توجه نداشتن به نکات ایمنی در زمان تخریب ساختمان قدیمی مسکونی در شرق تهران، باعث گرفتاری سه نفراز کارگران و مرگ یکی از آنها در زیر آوار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، وقوع این حادثه توسط شاهدین به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه 17 و گروه های  نجات 10 و  نجات 12 را  ساعت 17:56 دقیقه دیروز دوشنبه به محله  نارمک، میدان 68 اعزام کرد.

علی امینی، مدیر عملیات منطقه 3 سازمان آتش نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: در یک ساختمان دو طبقه، عده ای از کارگران مشغول کار بودند که سه کارگر بر اثر تخریب غیر اصولی که باعث ریزش ناگهانی دیوار‌ها و سقف های ساختمان شده بود، در زیر آوار بدام افتادند.

آتش‌نشانان با رعایت کامل نکات ایمنی بی‌درنگ وارد عمل شده و پس از ایمن‌سازی محل، موفق شدند کارگر 35 ساله ای را که کاملا زیر آوار گرفتار شده بود زنده خارج کنند.

امینی گفت: همزمان با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، یک کارگر که قسمتی از بدنش در زیر آوار گرفتار شده و دچار مصدومیت شدیدی نشده بود توانست خودش را از زیر آوار بیرون بکشد و نجات یابد.

این مدیر عملیات آتش نشانی گفت: آتش‌نشانان در ادامه عملیات خود بعد از مدتی تلاش و آواربرداری، یک کارگر دیگر را که کاملا در زیر آوار مدفون شده بود و هیچ اثری از او معلوم نبود خارج کردند و بلافاصله تحویل عوامل اورژانس دادند که پس از انجام معاینات اولیه، فوت این کارگر افغانی تایید شد.

وی علت بروز این حادثه را بی احتیاطی و رعایت نكردن اصول ایمنی در هنگام تخریب ساختمان ذکر کرد و گفت: جسد این کارگر جهت انجام اقدامات قانونی و ادامه تحقیقات تحویل نیروی انتظامی مستقر در محل شد تا به پزشکی قانونی انتقال یابد.


23282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =