۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰

تسنیم نوشت:

در راستای تغییرات جدید در ساختار امنیتی عربستان، پادشاه سعودی"سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز"معاون وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را برکنار کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تلویزیون عربستان، سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز از معاونت وزیر دفاع عربستان برکنار شد. بر اساس این گزارش، خالد بن بندر بن عبدالعزیز و محمد بن عبدالله العایش به ترتیب به عنوان معاون و دستیار وزیر دفاع منصوب شدند. البته تلویزیون عربستان طبق معمول این برکناری را عادی و اعلام کرد که این برکناری بنا به درخواست سلطان بن عبدالعزیز بوده است.
بر اساس گزارش تلویزیون عربستان سعودی، ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیز به جای خالد بن بندر امیر منطقه ریاض شده است.
همچنین بر اساس دستور پادشاه عربستان، سپهبد یکم ستاد حسین بن عبدالله بن حسین القبیل (رئیس ستاد کل) بازنشسته می شود.
سپهبد ستاد عبدالرحمن بن صالح بن عبدالله البنیان (جانشین رئیس ستاد کل) به درجه سپهبد یکم ستاد ارتقاء درجه می یابد و رئیس ستاد کل می شود.
سپهبد ستاد فیاض بن حامد بن رقاد الرویلی (فرمانده نیروی هوایی) به جانشینی رئیس ستاد کل تعیین می شود.
سرلشکر خلبان ستاد محمد بن احمد بن عبدالرحمن الشعلان (جانشین فرمانده نیروی هوایی) به درجه سپهبد ستاد ارتقاء درجه می یابد و به فرماندهی نیروی هوایی تعیین می شود.
سهپبد ستاد دخیل الله بن احمد بن محمد الوقدانی (فرمانده نیروی دریایی) بازنشسته می شود.
سرلشکر ستاد نیروی دریایی عبدالله بن سلطان بن محمد السلطان (جانشین فرمانده نیروی دریایی) به درجه سپهبد ستاد ارتقاء درجه می یابد و فرمانده نیروی دریایی می شود.
بر اساس این گزارش، وزیر دفاع این دستورات را اجرا می‌کند.
این تغییرات در حالی صورت می گیرد که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا برای دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات سعودی در این کشور بسر می برد.
فعال سیاسی عربستانی که در تویتر با نام مستعار "مجتهد" فعالیت کرده و برخی وی را به دلیل اطلاعات بسیار حساسی که از خانواده آل‌سعود به بیرون درز می‌دهد یکی از شاهزادگان معارض آل‌سعود می‌دانند در آخرین پیام‌های خود در پایگاه اجتماعی تویتر اعلام کرده بودکه به زودی تغییرات گسترده‌ای در پست‌های کلیدی عربستان روی خواهد داد، وی در پیام‌های خود به برخی از تغییرات احتمالی اشاره کرد و می‌نویسد: تصمیم گیرنده اصلی در چینش افراد در پست‌های کلیدی عربستان، خالد التویجری رئیس دفتر پادشاهی است که او این امر را با هماهنگی شخص پادشاه و پسرش متعب بن عبدالله جهت زمینه سازی برای به قدرت رسیدن متعب علی رغم میل همگان انجام می‌دهد.
مجتهد در ادامه پیام‌های خود تاکید کرد که التویجری و متعب در اولین بخش از نقشه خود درصدد دورکردن سلمان بن عبدالعزیز و فرزندانش از وزارت دفاع و قرار دادن فردی که وفاداریش به پادشاه و فرزندانش تضمین شده باشد، هستند؛ محمد بن سلمان نیز به این مساله پی برده و در خصوص احتمال کنارزده شدن پدرش از پست وزارت دفاع ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده است که انتخاب شدن وی به عنوان وزیر مشاور در امور کابینه برای فریب دادن او تا زمان غافلگیر شدن بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    مردم عربستان بوق تشریف داشته بیدند؟؟حکامو خودشون میارن میبرنخوبه همشون پیرو پاتاق شدن وهابیها برن به درک....با اون تمسخری که به ملت ما میکنن..میگن نامه رسمی دادیم برای دعو ت از وزیر امور خارجه ایران بعد نامه ای در کار نیستخب جناب هاشمیرفسنجانیو دعوت کنید ب ا کله میاد: :
  • شاهین IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    فرماندهان ارشد نیروی زمینی را ژنرال فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمرال فرماندهان ارشد نیروی دریایی را آدمیرال میگویند پس لطفا در نظر داشته باشید که سپهبد ستاد نیروی دریایی نداریم بلکه "آدمیرال دریاسالار " داریم برای نیروی هوایی هم ذکر آمرال با درجه میشه مثلا آمرال ارتشبد ....
  • ناصر عمر IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    7 0
    مرک برفرقه وهابیت والسعود جنایتکار درلباس اسلام ضد اسلام