خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: اگر درباره موضوع دانشجویان ستاره‌دار خلط موضوع شده و وزارت علوم بخواهد این دانشجویان را علمی مطرح کند، کارگروهی در مجلس به جد پیگیر این موضوع خواهد بود.
"فاطمه آلیا" نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، با اشاره به شکایت نمایندگان از وزیر علوم در راستای ثبت نام از دانشجویان ستاره‌دار، گفت: وزارت علوم با هماهنگی وزارت اطلاعات این اقدام را انجام داده و در این راستا کارگروهی در مجلس پیگیر این موضوع است.

آلیا با بیان اینکه بخشی از این دانشجویان تحت عنوان ستاره‌دار بودن جز فرق ضاله هستند، گفت: تعدادی از این دانشجویان جز محکومین امنیتی بوده ، بنابراین باید در این راستا اقداماتی صورت بگیرد.

این نماینده مجلس، گفت: اگر در این راستا خلط موضوع شود و وزارت علوم بخواهد این دانشجویان را علمی مطرح کند، توسط کارگروه در مجلس پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش در مجلس در پایان گفت: به زودی حقایق برای دانشجویان، اساتید دانشگاه و مردم از وضعیت این دانشجویان مشخص خواهد شد.

گفتنی است، زهره طیب‌زاده‌‌نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: نمایندگان مجلس منتظر رسیدن نوبت سوال از وزیر علوم و تحقیقات در صحن هستند که سوال پیرامون ابهامات و مشکلات موجود در پرونده دانشجویان ستاره دار مهمترین عامل سوال از وی خواهد بود.

او گفت: متاسفانه در وزارت علوم مباحث علمی و آموزشی جای خود را به مسائل حاشیه‌ای و جناحی داده و در این خصوص به تذکرات مجلس اصلا توجه نمی‌شود.
او با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون آموزش از پاسخ و توضیحات وزیر علوم در کمیسیون پیرامون این دانشجویان قانع نشده‌اند، گفت: در صورتی که پاسخ وزیر علوم پیرامون دانشجویان ستاره دار، نمایندگان را قانع نسازد باید منتظر کارت زرد بعدی به وزیر علوم باشیم که البته این کارت زرد نوعی تذکر است و وزیر را به استیضاح احتمالی نزدیکتر می‌سازد که البته این مقوله در صورت قانع شدن نمایندگان از پاسخ وزیر در صحن مجلس خواهد بود


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    24 0
    حق تحصیل از حقوق شهروندیه و نباید از کسی گرفته بشه
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    22 0
    هر چیم باشن طبق قانون اساسی هیچ کس حق نداره اونارو از ادامه تحصیل منع کنه همون قانونی که الان شما نمایندشی
  • محمدعلی RO ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    84 0
    خانم آلیا،دوست دارین پسر و دخترهای خودتون رو از جامعه عقب بندازن برای اینکه یک تفکر سیاسی خاص دارن؟این بنده خداها باید زندگیشون تباه بشه برای اینکه شماها خوشتون بیاد؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    16 0
    این خانم در اوج قدرت طرفداراشون در حوزه تهران فقط ۳۱۸ هزار رای داشتند ای کاش دوستان که اینهمه کنفرانس سخنرانی و مصاحبه می کنند یک نگاهی به میزان رای و وضعیت امروز خودشون می انداختند بعد می فهمیدند این گونه صحبت کردن چقدر امروز خریدار داره
    • بانو RO ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      6 0
      احسنت
    • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
      1 0
      بايد براي انتخابات بعدي اين صحبت ها را مد نظر داشت تا ديگه اينجور آدمي وارد مجلس نشه
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    20 0
    رئیس شما که فرمودند داشجوی ستاره دار نداریم کم حافظگی هم بد چیزی است.