در توافق گمرکی ایران و کویت چه گذشت؟ / مبادلات تجاری ایران و کویت آسان خواهد شد

توافقنامه همکاریهای گمرکی میان ایران و کویت که در جریان سفر شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به ایران و پس از دیدار و گفت وگو با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امضاء شد، براساس کمک های فنی گمرکات دو کشور تنظیم شده است.

بر این اساس قرار است طرفین متعاهد در زمینه های مختلف گمرکی به یکدیگر کمک فنی ارائه کنند که تبادل اطلاعات و تجربیات پیرامون راههای استفاده از تجهیزات فنی جدید در زمینه کنترل ، فنون جدید مورد استفاده در زمینه ترخیص کالا، ظرفیت سازی و آموزش مأموران گمرک ، مبادله کارشناسان امور گمرکی ، تبادل اطلاعات ویژه علمی وفنی مربوط به اجرای موثر قوانین گمرکی و تبادل اطلاعات آماری مربوط به تجارت خارجی را شامل می شود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین با اجرای این توافقتنامه که براساس کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی میان ایران و کویت تنظیم گردیده است ، انجام مبادلات تجاری میان دو طرف آسان خواهد شد و تسهیلات تجاری میان ایران و کویت برقرار می شود.
همچنین براساس این توافقتنامه هر دو گمرک مکلفند بنا به درخواست یا به ابتکار خود اطلاعات موجود و مرتبط با فن آوری های جدید و روش ها و راهها و ابزار های جدید مورد استفاده در تخلفات گمرکی را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

همچنین براساس این موافقتنامه علاوه بر کمک های اداری ، گمرکات بنابه درخواست یا به ابتکار خود اطلاعاتی را جهت حصول اطمینان از جلوگیری ، تحقیق و مبارزه با تخلفات گمرکی و اجرای صحیح قانون گمرکی در اختیار یکدیگر قرار می دهند که این اطلاعات تضمین ارزیابی صحیح حقوق گمرکی و مالیات ، ارزیابی درست ارزش کالا برای اهداف گمرکی ، تعیین طبقه بندی تعرفه کالا و تعیین مبدأ دقیق کالا را در بر می گیرد.

گفتنی است اطلاعات مربوط به انتقال غیرقانونی کالاهای حساس از دیگر موضوعاتی است که در متن این توافقنامه گنجانده شده است و گمرکات ایران و کویت در خصوص انتقال غیرقانونی سلاح ، موشک ، مواد منفجره و مواد هسته ای ، آثار هنری،تاریخی، فرهنگی و باستانشناسی ارزشمند ، مواد مخدر ، روان گردان ، مواد پایه و سمی و کالاهایی که مشمول مالیات یا حقوق گمرکی بالایی هستند ، همکاری می کنند.

پیش بینی می شود با اجرایی شدن این توافقنامه،گمرکات ایران و کویت فصل جدیدی را در حوزه مبارزه با تخلفات و قاچاق کالا و مواد مخدر آغاز کنند و شرایط برای تجارت قانونمند در چارچوب تسهیلات جدید گمرکی و تجاری بین دو کشور فراهم شود و حجم مبادلات تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و کویت به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =