مهر نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امنیت مرزهای کشور در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد، گفت: در همه نقاط مرزی نیرو داریم حتی در نقاطی که راه مناسبی ندارند، نیروی عملیاتی از مرزبانان ما حضور دارند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر، در جمع خبرنگاران گفت: در بعضی نقاط هم که پرمخاطره تر هستند و نیاز به احداثات داشتند عزیزان سپاه در آن مناطق مستقر هستند که در بخش جنوب شرقی و شمال غربی کشور هوشیاری کافی وجود دارد.

او گفت: در ماههای اخیر هم تغییراتی انجام شده و در واقع تقویت‌های نسبی صورت گرفته و مسیر بستن مرزها به صورت نسبی انجام شده و وضع ما در مجموع وضع مطلوبی است و مرزها در کنترل است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خطری کشور را تهدید نمی‌کند، گفت: اگر منظور از خطر تجاوز بیرونی است و شبیه آن چیزی است که در عراق، افغانستان و سوریه اتفاق افتاده است، خیر. از این جهت ما اقتدار کامل و اشراف اطلاعاتی و نیز آمادگی کامل داریم و چنین سناریوهایی در اینجا هرگز متصور نیست.

احمدی مقدم ادامه داد: اما اگر مفهوم این باشد که در مورد قاچاق انسان، موادمخدر و تردد غیرمجاز مرزها کاملا مسدود است، خیر. ما امروز نمی‌توانیم چنین ادعایی کنیم که در برابر این تهدیدها مرز ما صد درصد بسته و در کنترل است.

او با تاکید بر اینکه نسبت به گذشته وضعیت خیلی بهبود پیدا کرده است، گفت: گام‌هایی را که برخواهیم داشت به امید خدا در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم با توجه به آنها بگوییم که کنترل مطلوبتری خواهیم داشت.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =