انجمن پزشکان عمومی ایران در پیامی به مناسبت سال نو، ضمن اعلام حمایت از کمپین انصراف از دریافت یارانه نقدی، اصلاح رویکرد اجرایی در طرح هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص بخشی از درآمد حاصل از این طرح برای هزینه‌های سلامت عمومی را روشی علاج جویانه برای موفقیت این طرح عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی در این پیام، اجرای نظام سطح بندی و برنامه پزشک خانواده و استفاده از ظرفیت و همت پزشکان عمومی را عاقلانه‌ترین راه مدیریت صحیح منابع در نظام سلامت کشور و دستیابی به توسعه‌ی پایدار با ارتقای سلامت عمومی دانست.

 

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

سال جدید در شرایطی آغاز می‌شود که تحولات صورت گرفته در فضای عمومی کشور نشان از توجه ویژه دولتمردان به مقوله‌ی «سلامت» نه در قالب شعار که در واقعیتی نقد دارد. رشد جایگاه «سلامت» در بودجه‌ی عمومی و تخصیص منابعی نسبتا پایدار برای ساماندهی بهداشت و درمان ، نشان‌گر درک عملی و بی‌سابقه‌ی ارزش سلامت نزد نخبگان اجرایی است.

تعامل ویژه‌ی وزارت بهداشت به منظور افزایش معقول تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در بخش دولتی، نیز حاکی از عزم مسئولین در تقویت طب ملی و پیش‌آگهی حمایت از عموم مردم در کاهش دغدغه‌های درمان و ارائه‌ی خدمات با کیفیت است؛ هر چند که تاخیر در تعیین تعرفه‌ی بخش خصوصی به رغم وعده‌ی قبلی نیز دور از انتظار بود.

اینک اعتماد حاکمیت به توانمندی جامعه‌ی بزرگ پزشکی برای مدیریت منابع و تحول ساختارمند در ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی، نظام سلامت کشور را در معرض آزمونی سخت و البته در ابتدای راهی روشن به سوی تعالی قرار داده است.

انجمن پزشکان عمومی ایران نیز ضمن آرزوی شادکامی و پیروزی به مناسبت این ایام، بهار را فصل پوست اندازی و شکوفایی در بستری از اعتدال و عبور از سالی سخت و پر تنش می‌داند؛ و اکنون فرصتی به دنبال سلسله فرصت‌های از دست رفته است تا این انجمن به نیابت از اعضای فهیم خویش، تعامل و همکاری خود را برای بازآفرینی هویت و جایگاه سلامت در عرصه‌ی عمومی کشور اثبات نماید. بر این اساس:

· هیات مدیره‌ی این انجمن با عنایت به بازتعریف و اصلاح رویکرد اجرایی در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اختصاص بخشی از درآمد حاصل از این طرح برای هزینه‌های سلامت عمومی، همراهی خود را با کمپین انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه‌ی نقدی اعلام و تسری این تصمیم را روشی علاج جویانه برای موفقیت این طرح می‌داند.

· اعتقاد داریم که مدیریت صحیح منابع در نظام سلامت کشور راهی به جز اجرای نظام سطح بندی و برنامه پزشک خانواده ندارد؛ بنابراین بازآفرینی هویت طب عمومی و استفاده از ظرفیت و همت پزشکان عمومی کشور، عاقلانه‌ترین راه برای توسعه‌ی پایدار با ارتقای سلامت عمومی است؛ بر این اساس جدیت وزارت بهداشت برای استفاده از توان تشکیلاتی انجمن، محکی از تمایل و اعتقاد آن دستگاه به این مسیر خواهد بود.

· شرایط به وجود آمده در همراهی و تعامل بین دولت، وزارتین بهداشت و رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر پایه، سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های گروه پزشکی و سایر نهادهای مرتبط با موضوع سلامت، بسیار استثنایی و مغتنم است. توصیه می‌شود که مسئولین ذی‌ربط با تعامل فعال و سعه‌ی صدر، نسبت به تثبیت و ماندگاری این موقعیت به گونه‌ای مدبرانه اهتمام نمایند؛ تا شاید ثمره این تعامل در بهبود سلامت مردم عزیز و رضایت شغلی جامعه فهیم پزشکی موثر باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    109 2
    امروز رو کرایه ی ماشین 1500 رفته روش عمرا بیخیال یارانه ام بشم
  • رضا A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    145 9
    به نظر من هر ایرانی چه فقیر و چه غنی حق داره که از یارانه نقدیش استفاده کنه و تلاش دولت در سریالو و فیلم و اخبار و زیرنویس برای فشار بر قشری از مردم برای انصراف از یارانه نقدی نمونه بارز نقض ازادی در یک کشور است
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      2 0
      با بحث هدفمندی دردی به جون مردم انداختند که تو درمانش موندند. همه میدونن یارانه دردی را دوا نمیکنه و فقط نقش یه مُسکن را داره. نمیشه به این راحتی مسکن را از مردم گرفت. منصفانه هم نیست. اگه واقعا درمانش حذف رایانه است اول با حذف یارانه پردرامدها و کل گنده ها اثردهیش را ثابت کنید بعد مردم خودشون میان دنبال درمان اصلی و مُسکن را ول میکنند.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    79 1
    براساس طرحی در سوییس, مبلغ 2500 فرانک سوئیس معادل 2800 دلار ماهانه به هر شهروند سوئیس و هر فردی که به صورت قانونی در این کشور اقامت دارد پرداخت خواهد شد. این پول به همه افراد بالای 18 سال پرداخت می شود. (در صورت امضای 100000 نفر تبدیل به قانون میشود) ... اینا زندگی میکنن ما هم همینطور!!!
  • علی A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    66 3
    یعنی همه مشکلات ایران از وقتی شروع شد که یارانه پرداخت شد . قبل از اون ما یه چیز تو مایه های دانمارک بودیم
    • مهسا IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      40 0
      والا...انگار تا قبل از پرداخت يارانه ها چه گلی به سر ملت زدن که حالا نشستن حساب کردن با اين پول چه کارها که نميشه کرد.
  • محمد A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    33 13
    باید دولت ترتیبی اتخاذ کند که مردم اطمینان پیدا کنند اگر از دریافت یارانه صرفنظر کنند خدمات عمومی ارائه شده از سوی دولت مثلا در بخش درمان و آموزش بهبود پیدا خواهد کرد.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    84 1
    سلام من نیازی به پول یارانه ندارم اما یارانم و می گرفتم و مستقیما به حساب یه خونواده ای که میدونم نیازمندن می ریختم اما حالا که میخوان یارانه منو حذف کنن مطمئنم این پول هم میره تو جیب بعظیا نه نیازمندان
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    131 4
    انصراف بدییم تا آقازاده ها پولدار بشن :)
  • بدیع الزمان EU ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    96 0
    چه تظمینی هست ؟؟ اگر اعتماد بود ، خیلی ها مشتاقانه نه تنها از گرفتن یارانه انصراف میدادند بلکه ماهیانه کمک هم میکردند.....جامعه دچار بد اخلاقی و بی اعتمادی حاد است... اگر دلسوز هستید ریشه بی اعتمادی در این هست.....فساد در هر نطامی رخ میده مهم نحوه برخورد با اون هست....حالا تا سال آینده همایش مدیریت جهادی بگذارید و مقاله بنویسید.........
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    139 0
    اون 1000خودروی که با ارز دارو وارد کردند بفروشند باپولش به طرح سلامت کمک کنند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    103 0
    من موندم بنزین سهمیه بندی شد ، چه گلی به سر این ملت زدند ، ک الان ما بیایم از یارانه انصراف بدیم که حقمونه ؟!؟!؟!؟!
  • یه مردم IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    87 1
    کدوم انصراف آقا؟!همچین سفت و سخت گرفتن و شرط و شروط گذاشتن که کل ملت هم مشمول دریافت نشن! دیگه نیاز به انصراف نیست. میگن کل درآمدتون رو قبل از کسر اقساط وام هاتون بنویسید، اما بعدش نپرسیدن چقدر قسط میدید! آقا اصلا قیمت برق و گاز و تلفن و بنزین و نون ولبنیات و ... رو به نرخ قبل از هدفمندی از ما بگیرن، ما اصلا تو سایت شون پا هم نمی ذاریم.
  • سعید A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    65 2
    شما این پول و به خور ما بدید من خودم به شخصه به کسی که نیازمند هستش کمک میکنم...
  • ناشناس DE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    77 1
    عجب . عجبا . مشگل همین جاست که رسانه ها و مسئولین مردم را نادان میبنند. نوبه
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    88 2
    متاسفانه مثل دولتهای قبل این دولتم داره مسیرو اشتباه میره به جای بهبود بهره وری باز داریم واسه جیب مردم نقشه میکشیم و ناتوان از اصلاح ساختار . . . یه نگاه به برنامه های اروپا بندازیم بد نیس . . .
  • احسان EU ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    52 1
    انصراف دادن از یارانه به چه ماند؟به استفاده از تن تاک
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    46 0
    از کجا معلوم؟؟؟ عمرا انصراف بدم مخصوصن با اون زیر نویسهای مضحک صداوسیما حتما ثبت نام میکنم!
  • بی نام A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    44 3
    اره مثل اوردن نفت سر سفره مردم توسط دولت دهم
  • بی نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    48 1
    اگه يارانه تمام مردم قطع بشه و حتي همه مردم معادل يارانه به دولت كمك كنند باز هم هيچ پيشرفتي در اين كشور حاصل نميشود چرا كه خانه از پايبست ويران است ، ميگي نه نگاه كن!!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      1 0
      متاسفانه همین طوره که میگید
  • بی نام A1 ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    30 0
    پس ما انصراف میدیم و انجمن پزشکان عمومی هم قول بدن که حق ویزیتو بالای 20 30 هزار تومن نبرن، آخه ما حرفشونو گوش کردیم دیگه ...
  • ali IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    35 1
    لطفا مسئولین توضیح دهند : مستاجران میزان پرداخت اجاره بها را کجا بنویسند؟ بنده 1200 حقوقم هست وماهیانه 1300 اجاره بها می پردازم . وکدام گزینه درامدی را باید بزنم ؟
  • محمد جواد IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    34 0
    سلام بودجه قرارداد جدید کی روش و فوتبالیستها رو کم آوردند میخواهدن از پول یارانه ها بدهند
  • محمد A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    28 0
    اگر پرداخت یارانه باعث تورم ، فقر و مشکلات حوزه سلامت ، صنعت و ... می شود چرا پرداخت می شود .
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    42 2
    بيش از 30 سالهست كه هر دولتي مي آيد يك طرحي را بدون كارشناسي اجرا ومردم را در تنگنا قرار ميدهند وكشور را بهم ميريزند وميروند،نميدانم كسي نيست (بزرگ تري در اين كشور ) نيست به اينها بگويد آقايون اينقدر با اعصاب مردم بازي نكنيد، اينها همان مردمي هستند كه در همه صحنه ها حضور دارند،بجايش حقوق چندين ميليوني خودتان را كم كنيد تا خزانهخالي نشود
  • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    22 0
    دولت خیلی راحت و از راههای مختلف جیب مردم رو خالی میکنه. نمونه اش همین گواهینامه هوشمند همین گرونی خودرو، مالیات ساخت مسکن و ... حالا من اصلا کاری به گاز و برق و اینا ندارم. یادمه 4 سال پیش که هدفمندی شروع شد میگفتن آقا ما با این پولا کارخونه میسازیم و بنز تولید میکنیم و از این حرفا. چه اتفاقی افتاد؟ این همه گرونی شد پولش کجا رفت؟ اشتغال ایجاد شد؟ تولیدی صورت گرفت؟ من انصراف نمیدم.
  • محمد ج A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    15 0
    سال گذشته بنده با پزشک معالج برای عمل( آی سی ال )چشمهایم روی مبلغ 6 میلیون تومان توافق کردیم اما امسال و یک هفته مانده به عمل در حال چانه زنی روی مبلغ 8 میلیون تومان هستیم . دعا کنید روی 7 میلیون با هم به توافق برسیم . البته مذاکرات با بانک هم همچنان ادامه دارد که اگر به نتیجه برسد باید مبلغ یارانه را کلأ برای حوزه سلامت چشمانم کنار گذاشته و از آن چشم پوشی کنم .
  • ف.ر IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    22 0
    ببخشید اونوقت اگر این پولها صرف بهداشت و سلامت نشد چی؟؟؟ اگر دارو و درمان از این هم بدتر شد چی؟؟ بعدش میاید دوباره این پولهارو به مردم بازگردونید؟؟؟ چه ضمانتی برای این حرفها وجود داره؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    21 0
    من با همه احترامي كه براي آقاي روحاني قائلم بايد بگم كه اينطور خط و نشان كشيدن براي مردم بخاطر انصراف از يارانه هيچ چشم انداز خوبي نداره ضمناً هزينه هاي خانوار از درآمد خانوار مهمتره من خودم مجردم و ماهي يك ميليون و پانصد حقوقمه ولي سالهاست كه يه مسافرت نتونستم برم.
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    24 5
    اگر احمدي نژاد اينكار را با مردم ميكرد دادهمه بالا ميرفت! مچكريم روحاني
  • میلاد IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    29 0
    با این همه سرمایه چرا باید اینجوری زندگی کنیم؟ لاقل تو یه زمینه نیست دل خوش باشیم. بهداشت خودرو اینترنت.... هیچ وعده ای تا حالا عمل نشده. وقتی داشتن هدفمندی اجرا میکردن مگه نگفتن خوب میشه مردم تو رفاه میرن ... پس چطور تا حالا هیچ کدوم از وعده ها عملی نشد چرا با ۴۵ تومن که الان به اندازه ۱۰ تومن هم ارزش نداره بازم کم میارن.
  • احسان A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    23 0
    اقا این چجورشه دیگه مگه قرار نبود فقط کسانی که خودروهای انچنانی ودر امدهای چند ده میلیونی در ماه دارند حذف بشوند یعنی به قول اقایان سه دهک از جامعه.
  • صنوبر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    8 0
    با سلام به نظر می رسد دولت مصمم است در توزیع نقدی یارانه ها بازنگری کند خوب و بد آن را نمی دانم ولی انگار زمزمه های تخصیص مبالغ آزاد شده به بخش عامه پسند بهداشت درمان جدی است. عرض بنده این است که این مبالغ را می خواهیم به بخشی بدهیم که ناکارمدی آن به کرار آزموده شده و یکی از حوزه هایی است که بیشترین جفا را در حق این مردم دردمند روا می دارد. البته حساب پزشکان متعهد اندک و بخشی از پرسنل خدوم جداست ولی آمار بالای زیر میزی ، نسبت فاحش سزارین ، صرفا برای درآمد سازی پزشکان ، نابسامانی در بازار دارو و درمان ، بیمارستانهای ناکارآمد و غیر پاسخگو ، سیستم سنگین اداری بهداشت و درمان ، سیستم غیر موثر بیمه و همه وهمه با چه رو و عذری می خواهد تولیت یارانه های مردم را به عهده بگیرد.
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    12 1
    والله من 2 ساله 3 تا از دندونام شكسته پول ندارم برم دكتر درستشون كنم كدوم درمان !!!
  • هادي IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    9 0
    هر وقت بدهكاران بزرگ بانكي و اون سه هزار ميليارد و..... برگشت من هم چهل پنج هزار پانصد تومان را به خزانه دولت بر مي گردانم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    5 0
    خبرآنلاين عزيز.. يه نظرسنجي بزار ببينيم چند درصد انصراف ميدن
  • بی نام EU ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    کسانی که به آقای روحانی رای داده اند باید از یارانه انصراف بدهند و به دولت خود کمک کنند .
  • امیر A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    چرا شما ها و دولت خودتونا زدین به بی اطلاعی این دوستان پزشکی که از انصراف صحبت کردن اصلا یارانشون بگیرن اما خداوکیلی مالیات واقعی درآمدشونا هم بدن که بعضا ده برابر یارانشون میشه