کارگردان فیلم سینمایی «زندگی با چشمان بسته» تاکید کرد حاضر نیست فیلم خود را قربانی آماده​سازی عجولانه برای نمایش در جشنواره​ها کند.

 رسول صدرعاملی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، در این باره گفت: «در دوره​های قبلی جشنواره فیلم فجر با این مشکل مواجه شدم که برای نمایش فیلم در این رویداد سینمایی باید مراحل فنی فیلم را با سرعت بالایی انجام می​دادم و در نهایت نتیجه​ای به دست می​آمد که شاید انتقادهایی را متوجه کار من می​کرد. بعد از این ​تجربه​​ها تصمیم گرفته​ام فیلمم را با عجله صرفاً​ برای نمایش دادن آن در جشنواره آماده نکنم و اجازه دهم مراحل آماده​سازی فیلم به صورت طبیعی طی شود.»

صدرعاملی تاکید کرد: «تا زمانی که فیلمم به صورت کامل آماده نمایش نشود برای حضور آن در هیچ جشنواره داخلی و خارجی اقدام نخواهم کرد و بر همین اساس وقتی نماینده جشنواره برلین به ایران آمد،​ «زندگی با چشمان بسته» را ندید.»

او در مورد مراحل آماده​سازی فیلمش گفت: «برای نگارش فیلمنامه این فیلم، یکسال و نیم زمان صرف کردم و سه چهار ماه مشغول فیلمبرداری بودیم و تدوین آن چهار ماه طول کشید و الان نزدیک به 20 روز است که محمدرضا دلپاک صداگذاری فیلم را انجام می​دهد. تا زمانی صداگذاری به طور کامل انجام نشود، در مورد ساخت موسیقی آن نمی​توانم تصمیم بگیرم.»

این کارگردان ادامه داد:​ «بعد از پایان صداگذاری باید آهنگساز فیلم را ببیند و بعد در مورد ساخت موسیقی آن تصمیم گیری شود. من همواره چنین کار می​کنم و هرچند که معتقدم برخی می​توانند در مدت زمان کوتاهتری فیلم بسازند و احتمالاً​ نتیجه خوبی هم به دست آورند اما من به این سبک کار اعتقاد دارم و نمی​توانم به گونه دیگری عمل کنم.»

کارگردان «من ترانه 15 سال دارم» با اشاره به دیگر فیلم​هایش گفت: «حاصل همین شیوه کار است که به عنوان مثال اگر تماشاگری به سینما می​رود «هرشب تنهایی» را تماشا می​کند اگر با موضوع ارتباط برقرار نکند، تصور نمی​کند که در جریان فیلم به او بی​احترامی صورت گرفته است. این حاصل دقت نظری است که تلاش می​کنم در فیلمسازی به آن توجه داشته باشم.»

صدرعاملی،​ در مورد جشنواره فیلم فجر و جایگاه آن در سینمای ایران، گفت: «جشنواره فیلم فجر متعلق به همه فیلمسازان است. این جشنواره با آنکه ملی است اما هیچ​گاه چهره​ای کاملاً​ دولتی به خود نگرفته است و بیشتر به عنوان عرصه​ای شناخته می​شود که کارنامه یکساله سینمای ایران را مورد توجه قرار می​دهد و به همین دلیل برای همه سینماگران قابل احترام است.»

او با اشاره به اظهاراتش در جشنواره فیلم کودک و نوجوان که مرداد ماه گذشته برگزار شد، گفت: «در جریان جشنواره فیلک کودک و نوجوان گفتم که این جشنواره متعلق به همه کودکان و نوجوانان و فیلمسازان این طیف است و جشنواره فیلم فجر هم متعلق به همه سینماگران و علاقمندان سینماست.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =