رییس جمهور در آستانه 5 ژوئن روز جهانی محیط زیست به پارک پردیسان رفت و در مراسم هفته جهانی محیط زیست حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز شنبه در آستانه 5 ژوئن - مصادف با 15 خرداد، روز جهانی محیط زیست - با حضور در ساختمان سازمان محیط زیست واقع در پارک پردیسان با کارکنان این سازمان دیدار و در مراسم هفته محیط زیست سخنرانی کرد.

او در سخنانش با اشاره به اینکه در قانون اساسی به صراحت عنوان شده که طبیعت نباید تخریب و آلوده شود، گفت: دولت یازدهم افتخار می کند که در نخستین جلسه خود موضوع دریاچه ارومیه را مد نظر قرار داد و کارش را با مسایل محیط زیست آغاز کرد.

روحانی در بخشی از سخنانش به موضوع ریزگردها اشاره کرد و گفت: «بخش عمده دیداری که با نخست وزیر عراق داشتیم به بحث ریزگردها اختصاص داشت. او مدام از تروریسم حرف می زد،‌ اما من از ریزگردها می گفتم. گفتم ریزگردها هم نوعی تروریسم است.»

 

معضلات محیط زیستی نیازمند حضور مردم است

رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در اولین جلسه دولت یازدهم همانطور که قول داده بودم راجع به دریاچه ارومیه بحث شد، خوشحالم دولت کارش را با مسائل محیط زیست آغاز کرد، اما معتقدم دولت در هیچ یک از مسائل مهم اجتماعی خودش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند، بلکه دولت می‌تواند تسهیلات لازم را فراهم کند و مردم را حمایت کند چرا که این مهم، کار مردم است.

روحانی گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مسایل اجتماعی نظیر محیط زیست، اقتصاد و دین نیست، بلکه حل این مسایل نیازمند حضور همه مردم است و دولت وظیفه دارد تسهیلات لازم برای حضور مردم در صحنه را فراهم آورد و از آنها حمایت کند.

او در تحلیل تفاوت حضور دولت و مردم در مباحث اجتماعی گفت : دولت دینی خوب است اما دین دولتی جای صحبت دارد؛ حتی تبلیغ دین باید به دست عالمان ، مراجع ، صاحب نظران و دلسوزان انجام شود و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد. بعضی ها که کار ندارند دچار توهم هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند، در حالیکه نه می دانند دین چیست و نه می دانند آخرت چیست ، فقط غصه می خورند.

رییس جمهور در ادامه گفت: تنها با تصمیم دولت یک فیلم خوب ساخته نمی‌شود، باید هنرمند به میدان آید و دولت از او حمایت کند پس با جوشش هنر از ذوق هنرمند است که یک فیلم خوب ساخته می‌شود همچنین در ساختن اقتصاد و عبور از رکود و ایجاد رونق اقتصادی مردم باید به صحنه بیایند و دولت موانع را از پیش پای مردم بردارد و چارچوب های آینده اقتصاد را ترسیم کند و هرچه صنعت به مردم واگذار شود سرعت بیشتری به سمت هدف خواهیم گرفت.


در مکان یابی مسکن خطا کردیم

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی ماشین وارد زندگی مردم شد آنها بسیار خوشحال بودند که راحت شده‌اند. به هر حال در آن شرایط مردم، ماشین یا خودرو را به عنوان یک نعمت بزرگ خداداد که توسط دست صنعتگران به وجود آمده تلقی می‌کردند؛ اما اشکال این بود که با آمدن ماشین باید پیاده‌روی به نحوی دیگر جبران می‌شد اما این کار صورت نگرفت.

او در ادامه گفت: یا وقتی در طبیعت مداخله کردیم مثلا برای ساخت مسکن در مکان‌یابی خطا کردیم و جایی را انتخاب نکردیم که کمتر صدمه به محیط زیست وارد شود و همان زمین زراعی و باغات را برای ساخت مسکن انتخاب کردیم که اشکال همین جا نشأت گرفت. باید مکان‌یابی برای صنعت،‌مسکن‌ و جاده‌سازی به صورت درست صورت گیرد و کجا انجام شود که صدمات کمتری باشد. البته تعارض بین دنیای مدرن و طبیعت وجود دارد که مثل سنت و مدرنیته است که مدرنیته با سرعت مبارزه می‌کند.

رییس جمهور گفت: در صورتی در طبیعت راحت زندگی می‌کنیم که جنگل، مرتع، تالاب و رودخانه در آن وجود داشته باشد، گفت: آفرینش همه حیوانات و بوته‌ها و جنگل‌ها هر کدام حکمتی داشته است و تمام آنها حساب و کتاب دارد.

 

خوب شدن هوا فقط کار خدا بود؟

او در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: در سالهای اخیر هوای تهران راه رفتن را برای مردم سخت کرده بود همچنین مسئله دریاچه ارومیه به مشکل بزرگ تبدیل شد که البته قدم‌هایی برای حل این مشکل برداشته شده و شرایط جوی نیز تا حدی کمک کرده است چون اگر به دریاچه رسیدگی نشود زندگی 14 میلیون نفر به خطر می‌افتد و اگراین دریاچه خشک شود طوفان‌های نمک شروع می‌شود که زندگی مردم را به خطر می‌اندازد.

روحانی در ادامه گفت: برخی می‌گویند این روزها آب و هوای تهران خوب شده است و این کار خدا است، البته باد و باران از نعمت‌های خداوند است و حتی اگر دولت توفیقاتی پیدا می‌کند از رحمت ها خداوند است، اما دولت بر مسئله محیط زیست به عنوان مسئله اصلی برای سلامت و زندگی سالم مردم به عنوان اولویت بسیار مهم تاکید می‌کند و در این راستا برای عوض کردن بنزین در وزارت نفت کارهای خوبی انجام شد که خانم ابتکار هم واقعا در این رابطه احساس مسوولیت می‌کنند اقدامات مفیدی انجام دادند و آثار تغلیظ بنزین را امروزه در تهران می‌بینیم که البته باد هم به آن کمک کرده است.

رییس جمهور گفت: در دوره‌ای شاهد مشکلاتی در آب آشامیدنی مردم تهران بودیم. وقتی پیگیری کردیم دیدیم که روی دریاچه سد کرج خانه‌های شناور ساخته‌اند و زندگی می‌کنند. حدود 240 خانه شناور روی دریاچه سد کرج ساخته شده بود که من نمی‌گویم که متعلق به چه کسانی بود اما همه را جمع کردیم و در آن زمان به عنوان شورای عالی امنیت ملی وارد عمل شدیم و همه رستوران‌های لبه دریاچه را تخریب کردیم و خانه‌های روی دریاچه را جمع کردیم و به خاطر دارم که در آن روزها تلفن دفترم زنگ می خورد که چرا این اقدامات انجام می‌شود اما بعد از اینکه یکسال خون دل خوردیم همه آنها را از بین بردیم.

 

سمن ها را مسوول نهی از منکر کنیم

او در بخشی دیگر از سخنانش گفت: برای حل مشکلات محیط زیستی اولین قدم فرهنگ است. باید از دبستان برای فرهنگ‌سازی جوانانمان کار کنیم که آموزش و پرورش در این رابطه وظیفه سنگینی دارد چون همه باید زندگی با زیست سالم را بیاموزند. برای حل مشکلات محیط زیستی اساس را باید از فرهنگ آغاز کنیم خاطر نشان کرد: فرهنگ را باید از دبستان شروع کرد؛ چرا که بچه‌ها می‌توانند پدر و مادر خود را هدایت کنند.

رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنانش درباره فرهنگ محیط زیست در کشورهای غربی گفت: حالا تعریف از آن کشورها می شود اما شما امتحان کنید کسی که در آن کشور در طبیعت زباله بریزد مردم با او برخورد می کنند و او را مجبور می کنند زباله را جمع کند. این هم نوعی نهی از منکر است. مگر منکر چیست؟ هر چیزی که شایسته نیست منکر است .

او گفت: ما بایدگروه های مردمی و سازمانهای مردم نهاد را مسئول این امر به معروف و نهی از منکر کنیم. اولین قدم ما فرهنگ است در بحث محیط زیست فرهنگ و حضور مردم اولویت ماست دولت هم وظایفی دارد مثلا شورای عالی محیط زیست احیا شده است.

روحانی با برشمردن دو نوع توسعه گفت: یک نوع توسعه نامتوازن است یک چشم را درست و یک چشم را خراب می کند دوجور می شود سرمه کشید گاهی اوقات توسعه ها اینگونه اند یک چشم را خراب و یا نابینا می کنند ما اما دنبال توسعه پایداریم. ما باید در بحث توسعه پایدار به دنبال انرژی های نو برویم انرژی خورشیدی و باد از مهمترین منابع انرژی جدید هستند که ما در آن غنی هستیم. مثلا جنوب کشور که فقیر هم هستند ما با این انرژی ها هم می توانیم برق تولید کنیم و هم آب را شیرین کنیم این قدم بعدی ماست.

 

گرد و خاک، هامون،‌ بلوط و ...

او به موضوع ریزگردها هم اشاره کرد و گفت: معضلات بزرگتری هم هست مثل تالابها ریزگردها دریاچه ارومیه که بسیاری آنان معضلات بین المللی هستند . مثلا راجع به ریزگردها ما با نخست وزیر عراق به جای اینکه درباره مسایل سیاسی صحبت کنیم درباره ریزگردها صحبت می کردیم؛ او می گفت با تروریست ها چه کنیم و من می گفتم با تروریست ریزگردها چه کنیم چون این هم تروریسم است.

رییس جمهور درباره تالاب هامون هم گفت: نوروز که به افغانستان رفته بودیم، اهم بحث ما با رییس جمهور افغانستان درباره هامون و هیرمند بود چون اگر اینها احیا شوند مثل دریاچه ارومیه منطقه احیا می شود.

او با تشکر از رسانه هایی که مشکلات محیط زیست را پوشش می دهند گفت: فرهنگ بزرگترین دغدغه رسانه ها باشد مردم را باید آموزش داد برخی نمی دانند فکر می کنند بعد از آنها یک نفر می آید و زباله ها را جمع می کند. در این زمینه باید مردم و گروههای مردم نهاد را فعال کرد.

در زمانی که رییس جمهور قصد داشت سخنانش را به پایان ببرد، یکی از حاضران درخواست کرد که روحانی درباره جنگل‌های زاگرس هم حرف بزند. او دراین باره گفت: جنگلهای زاگرس هم از بزرگترین مشکلات زیست محیطی ماست که باید رسیدگی شود چرا که این جنگلها از غنی ترین منابع جنگلی کشورمان هستند. مشکلات آنجا نیز با حضور وزیر کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که البته در این راستا سازمان‌های بین المللی زیادی برای حل مشکل به اتفاق نظر رسیدند و من در سخنرانی‌ام در ایلام گفتم که این کار هم باید به مردم واگذار کنیم.

او باز هم بر حضور مردم تاکید کرد و گفت: در بازدیدی که از جنگل های بلوط ایلام داشتیم، دیدم که اتفاقا هر جایی که مردم وارد شدند و خودشان شاخه های پایینی درختان را هرس کردند وضع بهتر از جایی است که محیط زیست حصار کشیده. به همین دلیل تاکید می کنم نقش مردم و سمن ها بسیار پر رنگ است. دولت اگر بخواهد این کارها را انجام بدهد سالها طول می کشد.

در این مراسم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

4746

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 120
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    دقیقا . بعضی افراد انگار وحی بهشون نازل شده مردم رو ببرن بهشت . اقا من میخواهم برم جهنم به کسی چه مربوط
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      منم باهات میام
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      139 4
      در دین هیج اجباری نیست این یه مورد رو اینا درک میکردن خیلی خوب بود...
    • کزیم A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      108 6
      منم می بری؟ می خوام بیام
    • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      5 1
      اصلا کی گفته که اینها می رن بهشت؟
  • میرزا A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    داره یواش یواش ارادتم به حسن بیشتر میشه...برخلاف سید محمد اهل کوتاه اومدن از اعتقاداتش نیست...ایول..ایول
    • سجاد A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      اختلاف نیافکن میرزا, سید ما عزیز بوده و خواهد بود. مگه تو از نزدیک تو جریان شرایط سید بودی که اینجوری نظر میدی.
  • حسین A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    احسنت....
    • مهدی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      روحانی کوتاه نیا. جا داره ما ، تمام همفکران دکتر روحانی ، نشست هایی داشته باشیم و حمایت خودمون رو از ایشان اعلام کنیم. 8 سال تموم شده، چرا بعضی ها نمیخوان بفهمن. اینجا که دیکتاتوری نیست، انتخابات برگزار شده و مردم رای دادن. احترام به رای مردم واجبه.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      حسن جان پشتتم, تا وقتی که طرفدار حقی و حرف مارو میزنی محکم پشتتیم, به دفاع از حقوقمان ادامه بده و وعده ها رو عملی کن
    • کاکتوس IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      رئیس جمهور : " تنها با تصمیم دولت یک فیلم خوب ساخته نمی‌شود" و صد البته که یک فیلم خوب هم علی رغم میل دولت ساخته میشود , مثل فیلم " من روحانی هستم "
    • بهنام بچه خوی RS ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      177 8
      روحانی قربوووووونت برم من. برو همین جور که داری راهو درست میری. خدااااااااااااااا ینی میشه؟؟..
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      3 28
      ادبیاتشون در شأن رییس جمهور نیست. داره شبیه احمدی نژاد میشه
    • بی نام RO ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      14 1
      یکی نیست به بعضیا بگه دوست عزیز شما از کجا می دونی خودت بهشتی هستی که بقیه رو هم می خوای با خودت ببری؟؟؟ بعضیا عجب اعتماد به نفسی دارند
    • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      8 0
      وجدانا فوق العاده بود حرف های رئیس جمهور در این جلسه بسیار زیبا و منطقی جواب یاوه گویان رو دادند
  • یزدان A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    سلام من بچه ی کرمانشاهم یه سوال از عزیزان داشتم اونم اینکه من اگه با این ریز گردها بمیرم میرم بهشت یا جهنم
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      95 12
      بهشت یا جهنم رفتن به اعمالت بستگی دارد
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      165 4
      چون ترور شدي حتما ميري يهشت منتظر ما هم باشيد چون در تهران هم هوا دستكمي از كرمانشاه نداره
    • امیر A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      172 6
      متاسفانه بهشت تشریف نمی برید چون ریز گردها از کشور دیگری می ایند و اصولا" در اختیار و کنترل متوهمان بیکار ما نیست که زمینه ورود شما به بهشت را فراهم کنند..لطفا" جهت ورود به بهشت از کانال های مشخص شده اقدام بفرمایید....
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    464 9
    روحانی حمایتت میکنیم
    • khaste IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      11 2
      روحانی متشکریم همین من نشد بهت رای بدم ولی ته دلم به تو رای میدم چون حرف دل من جوانو زدی این ها که ما جوانو را محدود میکنن دانشگاه هامونو سوا میکنن این ها واقعا میخوان برن بهشت من حاضرم جهنم برم ولی جایی که این ها هستن نرم وسلام
  • حسینی از اردبیل A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    خدا رو شکر یکی حرف دل مردم رو میزنه، واقعا بعضی ها رو توهم زده
  • مهراب EU ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    389 7
    اگر دولت زودتر مشکل اشتغال را حل کند این بیکاران هم به کار خودشان میرسند. ما دلواپس اشتغال متوهمین هستیم
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      107 5
      اتفاقا این متوهمین چند تا کار با هم دیگه دارند و چون نمیدونن به کدومشون رسیدگس کنن همه رو ول میکنن به امان خدا. اینطوری میشه که بیکار میشن.
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    به خدا این زده به چپ. شما که تو لباس پیامبری. بهمون بگو که این 124هزار پیغمبر چرا اومدن؟؟؟؟نگران اخرت مردم نبودن؟؟؟؟انلاین خداییش این دیگه سیاسی نیست تایید کن
    • علی A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      96 4
      دوست عزیز درسته پیامبران آمدند تا مرده را به سمت بهشت هدایت کنند. اما نیامدند که حتی به زور شلاق به بهشت ببرند.
    • هادی A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      116 3
      ماها که پیامبر نیستیم. بسیجیا هم نیستن.
    • جواب به امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      97 6
      خبر انلاین لطفا تایید کن چون با تایید نکردنت تو هم در حق این بچه ظلم کردی: امیر جان پسرم برادر کوچکم شما مطالعه نکردی، البته بخاطر سنت عادی است ولی با این اطلاعات کم خیلی داری در همه بحث ها شرکت میکنی و موضع میگیری. بیشتر مطالعه کن بیشتر تحقیق کن ، از منابع مختلف و معتبر. سعی نکن پیشداوری کنی به دنبال حقیقت باش. یه احتمال کوچک هم بده که شاید اطلاعاتت غلط یا ناکافی است. چون ممکنه بعدا که حقیقت رو فهمیدی شرمسار خودت بشی. این مردم که یه منفی به تو میدهند و نجیب زاده هاش فحشی نمیدهند ولی خودت میمونی و اینهمه اظهارنظرهای بچگانت
    • مصطفی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      91 3
      امیر جان متنو بخون : این اقا نگفته که مردم باید بی دین باشن ... اون فقط حرفش اینه که دین داری زوری نیست یعنی صرف اینکه شما بریزین تو خونه کسی بگین تو چرا داری گناه میکنی باعث نمیشه که اون از فردا دین دار بشه ... همین
    • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      76 7
      ازکجا پول می گیری ؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      17 2
      آقا یا خانم شنبه 10 خرداد 1393 13:40:01 چقدر قشنگ و بجا پاسخشو دادی, ممنون
    • جیم جارموش A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      6 1
      آقای تبریز اوغلی میشه فقط اسم 20 تا از این پیامبرها رو بگی ؟ البته 5 تا شو همه بلدند شما الباقی را نام ببر
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    حرف حسابت بعضیا رو سوزنده.....
  • وحید IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    من به شدت دلواپس 3 سال باقیمانده هستم.
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      133 5
      خوب يه خبر بد برات دارم كه اين دلواپسيت بعد اين سه سال چهار سال ديگه تمديد ميشه
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      5 68
      امیدوارم با همگرایی اصولگرایان در انتخابات، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
    • سبزعلی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      49 2
      امیدوارم دلواپس 4سال بعدش باشین.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    بعضی ها که کار ندارند دچار توهم هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند، در حالیکه نه می دانند دین چیست و نه می دانند آخرت چیست ، فقط غصه می خورند. یعنییی عالیی بود ممنووون
  • بی نام EU ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    264 8
    آفرين بررييس جمهور فهيم وكاردان موفق باشى.
  • میثم IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    روحانی بهت افتخار میکنم که رییس جمهور کشورمی ..
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    156 5
    حالا برای ریز گردها چه کردید؟ البته حرفها عالیه اما هر چه زودتر عمل کنید.
  • مهران IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    331 6
    آقای روحانی همین طور ادامه بده، اگه حرفهای پشت تریبونت به عمل تبدیل بشه و در مقابل دلواپسان با جدیت بایستی ما هم از رای خودمون به شما برنمی گردیم و حمایتت میلیونها ایرانی رو با خودت خواهی داشت...
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    8 236
    معظل یا معضل؟
  • بی نام SE ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    عجب تيكه سنگيني انداختن "بيكار هاي متوهم "، رايم حلالت روحاني
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      تا جاییکه من فهمیدم. ایشان هر جا که منطق نداره و در جواب دادن کم میاره یا طرف رو به بی سوادی متهم میکنه و یا به متوهم بودن. این ادبیات ادبیات یه سرهنگه و نه ادبیات یه حقوقدان
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      467 7
      اینو خوب اومدی " نه می دانند دین چیست و نه می دانند آخرت چیست ، فقط غصه می خورند."
    • تقی نیک دار زاده A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      4 66
      کجای حرفاشون گفته من که یدا نکردم
  • سارا A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    238 4
    آقای رییس جمهور عزیز : موفق یاشید
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    273 8
    زنده باشی دکتر مردم بهترین قاضی هستند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    جنابان بزرگوار احمد خاتمی و علم الهدی ؛ حال احوال؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    268 7
    هزاران احسنت
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    گل گفتی واقعا دوستت دارم ، امیدوارم در عمل هم موفق باشید اگر بگذارند.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      244 6
      وظیفه ما مردم هست که از رئیس جمهورمون حمایت کنیم .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    223 3
    امیدوارم آقای رئیس جمهور به جد پیگیر مسئله محیط زیست باشند چرا که در غیر این صورت وضع فاجعه باری در پیش خواهیم داشت
    • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      8 0
      همه مردم باید با درست رفتار کردن با طبیعت از ایشان حمایت کنند...
  • بي نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    احسنت بر رئيس جمهور محترم كه فرمودند:بعضی که کار ندارند دچار توهم‌اند و مدام غصه آخرت مردم را می خورند
  • کورش EU ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    163 8
    زاینده رود و طالاب گاوخونی چه شد؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      67 14
      شما اول دلواپس املات باش که تالاب رو طالاب ننویسی. بعدش نگران زاینده رود باش.
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    مرگ بر افراطی گری
  • بهروز A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    مرسی... شاید زیاد در عمل موفق نباشید ولی همین که اینطوری جواب میدید هم کلیه
  • سعید US ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    دوست داریم روحانی.من و امثال من که بهت رای دادیم تا اخر پشت سرت هستیم.از حقمون دفاع کن
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    106 3
    کاش فقط غصه بخورند، اینها فقط دیگران را غصه می دهند.
  • بی سواد A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    84 3
    لا اکراه فی الدین
  • عباس IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    86 4
    روحانی متشکریییییییییییییییییییم رییس جمهور با شعور و دنیا دیده شیر مادر حلالت افتخار میکنم که بهت رای دادم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    حسرت مى خورم كه چرا بهت راي ندادم انشالا اين سرى
  • دلواپس دریاچه ارومیه IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    آقای رئیس جمهور باگذشت یک سال هیچ اقدام عملی درباره ی دریاچه ارومیه انجام نشده وامسال هم اگر تدبیری اتخاذ نکنید از احیای دریاچه نا امید خواهیم شد... این جلسات پوچ چیزی نیست که بهش افتخار کنیم...
    • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      47 5
      مگه دریاچه ارومیه حوض آبه که شیلنگ بندازیم توش و پرش کنیم؟ یه چیزایی می گی
    • رامین RO ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      20 7
      عزیز دل، تزریق بیخود آب به یه دریاچه خشک شده فقط و فقط باعث میشه منابع زیر زمینی اطراف دریاچه و ارومیه آسیب ببینه، چرا متوجه نمیشید؟ شما اگه خودتون ساکن ارومیه هستید باید بدونین چند ده تا روستای هوالی دریاچه چه مشکلاتی براشون به وجود اومده این چند ساله
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    84 3
    باور کنید حاضرم قسم بخورم .جوانی که این نظر رئیس جمهور محترم را بخواند یقینامیزان علاقه اش به اسلام بیشتر میشود .چرا که آقای روحانی حاضر نیستند از مقام ولباس خود سو استفاده کنند ونظراتشان را به مردم تحمیل کنند
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    121 3
    "بیکار بودن" حتی از "متوهم بودن" در این اشاره مهم تره. درود بر روحانی که خوب آدرس میده
  • علیرضا IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    101 5
    روحانی مچچچکریم
  • انصاری A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    95 11
    دکتر روحانی عزیز. به نظر میرسه شما دین رو بهتر از ما میشناسید.برای اینکه حسن نیت شما به ما ثابت بشه از قوه قضاییه بخواهید که مقامات دولتی که در اختلاس 3000 میلیاردی نقش داشتن به اشد مجازات مطابق قانون مجازات اسلامی محکوم بشن. امیرخسروی مفسد فی الارض بخش خصوصی بود.یعنی بخش دولتی مفسد فی الارض نداره؟؟؟؟؟؟؟؟اقتصاد ایران دولتی هست و امکان نداره فساد به این بزرگی اتفاق بیفته و دولت نقشی نداشته باشه. شما که شریعت شناسید. پس چرا سکوت میکنید؟؟؟؟شما سکوت نکنید تا ما بی سوادهای در امر شریعت غصه نخوریم. خبرآنلاین لطفا منتشر کن.هم عصبانی هستم و هم دلواپس فساد.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    64 2
    با انکه از ایرادهای بی اساس بعضی اقایان بسیار ناراحتم اما میپندارم رئیس جمهور خیلی تنهاست چرا او نباید خودش را درگیر پاسخگویی به حرفهای اقایان کند باید کسانی باشند که مطالب گفته شده را مستند و محکم پاسخ بدهند چنانکه رئیس جمهور گفتند بعضی اقایان خیی بیکارند و رئیس جمهور هم اگر بخواهد به کارهایش بپردازد نباید وقت سرخاراندن ندارد پس فریب این ادمها را نخورد انها کاندیدایشان رای نیاورده دلخورند
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    84 2
    دولت دینی خوب است اما دین دولتی جای صحبت دارد؛ حتی تبلیغ دین باید به دست عالمان ، مراجع ، صاحب نظران و دلسوزان انجام شود و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد. بعضی ها که کار ندارند دچار توهم هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند، در حالیکه نه می دانند دین چیست و نه می دانند آخرت چیست ، فقط غصه می خورند. هرچقدر میخونم این سخن حکیمانرو سیر نمیشم. روحانی اینبار واقعا متشکریم. امیدوارم بعضی ها بفهمند و دست از سر دولت و ملت بردارند تا پیشرفت کنیم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    80 2
    روحانی دوستت داریم وتمام
  • سهراب A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    95 3
    آقای رئیس جمهور محترم از این که عقب نشینی نمی کنید و استوار و محکم بر مواضع اکثر قریب به اتفاق مردم کشور می ایستید ؛ بنده به شخصه از طرف خودم از شما تشکر میکنم و به قول اون بزرگوار ممنون دار شما هستم .
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    90 3
    راضیـــــــــــــــم ازت دکتر
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    اره اجبارى براى بهشت رفتن نىست ولى براى رعاىت قانون چى ؟
    • مصطفی RO ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      4 2
      بله رعایت قانون اجباریه اما کجای قانون ما نوشته که ملت ما باید همشان به بهشت بروند؟؟؟؟؟؟؟
  • اورانیوم غنی شده IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    138 6
    آقایون علم الهدا و خاتمی آقا ما این رییس جمهورمون دوس داریم حتی به قیمت بهشت نرفتن . خواهشا شما دلسوز بهشت رفتن یا نرفتن ملت نباشینننننننن . . .
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    97 4
    روحانی یه ملت پشتت هست
  • حجی حسن بیک A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    102 3
    این ها کاسه داغتر از آشند ماشا الله از رو هم نمیرن شما کارت رو بکن دکتر جان
  • محمد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 0
    این بار هدف گیری جناب آقای روحانی عالی بود .
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    50 1
    درد و بلات بخوره تو سر اونايي كه تو دولت قبلي بنزين غيراستاندارد رو تحويل مردم دادند و باعث آلودگي هوا و اين همه سرطان و سكته شدند.
  • ایرانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 1
    درود بر ملت فهیم ایران که از رییسجمهور محبوبشان پشتیبانی میکنن...امیدوارم در انتخابات اتی مجلس دلسوزان ملت جای افراطیون را بگیرد و امیدواریم شهروندان محترم تهران ومشهد که نمایندگانشان اکثرا از حزب پایداری هستن دیگه به این گروه خطرناک رای ندن.
  • آرش FI ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    44 0
    این دولت هیچ کارمفیدی هم انجام نده بازهم از بهترین مدلهای اصولگرایان بخصوص مدلهای احمدی نژادی بهتره و باید این حداقل رو حفظ کرد چون بازگشت اصولگرایان خیلی فاجعه بارخواهد بود به مراتب بدتر از اون 8 سال عمل خواهندکرد.
  • محمد A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    37 2
    روحانی خداییش ای ول داری... توی انتخابات قبلی اصلا رای ندادم ولی ایشالا واسه ریاست جمهوری آینده حتما بهت رای میدم به خاطر این تفکرات ضد افراطی گری که داری... دمت گرم
  • سامان A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 1
    دوســــــــتــــــــــــ دارم روحانی دوســـــت دارم تا آخر ما که بهت رای دادیم پشتــیتیم
  • بابک IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    34 0
    پشتت صف بستیم دکتر. افتخار می کنم به رأیی که دادم.
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    9 54
    سلام اصلا هم معلوم نیست منظورشون از "بعضی که کار ندارند دچار توهم‌اند و مدام غصه آخرت مردم را می خورند"چه افرادیه:
  • navid IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    13 81
    ملت رو سر کار نذارید . اینکه قط این حرفها زده بشه چیزی جز جنگ روانی نیست . مساله اینجاست که الان دقیقا چه فرق فرهنگی بین زمان ایشان و زمان احمدی نژاد وجود داره . ایشان این حرفها را می گویند تا یک جنگ روانی ایجاد کنند و در پاسخ به مطالبات برخی گروهها که به ایشان رای دادند بگویند نگذاشتند .
    • ایمان A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      3 3
      خود مردم خوب میدونن که دکتر روحانی حرف حق رو میزنه
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 1
    حتی باایمان ترین مردم هم باید همواره از خدا بترسد که مبادا به جهنم برود. نباید کسی پشت تریبون خودش را اهل بهشت بداند و دیگران را هم اهل جهنم و از مقام اجبار برای هدایتش به بهشت برآید.
  • فریده IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    32 0
    اصلا روحم شاد شد با حرفای حسن. :
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    36 1
    درود بر دکتر روحانی عزیز.
  • سپهر EU ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    34 3
    درود بر خبر آنلاین که پیشتاز برچیده شدن سانسور است .
  • رضا A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    32 1
    باید بساط این افتضاح که در چند سال پیش براه انداختن جمع بشه ولی جای تاسف که حالا حالا ها کار داره
  • امیر A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    26 4
    روحنی اگه حرفای خودته خیلی خوب با فرهنگ معلومات حرف میزنه
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    29 2
    یعنی این حرفت رو باید طلا گرفت. خیلی رئیس جمهوری. سلامت باشی.
  • بی نام US ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    18 0
    آقای خبر انلاین 2 تا نظر گذاشتم یکی زیر این پست و یکی دیگه تو پست خانم ابتکار در مورد دریاچه ارومیه که نذاشتید نظرم رو یه نظر هم رو کاریکاتور دریاچه ارومیه گذاشته بودم که اونم نذاشتید کاملا هم این قوانینی که گذاشتید رو رعایت کردم نظرم هم تکراری نبوده اینها باعث میشه که اعتماد من طرفدار دو آتیشه ی خبر انلاین کم بشه.. شما که از آزادی بیان دم میزنید گرچه نظرات من اصلا مشکلی نداره با این حرکات زیر سوال میبرید خودتون رو این نظر رو برای خودتون نوشتم اما اون یکی نظراتمو بذارید لطفا...
  • محمد حسین A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    33 1
    یعنی اگر یک درصد شک داشتم روحانی هم از سنخ همانهاست الان دیگه ندارم، "دولت دینی خوب است اما دین دولتی جای صحبت دارد؛ حتی تبلیغ دین باید به دست عالمان ، مراجع ، صاحب نظران و دلسوزان انجام شود و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد. بعضی ها که کار ندارند دچار توهم هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند، در حالیکه نه می دانند دین چیست و نه می دانند آخرت چیست ، فقط غصه می خورند." حرف دل همه دلسوزان و اندیشمندان را زدی کاش همه جا این حرف را میزدی
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    64 1
    بنده همين جا اعلام ميكنم تو بهشتي كه جناب علم الهدي باشند پا هم نميخوام بذارم.
  • ساجده IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    31 2
    عالییییییییییییی بود اقای روحانی...واقعا ممنون....بیکارهای متوهم...هه واقعا درسته....حقیقتا واژه ی درستی به کار بردین....
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    4 1
    جناب روحانی امیدوارم تا اخر واسی و اینجور ادمها بفهمند که هر کاری و حرفی دلشون میخواد انجام بدهند ما هم با شما هستیم
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    1 10
    واقعا اوباما مودب تر ه.من چندمین باره نظر میدم ولی نمیزارید میخواید اظهارات یه طرفه باشه من دارم ناامید میشم از سایتتون
  • علي IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    4 1
    آقاي روحاني همه ما در اين راه پشتتيم..شما مردم رو دارين
  • فرزاد A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 1
    آقا؟خانم؟ من اگه نخوام برم به بهشت کیو باید ببینم ؟ اصلا من از رفتن به بهشتی که آقای علم الهدی و احمدخاتمی توش باشن بدم میاد خداااااااااااااااااااااا ؟؟؟ منو بعد از مرگ ببر یه جا که اینا نباشن
  • مسیح A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 1
    واقعا دمت گرم روحانی حرف دل عده ی بسیاری از مردم را زدی.همینطوری پشت اعتقادات و حرفات باش ما هم حمایتت میکنیم
  • مجتبی A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 1
    دمت گرم واقعا مردی
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 1
    روحانی هیچ کاری هم انجام ندهد همین که تشنج رو داره از جامعه بر می دارد و آرامش رو حاکم می کند می توان گفت رای من حلالت روحانی. مرد عقلانیت و اعتدال ممنون
  • شيرين IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 1
    روحانى واقعا مچكريم
  • تلنگر IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 0
    چی کار کنند دلواپس مردم شدند عالی جوابشان را دادید ممنون
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    1 0
    تا وقتی که رسانه ها از روی ترس یا بی توجهی نظرات رو منتقل نمیکنند انتظار پیشرفت نداشته باشید. جناب خبر انلاین، اگر نظرات معمولی رو میخوای اینطور سانسور کنی اصلا تعطیل کن. اگر نمیرسی همه رو بررسی کنی که عقب مانده ای. عده ای رو بزار برای همین کار.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    5 1
    روحانی هنوزم مچکریم
  • فاطمه IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    1 6
    منظور از کسانی که غصه دین مردمو میخورن ولی نمیدونن دین چیه کیا هستن؟ کسانی که امر به معروف میکنن؟یا دوس ندارن مردم جامعه شون به گناه کشیده بشن؟ اینایی که به جناب روحانی گفتن آفرینو احسنتو حرف دلمونو زدی؛میشه بگن چه کسانی رو با همچین صفاتی دیدن؟ اتفاقا کسانی که به درستی امر به معروف میکنن دینشونو خوب شناختن. خوبه که برای شناخت دینمون وقت بذاریم ، فکر کنیم و هرچی به ذهنمون رسید به زبون نیاریم.
  • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    4 1
    ترکیدم از خنده
  • محمد اكبري A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 6
    اينم دولت تدبير و اميد و رياست سازمان محيط زيست حداقل از سمن هاي واقعي و دلسوز محيط زيست در برنامه دعوت و تقدير مي كرديد اميدمان را خانم قهرمان محيط زيست نااميد كرديد
  • آراز IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    1 0
    به نظر من زمان خیلی چیزا رو حل میکنه. ازما که دیگه گذشت ولی دولت باید برای هر نوزاد ایرانی که به دنیا مییاد یک بودجه ازخزانه بزاره کنار از تحصیل تا اشتغال... کلا باید با برنامه تر باشیم.
  • فرهنگي IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    6 0
    دورور برررئيس جمهور شجاع و واقع بين خطاب به مخالفان شما زاهدظاهرپرست ازحال ما آگاه نيست درحق ما هرچه گويدجاي هيچ اكراه نيست درطريقت هرچه پيش سالك آيدخيراوست درصراط مستــقيم اي دل كسي گمراه من اگرنيكم و گر بد تو برو خود را باش كه گــناه دگــران بر تو نخواهند نوشت نااميدم مكن از سابقه لطف ازل تو پس پرده چه داني كه كه خوبست و كه زشت
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    7 0
    هرجا که افراط باشه شک نکنین تفریطم هس.اونایی که دم از پیامبر میزنن هنو نمی دونن پیامبر میانه رو بوده .