۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲

دنیای اقتصاد نوشت:

ستون امروز نبض بازار به معرفی ارزان‌ترین‌های بازار فروش که 2 روز گذشته به بازار معاملات عرضه شده، پرداخته است.
شواهد در بازار مسکن فعلی حاکی از این مساله است که هم‌اکنون متقاضیان نسبت به قیمت مسکن حساس شده‌اند به طوری که این روزها در پی مراجعات خریداران به بازار مسکن خریدو فروشی صورت نمی‌گیرد، بلکه فقط نوسان قیمت پیگیری و مورد سوال واقع می‌شود. با این تفاسیر متقاضیان بازار مسکن فقط کاهش قیمت مسکن را امری طبیعی می‌دانند و با نزول قیمت تصمیم قطعی به خرید خواهند گرفت در غیراین صورت آنها از بازار مسکن با شرایط فعلی قیمت‌ها خرید نخواهند کرد. این موضوع گوشزدی است که در حال حاضر اغلب خریداران در بازار مسکن در مراجعه به بنگاه‌های املاک به مشاوران عنوان می‌کنند. از سوی دیگر گران شدن اوراق وام خرید 35 میلیون تومانی مسکن طی هفته گذشته به طور یقین بر کسادی و بی‌رونقی بیشتر بازار تاثیرگذار خواهد بود.

با گران شدن اوراق وام خرید مسکن آن دسته از خریدارانی هم که تنها مشتریان وام 35 میلیون تومانی بودند یعنی خریداران سوئیت یا واحدهای متراژ کوچک و قدیمی‌ساز هم‌اکنون از بازار معاملات مسکن خارج می‌شوند و رونق نیمه جانی که بازار مسکن از بابت این دسته از خریداران برخوردار بود را از دست خواهد داد.زمانی که بازار مسکن با رونق کامل یا حتی رونق جزئی همراه باشد، امکان صعود قیمت‌ها وجود دارد، اما زمانی که در بازار معاملات خبری از رونق نباشد به طور 100 درصد نه تنها خبری از رشد قیمت‌ها نخواهد بود، بلکه قیمت با سیر نزولی روبه‌رو خواهد شد.

جدول قیمت خانه در تهران

 

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    10 2
    اين قيمت ها رو از كجا اوردين اگه تو نارمك متري 2800000 تومن پيدا كردي من اسممو عوض مي كنم.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    2 10
    علتهای رکود مسکن : 1 گرانی بیش از حد و بی توجیه مسکن ، 2 ناتوانی مالی بیش از حد خریداران ، 3 عرضه بیش از حد مسکن به بازار
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    13 2
    غرب تهران بی اصال تر از شرق تهران است و قیمتهایش باید کمتر شود
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    9 1
    اين قيمتها مال كدام كشور
  • یوسف IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    4 11
    قسد جسارت به کسی رو ندارم. ولی خانه 50 متری میشه بگین به چه دردی میخوره؟ اونم با این قیمت؟ قدیم کفتر خونه ها 50 متری بود.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    9 1
    5 سال بعد این قیمتهارو میبینیم و حسرت میخوریم و آهی از ته دل میکشیم و میگیم خدای من 5 سال پیش چقدر قیمت خونه پایین بود نیاوران متری 8.5 بود الان شوش و مولوی هم کمتر از متری 13 نمیدن و این روند همیشه ادامه خواهد داشت