فارس نوشت:

مدیرعامل همراه اول گفت: با هدف مشخص شدن تاثیر امواج بر سلامت نوزادان، با مشارکت ۴ هزار زن باردار طی ۹ ماه و برای هر نفر ۳ بار چگالی امواج در منطقه‌ای که ساکن هستند، بررسی می‌شود.

وحید صدوقی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان همراه اول و سازمان نظام پزشکی، اظهارداشت: نگرانی نسبت به مضرات نصب BTS برای سلامتی بین شهروندان وجود دارد که همراه اول با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی خود، اقداماتی را برای رفع این نگرانی انجام داده است.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به این اقدامات، توضیح داد: از سال ۸۶ نخستین آزمایشگاه بررسی امواج با همکاری همراه اول ایجاد شده و تاکنون ۲ بار در تهران در ۸۰ میدان اصلی تست چگالی امواج را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز با مشارکت ۴ هزار زن باردار در طی ۹ ماه و هر نفر ۳ بار، چگالی تمامی امواج در منطقه‌ای که ساکن هستند، بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا امواج تاثیری بر سلامت نوزادان دارد یا خیر.

صدوقی گفت: علاوه بر این، تمام سایت‌های این اپراتور تائید سازمان انرژی اتمی را دارند.

مدیرعامل همراه اول تاکید کرد: حداکثر توان تشعشعات در فاصله ۱۰۰ متری سایت به میزان یک صدم حد استاندارد است.

وی با بیان اینکه تعداد سایت‌ها رابطه مستقیمی با توان ساطع شده از دستگاه تلفن همراه و ضرر آن دارد، ادامه داد: برای ۱۰ میلیون مشترک تهرانی ۳ هزار سایت همراه اول نصب شده و میانگین فاصله سایت‌ها کمتر از ۵۰۰ متر است.

صدوقی افزود: در اتاق کار من فاصله با نزدیک‌ترین آنتن ۱۰۰ متر است؛ با این حال یک آنتن pico (تقویت‌کننده آنتن) در اتاق کارم نصب شده تا این فاصله به ۸ متر کاهش یابد و خطر دستگاه تلفن همراه در کنار گوش کاهش یابد.

مدیرعامل همراه اول توضیح داد: توان ارسالی از گوشی که در کنار گوش قرار می‌گیرد می‌تواند مضر باشد.

وی به مشترکان توصیه کرد: زمانی که قصد برقراری تماس را دارند به نمایش بار گوشی توجه کنند، اگر آنتن‌دهی ضعیف بود تماس نگیرند همچنان که در جاده‌ها که میانگین فاصله سایت‌ها ۱۰ کیلومتر است، در نتیجه چند دقیقه مکالمه با گوشی، پشت گوشی داغ می‌شود؛ زیرا گوشی توان بیشتری برای دریافت و ارسال امواج از خود ساطع می‌کند.

صدوقی اضافه کرد: علاوه بر این، از دیگر اقدامات همراه اول در جهت کاهش مضرات تلفن همراه، رایگان کردن هزینه دایورت تلفن موبایل به ثابت از دو ماه آخر سال ۹۲ بوده است.

مدیرعامل همراه اول توضیح داد: هزینه موبایل به ثابت دقیقه‌ای ۶۰ تومان بود که با توجه به اینکه عوارض تلفن ثابت به مراتب کمتر از موبایل است، این هزینه رایگان شده است تا کاربر در صورت تمایل پس از ساکن شدن، مکالمات خود را به تلفن ثابت منتقل کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =