انصاریان با اشاره به ۲ مرتبه کاهش میزان داروها در ساعات گذشته گفت: جسم آیت‌الله کنی به کاهش داروها واکنش منفی نشان داده و در نوبت دوم نیز در حالی که پزشکان میزان کمتری از درصد داروها را کاهش دادند اما باز هم تشنج ایشان را به همراه دهاشت.

به گزارش تسنیم، ابراهیم انصاریان رئیس دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی در مراسم دعای کمیل دانشگاه امام صادق (ع) در جمع دانشجویان این دانشگاه با اشاره به اینکه وضعیت آیت‌الله مهدوی‌کنی تا زمانی که به بیمارستان منتقل شدند مناسب نبود، گفت: دوستان، محافظین دانشگاه و اطرافیان کمک کردند و آیت‌الله را به بیمارستان منتقل کردیم. این مسئله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول کشید و در این بین دائماً ضربان قلب وی به سمت افول می‌رفت و قلب توانایی خون‌رسانی نداشت.

وی تصریح کرد: در این زمان‌ها بود که حدود ۲۰ درصد قلب ایشان کار می‌کرد. ۲ هفته قبل هم مقداری کسالت داشتند و بستری شدن ایشان باعث شده بود که قلب وی توانایی و کشش لازم را نداشته باشد و احیای دوباره قلب ایشان باعث افول ضربان قلب شد تا اینکه اواخر ساعات شب گذشته قلب ایشان به وضعیت متعادلی رسید.

رئیس دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی افزود: حدوداً ۱۵ نوع دارو و سرم به آیت‌الله مهدوی‌کنی تزریق می‌شود و بسیاری از این داروها به شدت بیهوشی ایجاد می‌کند و مُسکن‌های بسیار قوی هستند که باعث می‌شود سطح هوشیاری ایشان کاهش پیدا نکند.

انصاریان با اشاره به اینکه تا زمانی که این داروها و دستگاه‌ها به آیت‌الله مهدوی‌کنی وصل هستند و کادر پزشکی نیز کار خود را انجام می‌دهد قلب ایشان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: اکنون وضعیت جسمی آیت‌الله مهدوی‌کنی قابل ارزیابی نیست و ممکن است که هوشیاری اکنون ایشان به علت تزریق داروها باشد. کادر پزشکی قصد دارد به تدریج داروها را کاهش دهد تا متوجه شود که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به ۲ مرتبه کاهش میزان داروها در ساعات گذشته گفت: جسم آیت‌الله به کاهش داروها واکنش منفی نشان داده و در نوبت دوم نیز در حالی که پزشکان میزان کمتری از درصد داروها را کاهش دادند اما باز هم تشنج آیت‌الله مهدوی‌کنی را به همراه داشت.

داماد آیت‌الله مهدوی‌کنی با تأکید بر اینکه اکنون وضعیت هوشیاری آیت‌الله مهدوی‌کنی قابل پیش‌بینی نیست، افزود: این احتمال وجود دارد که به علت ایست قلبی ایشان که ۸ یا ۱۰ دقیقه طول کشیده بود آیت‌الله مهدوی‌کنی دچار عارضه مغزی شده باشد. البته اکنون قلب ایشان در وضعیت تثبیت‌شده‌ای قرار دارد اما نگرانی‌ها مربوط به مغز آیت‌الله مهدوی‌کنی است.

انصاریان با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر کما و از کارافتادگی کلیه‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی تصریح کرد: مسائل مطرح شده در رسانه‌ها از لحاظ پزشکی صحیح نیست و کلیه‌های ایشان مشکلی ندارد و کادر پزشکی برای اظهارنظر نیازمند زمان است.

وی تأکید کرد: این احتمال وجود دارد که عارضه مغزی به ایشان وارد شده باشد اما میزان این عارضه و محل آسیب‌دیدگی مغز قابل پیش‌بینی نیست اما کادر پزشکی اعلام کرده است که تمام این آسیب‌دیدگی‌ها قابل جبران است.

رئیس دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به عیادت دیروز مقام معظم رهبری با آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: ایشان مدتی را بر بالین آیت‌الله مکث کردند، دعا و حمد شفا خواندند.

انصاریان در پایان گفت: از خدا می‌خواهیم که آیت‌الله را به جمع ما بازگرداند و سلامتی دوباره به ایشان ببخشید و از ما کاری به جز دعا و توسل ساخته نیست چرا که بسیار تأثیرگذار است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358690

برچسب‌ها