تسنیم نوشت:

راه‌اندازی نسل سوم ارتباطی توسط همراه اول و ایرانسل، درآمدهای اینترنتی آن‌ها را حداقل تا ۸۷ درصد کاهش می‌دهد.

 

در حالیکه رفته رفته سمت و سوی مذاکرات با اپراتورهای اول و دوم ارتباطی بر سر دریافت پروانه خدمات نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی به سمت توافق می‌رود و وزیر ارتباطات خبر از مذاکره مداوم با اپراتورها در این زمینه توسط مسئولان رگولاتوری می‌دهد، موضوع تغییر تعرفه‌های ارتباطی هم در ذهن مشترکان ارتباطی شکل می‌گیرد.

اما در حالی که مذاکرات وزارتخانه با یکی از اپراتورها بر سر ارائه خدمات نسل سوم نهایی شده و با دیگری همچنان ادامه دارد، تعرفه‌های ارتباطی خدمات نسل سوم هم مشخص شد.

تعیین زودهنگامی که بسیار جای تعجب دارد زیرا در گذشته بر سر تغییر تعرفه‌های ارتباطی اپراتورها ماه‌ها یک لنگه پا می‌ایستادند اما اکنون در حالی که هنوز پروانه آن‌ها داده نشده، تعرفه‌هایشان مشخص شده است.

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با اشاره به اینکه تعرفه‌ مکالماتی سیم‌کارت‌های نسل سوم و چهارم تغییری با نسل کنونی نخواهد داشت، درباره تعرفه اینترنت هم گفته است که نرخ مربوط به این بخش طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

با توجه به اینکه سقف دیتای موبایل نسل سوم در این مصوبه نیم ریال در نظر گرفته شده است، با ورود همراه اول و ایرانسل به این بخش باید شاهد کاهش چشم‌گیری در نرخ اینترنت این اپراتورها باشیم.

تعرفه اینترنت کنونی برای مشترکان همراه اول در ساعات اوج روزهای عادی ۴ ریال و در ساعات غیراوج یک ریال است.

این در حالیست که تعرفه اینترنت ایرانسل هم برای مشترکان دائمی و اعتباری در ساعات اوج ۵ ریال و در ساعات غیر اوج یک ریال است.

همراه اول و ایرانسل با راه‌اندازی نسل سوم باید تعرفه‌های اینترنتی خود را برای هر کیلو دریافت یا ارسال داده از ۳.۵ تا ۴.۵ ریال کاهش دهند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =