دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان داخلی ایران با بیان این که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها در کشورمان تبدیل به فرهنگ شده هشدار داد:این در حالی است که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها عواقب جبران ناپذیری در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر کیوان الچیان دراین ابره گفت: بسیاری از عفونت ها ویروسی اند و برای درمان نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ها نیست. حال آن که اغلب مردم فکر می کنند در صورت عدم تجویز آنتی بیوتیک درزمینه درمان شان کوتاهی شده یا پزشک درحق بیمارجفاکرده است.

به گفته او بسیاری از عفونت های تنفسی،گلودردها و دردهای گوش ناشی از عفونت های ویروسی است که درمان آنها محافظتی است نه مصرف آنتی بیوتیک ها: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها بدون کشت و آنتی بیوگرام، میکروب ها و عوامل عفونی را نسبت به درمان دارویی مقاوم می سازند از این رو باید آنتی بیوتیک های نسل جدید مورد استفاده قرار گیرند.

عضو هیئت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران هشدار داد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها چه به درخواست بیمار و چه بنا به تجویز نادرست و نا به هنگام پزشک عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. برگزاری کلاس ها و دوره های مناسب از سوی وزارت بهداشت برای پزشکان در جهت یادگیری درباره مصرف آنتی بیوتیک ها و نحوه تجویز آنها در همه مجامع علمی و کنگره های آموزشی خالی از لطف نیست.

او در ادامه با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان داخلی- 30اردیبهشت تادوم خرداد خاطرنشان کرد: این کنگره برمبنای برگزاری سمپوزیم های مختلفی پایه ریزی شده است که طی آنها مطالب جدید و قابل استفاده ای در اختیار پزشکان گذاشته می شود.

به گفته الچیان در این کنگره سعی شده روش های صحیح،درست و به جا در رابطه با مصرف و نوع آنتی بیوتیک ها در برخورد با عوامل میکروبی و عفونی در قالب آموزش ارایه شود.

او یکی دیگر از این سمپوزیم ها را مربوط به هپاتیت در بیماران گوارشی اعلام و تصریح کرد: در واقع در مورد درمان ها و روش های هپاتیت C صحبت می شود.

متخصص بیماری های داخلی با اشاره به سمپوزیم بیماری های ریوی گفت: در این سمپوزیم به روش های تشخیصی و درمانی جدید بیماران ریوی پرداخته می شود.

الچیان برگزاری سمپوزیم بیماران خونی،روش های جدید و نوین در مورد تشخیص و درمان سرطان، دیابت، تشخیص و تازه های درمان آن را بخش دیگری از برنامه های این کنگره اعلام کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دكتر A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    3 0
    داروخونه ها بدون نسخه انتي بيوتيك ندن فقط كافيه ١٠ دقيقه واستين تو يك داروخونه،اموكسي،جنتا،...
  • بی نام NL ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 0
    کیه که گوش کنه تا یکی نمیره یا اپیدمی نشه مسئولین و رسانه ها کاری نمیکنن مثل شهربازی مثل خودرو مثل بیمارستانا مثل .....
  • سوووفی A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    6 1
    به ما نگین به دکترا بگین که یه نسخه آماده دستشون گرفتن از در مطب که میری تو میگی سرما خوردم نسخه آموکسی سیلین و میپیچه میده دستت..
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    مصرف آنتي بيوتيک در ايران در واقع مصرف ناخودآگاه آنتي بيوتيک است يعني آنتي بيوتيکي که در گوشت مرغ و ... بصورت غير مجاز وجود دارد و وقتي گوشت را مصرف مي کنيد آنتي بيوتيک را هم همراه آن مصرف ميکنيد.