۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

خبرگزاری تسنیم نوشت:

یک روزنامه روسی امروز دوشنبه نوشت: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه مسکو وضع کنند روسیه نیز به تلافی این تحریم‌ها واردات خودرو از کشورهای غربی را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه ودوموستی، تهدید روسیه برای متوقف کردن واردات خودرو از کشورهای غربی در صورت اعمال تحریم های جدید علیه مسکو در شرایطی است که روسیه اخیرا واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از کشورهای غربی را تحریم کرده است.

بر اساس این گزارش بحران اوکراین موجب شده تا کشورهای غربی به بهانه حمایت روسیه از استقلال طلبان شرق اوکراین و دخالت در امور کی یف تحریم هایی را علیه بخش های انرژی و مالی روسیه اعمال کنند. آمریکا و اروپا همچنین تاکنون ده ها نفر از نزدیکان ولادیمیر پوتین را در فهرست تحریم قرار داده اند.

خودروهای وارداتی بیش از 27 درصد خودروهای سواری به فروش رسیده در بازار روسیه را در شش ماه نخست 2014 میلادی تشکیل داده است و کامیون های وارداتی نیز بیش از 46 درصد کل کامیون های فروخته شده در این کشور را شامل شده است. این رقم برای اتوبوس ها نیز به 13 درصد رسیده است.

روزنامه ودوموستی به نقل از منابع آگاه افزود: روسیه قصد دارد همه یا بخشی از واردات خودرو را تحریم کند. این تحریم ها شامل خودروسازان خارجی که در داخل روسیه خودرو تولید می کنند نخواهد شد. شرکت های فورد، فولکس واگن، رنو، تویوتا و هیوندای کارخانه های تولید خودرو در روسیه دارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =