ایسنا نوشت:

سخنگوی دولت گفت: برخی از استخدام‌های انجام شده در دولت قبل هیچ منشاء قانونی ندارد، اما دولت تدبیر و امید سعی می‌کند به تعهدات دولت قبل پای‌بند باشد هرچند باید قبول کنیم که مشکل اشتغال از راه استخدام حل شدنی نیست.

محمدباقر نوبخت شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استخدام‌های صورت گرفته در دولت قبل و وضعیت آن در دولت فعلی اظهار کرد: استخدامی مدنظر ماست که طبق آنچه مدیریت خدمات کشوری گفته پیش برود و نیاز به این حجم استخدام بود یا خیر در دست ما نبوده است، اما برخی افراد مراحل قانونی را طی کرده‌اند پس باید به آن‌ها احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: با این حال برخی از این استخدام‌ها هیچ منشاء قانونی ندارد و هرچند استخدام در ادارات دولتی بر اساس قانون صورت می‌گیرد، ولی باز هم دولت مصمم است تا مشکل این افراد را رفع کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت تدبیر و امید سعی می‌کند به تعهدات دولت قبل پای‌بند باشد؛ چراکه این افراد با یک اعتمادی آمدند و مراحل استخدام را طی کردند به همین جهت معاونت توسعه این را مطالعه کرده و کسانی که مراحل قانونی را طی کرده‌اند استخدام می‌کند؛ مثل ناظران گندم که استخدام آن‌ها انجام گرفت.

نوبخت با تاکید بر اینکه «باید قبول کنیم که مشکل اشتغال از راه استخدام حل‌شدنی نیست»، گفت: دولت امروز از نیروی انسانی اشباع است؛ بنابراین باید به نسبت نیاز نیرو در دولت استخدام کنیم، چراکه از ۲۱۱ هزار میلیارد تومان منابع ۴۱ هزار میلیارد تومان به خدمات عمرانی تخصیص و بقیه فقط صرف دادن حقوق می‌شود و این خدمت به کشور نیست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره وضعیت سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: با تجمیع فعالیت‌های دو معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی رئیس‌جمهور در یک محل عملاً این اقدام از ابتدای کار دولت صورت گرفته و خروجی آن همان فعالیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

نوبخت افزود: مجلس نیز بر اساس طرحی فرایند چگونگی احیای این سازمان را پیگیری می‌کند ولی در حال حاضر فقط تابلوی سازمان تغییر نکرده و برنامه‌ریزی در خصوص منابع مالی و انسانی در یک مکان انجام می‌گیرد.

همچنین معاون مجلس، حقوقی و استان‌های معاونت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: تونل گلاب ۲، یک طرح داخل حوزه‌ای، داخل استانی و پدافند غیرعامل است.

علیرضا صالح افزود: گلاب دو در راستای پدافند غیرعامل استان دیده شده که بتوانیم هنگام بروز مشکل برای آب دو تا سه میلیون از مردم کلانشهر اصفهان را مدیریت کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    7 0
    جناب نوبخت بفرمایید نیروهای شرکتی که استخدام شدن و در حال حاضر حقوق خود را از دولت دریافت میکنن قبلا هم مگر غیر از اینه که حقوق خودشونو غیر مستقیم با واسطه ای که هیچ منفعتی بجز گرفتن درصدی از حقوق کارگران را نداشت از دولت دریافت میکردن؟،بنده دلیل اصرار بعضی ها را در وجود شرکت های که درصد زیادی از حقوق کارگران زحمت کش را برای خود برداشت میکنن نمیدونم مگر وجود مافیای شرکتی؟
  • بی نام RO ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    1 0
    این حرف چندپهلو هست “کسانی که تمام مراحل استخدام را طی کرده اند” آزمون نفت رو هم شامل میشه؟ آیا آزمون اسفندماه استانداری خوزستان که نتایج آزمون کتبیش هم اعلام نشده شامل میشه؟
  • طیبه A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    1 1
    تو رو خدا یه کاری بکنین غیر قانونی هارو از سمتشون برکنار کنین.از بس بیسوادارو استخدام کردند تحصیلات عالیه دیگه هیچ معنایی نداره.
  • امیر A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    4 0
    اعلی حضرت میشه بفرمایین مشکل اشتغال از چه راههایی قابل حل شدنه‌؟حتما از طریق شرکتهای خصوصی که چند مدت جوونا رو با حقوق بسیار پایین و بدون ضابطه بکار میگیرن وبعد از چند صباحی اخراج میکنن.ضمنا اگه در دولت قبل خارج از ضابطه استخدامی صورت گرفته و کارخلاف انجام گرفته چرا اخراجشون نمیکنین؟خلاف خلافه تا کی مماشات
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    2 0
    جناب آقای نوبخت لطفا تکلیف آزمونهای استخدامی استانداری ها در خرداد ماه سال 1391 را یک بار برای همیشه روشن کنید . یا جواب رد بدهید یا پذیرفته شدگان را تعیین تکلیف کنید . خسته شدیم از بس تماس گرفتیم و جواب روشنی نشنیدیم.