباسی هم جایزه گرفت. «12 سال بردگی» در مجموع در 9 بخش نامزد اسکار بود.

«12 سال بردگی» همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام و برنده جایزه بفتا بهترین فیلم شد. «12 سال بردگی» با بودجه 20 میلیون دلار ساخته شد و در دنیا بیش از 140 میلیون دلار فروخت.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، بجز «12 سال بردگی» سه فیلم «پنجم می، روز نبرد»، «خاکستری» و «حوض نقاشی» نیز تا پایان هفته ساعت 16 از این شبکه پخش می‌شود.  

فیلم مکزیکی «پنجم می، روز نبرد» تولید سال 2013 سه‌شنبه 12 فروردین روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم سال 1862 روی می‌دهد. پس از اینکه حکومت سلطنتی مکزیک تبدیل به جمهوری می‌شود، سلطنت‌طلبان پیش ناپلئون می‌روند و از او می‌خواهند به مکزیک حمله کند.

فیلم اکشن «خاکستری» به کارگردانی جو کارناهان چهارشنبه 13 فروردین پخش می‌شود. این فیلم با بازی لیام نیسن تولید سال 2011 است.

نیسن در این فیلم نقش یک عضو گروهی از کارگران سکوی حفاری را بازی می‌کند. او و گروهش پس از سقوط هواپیمای حامل آن‌ها در طبیعت وحشی و پوشیده برف آلاسکا گرفتار گرگ‌هایی می‌شوند که آن‌ها را به چشم مزاحم می‌بینند. درموت مالرونی، فرانک گریلو و دالاس رابرتز از دیگر بازیگران «خاکستری» هستند.

«حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری هم جمعه 15 فروردین ساعت 16 روی آنتن شبکه یک می‌رود.

داستان این فیلم درباره مریم و رضا (با بازی نگار جواهریان و شهاب حسینی) است که هر دو به لحاظ ضریب هوشی پایین‌تر از حد نرمال هستند و همین مساله ژنتیکی باعث می‌شود ازدواج آن‌ها با مشکل دچار شود.

58247

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    106 3
    بعضی جاهاش سانسور میشه....سانسور از تاثیر فیلم کم میکنه...من دیدم واقعا فیلم دردناکیه
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      71 2
      هيچ كس نقش اسكاري زنه رو نميفهمه! همش سانسور ميشه
    • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      2 1
      من امروز دیدمش یکی توضیح بده این زنه چرا اسکار گرفته؟ کلا ده دقیقه هم تو فیلم صداوسیما نبود
  • بی نام CH ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    43 3
    فدااااایی داری... من تو کف رعایت قانون کپی رایت هستم !!!!!!!!!!!!!!!! البته دولت امریکا مقل موارد قبلی، خسارت پخش بدون اجازه رو از اموال و دارایی های مصادره شده ایران برداشت خواهد کرد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    68 4
    از وقتی فیلم های سینمائی رو بازیرنویس می تونم ببینم دیگه نمیتونم فیلمای پخش شده ی تلویزیون رو ببینم.
  • بدون نام ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    41 3
    با اين حساب هيچ وقت متوجه نخواهيم شد رابطه ي بين اون دختر سياه پوست و اون ارباب ظالمش چه بوده و ...
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    48 4
    حداقل 20% از فیلم رو سانسور میکنن، چون صحنه های غیر قابل پخش از تلویزیون ایران را دارد. البته احتمالا بغضی دیالوگها هم دستکاری بشه.
  • مسعود A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    26 6
    من نمیدونم شما که نمیتونید یه فیلمو مثه آدم پخش کنید , مگه مجبورید این فیلمارو خز کنید ؟ آخه کی میبینه ؟ هرکی اهل فیلمه یا میره dvd شو میخره یا دانلود میکنه . هیچ کس منتظر این نیست که شما فیلمارو دوبله و سانسور کنید و نشون بدید.تازه اینا همه ساخته ی کشور دشمن (!) هم هستا !!!
  • فاطمه سادات IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    6 21
    این سریال اصلا مناسب مدیوم تلویزیون نیست .حالا هر چی سیاست های امریکا رو تو شونصد سال پیش نقد کرده باید فوری پخش بشه؟ مردم هم نمیدونن که فیلم در قلب خود امریکا ساخته شده و اسکار بهترین فیلم رو هم گرفته
  • بی نام NL ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    4 13
    بيخيال!
  • امیر A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    21 2
    مگر اسکار صهیونستی نبود؟! مگر همایش بر ضدش راه نینداختید؟ مگر نگفتید که همین 12 سال بردگی را تنها به خاطر حفظ وجه آزادی خواهی و تنها از سر اجبار به عنوان بهترین فیلم اسکار انتخاب کردند؟ اصلا چه نیازی است که یک اثر را پاره پاره کنیم و لاشه اش را تحویل مردم بدهیم؟ ما که شکر خدا"معراجی ها" داریم! اصلا مردم که نباید فیلم ببینند، مردم فقط باید در"صحنه"حضور پیدا کنند!!
  • فوق لیسانس A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    14 1
    اونجایی که میگه( اگه میخوای زنده بمونی خودت رو به بیسوادی بزن) یاد شرایط کاری خودم افتادم:(
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 2
    یادش بخیر، کوی دانشگاه و اینترنت فوق! پرسرعت و دانلود، کلا کارم فیلم دیدن بود خخخخخخخخخخ