فارس نوشت:

شورای راهبردی مسکن مهر دومین جلسه خود را در بانک مسکن تشکیل داد و نتیجه جلسه این شد که تا پایان سال جاری ۷۰۰ هزار مسکن مهر فروش اقساطی شده و بانک مسکن تزریق مالی پروژه‌های مسکن مهر را به نحو احسن انجام دهد.

شورای راهبردی مسکن مهر که آن را آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مهرآبادی (قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر) پژمان (رئیس سازمان ملی زمین و مسکن)، نریمان (مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید)، عبده تبریزی و هاشمی مشاوران وزیر و ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تشکیل می‌دهد دومین جلسه خود را در بانک مسکن برگزار کرد.

در دومین جلسه شورای راهبردی مسکن مهر که با هدف پیگیری دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر بود مقرر شد تا پایان سال جاری 700 هزار و مسکن مهر فروش اقساطی شوند.

در این جلسه بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن، مرتضایی، بُلگوری و نعمتی از اعضای هیئت مدیره بانک مسکن، مهرآبادی قائم مقام وزیر در مسکن مهر، خادمیان مشاور امور بانکی قائم مقام وزیر در مسکن مهر،پژمان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، نریمان مدیرعامل شهرهای جدید، محمدی از بنیاد مسکن و ولی‌پور سرپرست شهر جدید پردیس حضور داشتند.

در این جلسه مقرر شده است 700 هزار مسکن مهر تا پایان سال جاری فروش اقساطی شود، در حقیقت این اعضا تصمیم گرفته‌اند که شرایط را مهیا کنند و تمام دستگاه‌ها از جمله سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن و بانک مسکن نهایت همکاری را در این خصوص فراهم و شرایط را آماده کنند.

همچنین اعضای حاضر در جلسه اعلام کردند که فروش اقساطی این 700 هزار مسکن مهر به معنی تحویل این واحدهای مسکونی به همراه تأسیسات زیر بنایی آب، برق و گاز است.

در این جلسه مقرر شده است که دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل وزارت نیرو و وزارت نفت نهایت همکاری خود را برای نصب انشعابات آب، برق و گاز انجام دهند.

همچنین در این جلسه مقرر شده تا بانک مسکن تزریق مالی را به پروژه‌های مسکن مهر به نحو احسن انجام دهد.

آنچه مسلم است با 50 هزار میلیارد تومان خط اعتباری مسکن مهر و 2 هزار میلیارد تومان اقساط وصولی که بانک مرکزی به بانک مسکن عودت داده است، در کنار 500 میلیارد تومان اقساط وصولی مردم می‌توان به تحویل واحدهای مسکونی مهر امیدوار بود.

ظاهراً وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن و دستگاه‌های تابعه آمادگی لازم را دارند که این کار را به نتیجه برسانند اما مردم هم باید سهم آورده خود را به موقع و حتی زودتر پرداخت کنند.

با این جلسه به نظر می‌رسد که مشکلات مالی مسکن مهر در حال حل و فصل است، اما باید شرایط به گونه‌ای باشد که متقاضیان مسکن مهر به محض مراجعه به بانک مسکن بتوانند دفترچه فروش اقساطی را دریافت کنند.

به تازگی نیز مهرآبادی قائم مقام وزیر در مسکن مهر اعلام کرده است که در صورت مساعدت بانک مرکزی تا پایان سال آینده پروژه‌های مسکن مهر به اتمام می‌رسند.

او با بیان اینکه برای تشکیل پروژه‌های مسکن مهر در کشور 47هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده و این میزان کافی نیست، گفت: برای تکمیل و اتمام پروژه‌‌های مسکن مهر در کشور حداقل 3 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است و این مستلزم این است که سقف وام از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش یابد.

اگر چه سقف انعقاد قرارداد مسکن مهر 50 هزار میلیارد تومان است اما اگر بانک مرکزی مساعدت نماید و سقف تسهیلات مسکن مهر را از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش دهد وزارت راه و شهرسازی بدون عبور از مبلغ 50 هزار میلیارد تومان می تواند از محل وصول اقساط و با تزریق مالی پروژه مسکن مهر را تکمیل و واحدهای مسکونی را تحویل دهد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =