خبرجنوب نوشت:

بازرس کل استان فارس از تصرف و واگذاری غیرقانونی اراضی ملی در سطح استان پرده برداشت.
حجت الاسلام والمسلمین محمودآبادی در جلسه ماهیانه کارکنان اداره کل بازرسی استان فارس گفت: متاسفانه نوع برخورد مسئولین مرتبط، در برابر متجاوزین و تعدی کنندگان به منابع طبیعی با عمل ارتکابی آنها مطابقت نداشته و همین موجب گستاخ تر شدن سودجویان و دست اندازان به منابع طبیعی شده است.
رئیس منطقه 3 سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از فعالیت سودجویان در عرصه های طبیعی، افزود: متاسفانه با وجود دغدغه های مقام معظم رهبری در مواردی مشاهده می شود که در عمل، کار چندان جدی برای حفظ و حراست منابع طبیعی از سوی مسئولین مرتبط صورت نمی گیرد.
بازرس کل استان فارس از تشکیل پرونده ای مبنی بر تصرف 8/6 هکتار از اراضی منطقه دشتکوه شهرستان شیراز توسط فردی سودجو،‌ گفت: در این رابطه از مسئولین منابع طبیعی توضیح خواسته شد و طی آن مشخص گردید که 2 سال است منابع طبیعی از آن منطقه بازدیدی نداشته و در همین مدت فردی سودجو زمین های آن منطقه را تصرف کرده و در آنجا دور از چشم مسئولین گودبرداری و درختکاری انجام داده است.
محمودآبادی با بیان اینکه گزارش های مشابه این تصرف غیرقانونی در دیگر شهرستان های فارس و حتی شهر شیراز نیز دریافت شده است، ادامه داد: به دلیل حساسیت موضوع، اداره کل بازرسی با متخلفین و افراد سهل انگار برخورد خواهد کرد.
بازرس کل استان فارس با ابراز تاسف از اینکه پس از ورود اداره کل بازرسی در این پرونده، مسئولین مربوطه متوجه تصرف اراضی شده اند، افزود: با توجه به اینکه منطقه دشتکوه همجوار شهر شیراز است، این موضوع بیانگر این است که در مناطق دور از مرکز، نظارت ها مطلوب نبوده و این حکایت از فاجعه ای غیرقابل اغماض و بخشش دارد.
وی با تاکید بر اینکه کارشناسان باید حساسیت های لازم را مدنظر داشته باشند، گفت: مسئولین و کارشناسان منابع طبیعی در داخل اداره و از پشت میز خود نمی توانند بر منابع طبیعی و ملی نظارت و کنترل داشته باشند. مسئولین باید به حرکت درآیند تا شاهد این گونه تجاوزات و تعدیات به منابع ملی استان نباشیم

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ش ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    9 2
    وقتي كه بيشتر مديران شيراز اصفهاني هستن چه انتظاري ميشه داشت؟ ادمين بچاپ!
    • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      1 1
      کی گفته من که دیدم اکثرش تهرانیند