ایسنا نوشت:

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: زندگی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در شأن زنان ایرانی نیست.

شهیندخت مولارودی امروز در پنجمین نشست معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در سازمان ملی استاندارد در کرج، ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و استقرار رسمی دولت یازدهم اظهار کرد: فردا هفتمین سفر استانی رییس جمهور به استان اردبیل انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک این سفرها تاثیر به سزایی در شناسایی مشکلات و پتانسیل‌های استان‌های مختلف داشته و مسیر برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان در کشور را هموار می‌سازد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع استیضاح وزیر علوم افزود: با توجه به نزدیکی فصل شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها دولت و مجلس باید هرچه سریع‌تر به تصمیمی واحد در این زمینه برسند؛ چراکه طولانی شدن این امر بدون شک به سیستم آموزش عالی کشور آسیب می‌رساند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های این معاونت در خصوص مسائل زنان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از ابتدای تشکیل دولت یازدهم تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه ارتقای وضعیت زنان کشور انجام شده و گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در این حوزه دریافت شده است.

مولارودی تصریح کرد: در هفته گذشته اولین همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد که این اتفاق را باید به فال نیک گرفت؛ چراکه با برگزاری این همایش زمینه همکاری دولت با این سازمان‌های افزایش می‌یابد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه صحبت‌های خود به پیگیری بحث بیمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز ارزش فعالیت‌هایی که زنان خانه‌دار در طول روز انجام می‌دهند به طور دقیق روشن نشده است که همین امر چالش‌هایی را برای اجرایی شدن این طرح به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: بدون شک اگر کار خانگی زنان ارزش‌گذاری شود بسیاری از مناسبات موجود تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بحث بیمه زنان خانه‌دار باید به یک توافق عمومی در سطح جامعه برسیم تا شاهد احقاق حقوق زنان در این حوزه باشیم.

مولارودی به سکونت برخی از زنان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: زندگی در این فضاها به هیچ وجه در شأن زنان ایرانی نیست و رایزنی‌هایی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده تا این وضعیت بهبود یابد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص روند پیگیری طرح مرتبط با زنان سرپرست خانوار نیز توضیح داد: در حال حاضر طرح یکپارچه‌سازی وضعیت زنان سرپرست خانوار از طریق یکی از شهرداری‌های تهران درحال انجام است و به زودی بخشی از نتایج آن اعلام می‌شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت زنان ساکن در مناطق محروم و روستایی، گفت: سفرهای استانی فرصت مناسبی برای شناسایی مشکلات و نیازهای زنان روستایی فراهم می‌کند و باعث افزایش توانمندی‌های این قشر از زنان کشور می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =