عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان ضمن تکذیب شایعات:جلسه ویژه نخواهیم داشت

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ابراز ناراحتی از کسالت آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان سرمایه بسیار بزرگی برای کشور هستند که به امید خدا به بهبودی کامل دست پیدا کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر وضعیت آیت الله مهدوی کنی گفت: مجلس خبرگان رهبری قرار نیست جلسه ویژه ای به این منظور برگزار کند و انشاءالله ایشان پس از بهبود دهها سال در مجلس خبرگان رهبری در خدمت انقلاب خواهند بود.

دری نجف آبادی در این مراسم با اشاره به ریشه دار بودن انقلاب اسلامی در فقه و مرجعیت شیعه بیان داشت: اگر مبانی این انقلاب از فقه متعالی شیعه نبود چه بسا که در طوفان حوادث روزگار 50 سال اخیر دچار انحراف می گشت.

وی همچنین به انتخاب هوشمندانه آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری پس از امام خمینی(ره) توسط مجلس خبرگان رهبری اشاره و اظهار داشت: خبرگان بهترین تصمیم را گرفت و کاری کارستان در جهت شادی دوستان، ناامیدی دشمنان و پایداری خط فقاهت شیعی انجام داد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در حال حاضر شاهد آثار گرانقدر این انتخاب هستیم، خاطرنشان کرد: محوریت ولی فقیه، وحدت کلمه و کار و تلاش جز شاخصه هایی است که در بیانات امام و رهبری می توان دید.

وی با بیان این که شهدای 15 خرداد حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و هسته اولیه انقلاب اسلامی از این قیام شکل گرفت،افزود:امام خمینی(ره) باغبان اصلی این باغ بود و اجازه نداد یاد و خاطره این شهدا به فراموشی سپرد شود.اولین مراسم بزرگداشت این شهدا توسط خود امام برگزار شد و ایشان پس از انقلاب با دستور تاسیس نهاد 15 خرداد و تعطیلی رسمی این روز بزرگ به پاسداشت این قیام عظیم همت گماردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که تاکنون 51 سال از قیام مدرسه فیضیه قم گذشته است، متذکر شد: در حال حاضر باید ابعاد مختلف این حادثه بزرگ و ارزشمند برای نسل های دوم و سوم انقلاب به درستی تبیین شود.
امام جمعه اراک با تاکید بر این که قیام ملت ایران در برابر استکبار شاهنشاهی باید دیگر قیام ها تفاوت ماهوی دارد، عنوان کرد: نخستین ثمره خون شهدای 15 خرداد، حفظ امام خمینی(ره) و اسلام ناب محمدی بود.
وی با اشاره به قیام های راستینی که تاکنون انجام شده است، گفت: با این حال هیچ کدام از این قیام ها به ارزشمندی قیام 15 خرداد نبوده است چرا که این قیام مسیر انقلاب را از مسیر انقلاب های مارکسیستی و سوسیالیستی جدا کرد.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358663

برچسب‌ها