مدیر عامل شرکت دخانیات گفت: هدف شرکت دخانیات، کاهش استعمال است. هم اکنون 12 میلیون «معتاد به مواد دخانی» در کشور وجود دارد که اگر نیاز آنها در بستر قانونی تأمین نشود، قاچاق دخانیات تقویت می‌شود.

مدیر عامل شرکت دخانیات گفت تولید سیگار وینستون در داخل کشور 32 درصد صرفه‌جویی دارد.

محمود ابطحی همچنین خبر داد: این سیگار 2 ماه است که به صورت آزمایشی تولید می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی صورت پذیرفته قرار است که معادل 25 درصد از واردات این سیگار در گیلان تولید شود و در مجموع سیگار وینستون تولید داخل از بهمن ماه برای مصرف کننده وارد بازار می‌شود.

هرچند مدیر عامل شرکت دخانیات در حاشیه ششمین جلسه کمیته کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت دیداری اختصاصی با وزیر بهداشت داشت و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد اما در جلسه کمیته شرکت نکرد که این غیبت او، اعتراض نمایندگان ارگان‌های مختلف را در پی داشت.

ابطحی در عین حال گفت: سیاست کلی مجمع شرکت دخانیات، کاهش واردات سیگار است و به همین دلیل سعی داریم هر چه می‌شود از میزان واردات سیگار بکاهیم و واردات را تبدیل به تولید داخل کنیم.

مدیر عامل شرکت دخانیات بار دیگر تاکید کرد: هدف شرکت دخانیات، کاهش استعمال است.

به گفته او، هم اکنون 12 میلیون «معتاد به مواد دخانی» در کشور وجود دارد که اگر نیاز آنها در بستر قانونی تأمین نشود، قاچاق دخانیات تقویت می‌شود.

10 درصد افزایش قاچاق
محمود ابطحی میزان قاچاق در سال گذشته را 12 درصد عنوان کرد و گفت: این آمار امسال به 31 درصد افزایش پیدا کرده است، یعنی حدود 10 درصد افزایش را شاهد هستیم. در واقع هیچ نوع کنترلی روی سیگارهای قاچاق که وارد کشور می‌شود وجود ندارد و بسیاری از مواد مضر در داخل این سیگارها موجود است و سیگار بد را بدتر می‌کند.

مدیر عامل شرکت دخانیات گفت: ما مجبوریم از بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم. در حال حاضر تفاوت قیمت بین قاچاق و تولید رسمی حدود 10 درصد است و مصرف کننده به دلایل مختلف به سراغ کالاهای قاچاق می‌رود.

مدیر عامل شرکت دخانیات گفت: در حال حاضر 25 میلیارد نخ سیگار در سال تولید می‌شود و مصرف کشور 61 میلیارد است. یعنی 53 درصد از نیاز کشور را شرکت دخانیات تولید می‌کند.
روز شنبه مدیر‌عامل شرکت دخانیات ایران از تولید رسمی سیگار وینستون در کشور از بهمن‌ماه خبر داده بود.

سیدمحمود ابطحی، معاون وزیر صنایع و مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، در این باره گفته بود: حق انحصاری تولید سیگار وینستون با کمپانی ژاپنی GTI است که ما برای تولید این سیگار در کشورمان با این کمپانی سرمایه‌گذاری مشترک کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر سیگار وینستون در مجتمع دخانیاتی رشت به صورت آزمایشی تولید می‌شود و در 22 بهمن تولید رسمی وینستون آغاز خواهد شد.

جلوگیری از تولید سیگار، کمتر از هدفمندکردن یارانه‌ها نیست
مسجدی، رئیس جمعیت مبارزه با دخانیات، در ششمین جلسه کمیته کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت که مدیرعامل شرکت دخانیات در آن حاضر نشد، گفت: شرکت دخانیات مهار نشده است. هم‌اکنون با شورای شهر فروش سیگار در دکه‌ها را ممنوع کردیم اما شرکت دخانیات با سود و اعلام ارقام خود، احمدی نژاد را توجیه کرده است. جلوگیری از تولید سیگار کمتر از هدفمند کردن یارانه‌ها نیست و اگر دولت توجیه شود دخانیات را مکلف می‌کند.

او گفت: اما مگر سود تولید سیگار چقدر اهمیت دارد؟ قرار بود یک پاکت سیگار بدون هولوگرام نباشد اما الان هشت ماه گذشته و اتفاقی نیفتاده است.

مسجدی با اشاره به وجود هشت میلیون سیگاری در کشور گفت:‌ به شرکت دخانیات اعلام کرده‌ایم تولید سیگار را از منظر صرفه‌جویی ارزی قبول داریم اما پیشنهاد داده‌ایم اگر به عنوان مثال امسال 60 میلیون نخ سیگار تولید می‌شود طبق برنامه سالانه پنج درصد از آن کاسته شود.اما شرکت دخانیات زیر بار نمی‌رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 110 IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    0 0
    پس دیگه چرا مرگ بر آمریکا ؟ ببینید چقدربه فکر صرفه جوئی ارزی ماست؟ جالب اینجاست که 22 بهمن هم افتتاح میشه و تواخبار میره جزء میلیونها پروژه عمرانی افتتاح شده در دهه فجر توسط دولت منتش هم میمونه گردن ما