تسنیم نوشت:

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد قانون نظام صنفی رسانه‌ای در کشور، گفت: پایگاه‌های مجازی کشور شناسنامه‌دار می‌شوند.

حسین انتظامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های مازندران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون جدید، سایت های خبری مانند خبرگزاری ها زیر پوشش قانون مطبوعات قرار می گیرند و دریافت مجوز و رسیدگی به شکایات آنان توسط دادگاه مطبوعات صورت می گیرد.

او با اشاره به اینکه سایت های مجازی باید شناسنامه دار شوند و ماده 18 برای آنها نیز رعایت شود، گفت: سایت های خبری زیرپوشش قانون مطبوعات قرار گرفته و مطابق قانون به آنان حمایت یا با متخلفان برخورد می شود.
معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه با اعطای مجوز به سایت ها نظارت بر اعطای مجوزها بیشتر می شود، گفت: با این اقدام وحدت رویه بیشتری بین رسانه های مجازی ایجاد می شود.

او با بیان اینکه لیست دقیق تعداد نشریات و سایت های ثبت شده در معاونت مطبوعاتی وجود دارد، گفت: دستورالعمل سایت سمان با اطلاعات جدید چند روز دیگر به رسانه ها اعلام و خبرنگاران مشخصات خود را در آن ثبت می کنند.
انتظامی در مورد اقدام هیئت منصفه وزارت ارشاد درباره نشریه آرمان، گفت: نظر وزارت ارشاد در مورد نشریه آرمان همان نظر هیئت منصفه مطبوعات بوده چون هیئت نظارت بر مطبوعات هیئت بالادستی بوده و نظر آن برای ما متین است.

او با اشاره به اینکه استقبال خوبی از حضور نشریات محلی که کارکرد بالایی در آگاهی بخشی جامعه دارند، صورت گرفته است، گفت: نقش رسانه ها در این کارکردها دیده شده است. رسانه های محلی و شبکه های اجتماعی در محیط مجازی موثر هستند. مازندران از حیث نشریات محلی موفق بوده است.
انتظامی با بیان اینکه امروز رئیس جمهور قول داده که فضای فعالیت همکاران رسانه ای تسهیل و به آنها کمک شود تا رسالت حرفه ای خود را به خوبی صورت دهند، گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در سال 88 تصویب ولی متاسفانه اجرایی نشده که اجرای آن به پاسخگو بودن دولت و رسانه ها کمک می کند. آیین نامه اجرایی این قانون چند ماهه توسط رئیس جمهور ابلاغ و هفته آینده اولین جلسه آن برگزار می شود.

او با اشاره به اینکه قانون نظام صنفی رسانه ای در یک سازمان صنفی عضویت دارند که به تخلفات صنفی خود رسیدگی کنند، گفت: لایحه جامع رسانه ها نیز از طرح دیگری بوده که پیگیر آن هستیم. طرح بیمه تکمیلی خبرنگاران ساز و کار آن دیده شده است. کلیه کارکنان مطبوعات و خبرگزاری ها در این زمینه بیمه تامین اجتماعی از سوی مدیران مسئول صورت می گیرد و با حمایت وزارت ارشاد بیمه تکمیلی توسط ما صورت می گیرد.

معلون وزیر ارشاد با بیان اینکه هنوز آمار دقیق از منابع انسانی در رسانه ها نداریم، گفت: هر کس که فعالیت پاره وقت از رسانه صورت می دهد اطلاق خبرنگار به خود می دهد که درست نیست. باید با ساماندهی آمار دقیق داشته باشیم.
او گفت: سازمان نظام صنفی رسانه ای که پیش نویس آن نهایی شده، دارای کارویژه خاصی بوده و با حضور صاحب نظران رسانه ای به اجماعی برای آن دست خواهیم یافت.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    1 1
    چرا همه سايت ها را شناسنامه دار نمي کنيد؟ مثلا يکي سايت پزشکي راه اندازي کرده است ولي اصلا معلوم نيست که اين سايت واقعا متعلق به آن پزشک است ؟ يا يکي ديگر سايت وکالت راه اندازي کرده است ولي معلوم نيست که اين سايت آيا واقعا متعلق به آن وکيل است ؟