خاطره هاشمی رفسنجانی از شهید رجایی و سفر با آیت الله طالقانی و دکتر بهشتی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شهدا را برندگان واقعی زندگی در دنیا و آخرت دانست و خاطر نشان کرد: بهترین تعبیر خداوند درباره شهیدان است که در بارگاه الهی ارتزاق می کنند و انسان‌ها را نهی می کند که شهدا را مرده مپندارید.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره شهید ناصر کاظمی، شهادت را راهی میانبر برای رسیدن به بارگاه قرب الهی خواند و گفت: شهید از میدان جهاد و محل شهادت، بر بال ملائک به بزم انبیاء و اولیا می‌رود و این، راز تأکید قرآن بر زنده بودن شهداست.

وی شهدا را برندگان واقعی زندگی در دنیا و آخرت دانست وخاطر نشان کرد: بهترین تعبیر خداوند هم درباره شهیدان است که در بارگاه الهی ارتزاق می کنند و انسان‌ها را نهی می کند که شهدا را مرده مپندارید.

جانشین فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس، با یادآوری فداکاری‌های فرزندان این آب و خاک، بر نگاه هنری به زندگی شهدا تأکید کرد و گفت: اگرچه شهدا، مخصوصاً شهدای کردستان دنبال شهرت نبودند، ولی گمنامی آن‌ها ماندگارترین تأثیرها را در جامعه گذاشت و شهدای گمنام، نامدارترین فرزندان ایران هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطره‌ای از شهید رجایی،اظهار کرد:‌ در برگشت از یکی از سفرهای جنگی به غرب کشور از دلاوری‌های شهید ناصر کاظمی که آن زمان فرماندار پاوه بود، تمجید ‌می‌کرد که برای دیدار رئیس جمهور از خط مقدم جنگ برگشته بود و امروز وقتی زندگی‌نامه شهید ناصر کاظمی و عکس یادگاری ایشان با شهید رجایی را دیدم، به یادم آمد.

وی با تشریح اوضاع کردستان و منطقه اورامانات در نخستین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از شروع جنگ تحمیلی، به پیچیدگی‌ها و مشکلات مبارزه با ضد انقلاب در آن منطقه اشاره کرد و افزود: یک بار به اتفاق آیت‌الله طالقانی و شهید دکتر بهشتی به کردستان رفتیم و پس از مذاکرات فراوان با سران قبایل و مردم، خطرات آینده و توطئه‌های دشمنان را ترسیم کردیم و خدا را شکر مردم کردستان متوجه شدند و میدان‌داری را از تفرقه‌افکنان گرفتند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تلاش برای معرفی شهدا به نسل جوان را تشریح افتخارات نظام و ایران دانست و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از صادق‌ترین کارهای جاری است که در فرهنگ این سرزمین ماندگار خواهد بود.

وی ساخت سریال و فیلم سینمایی از زندگی شهیدان را کاری بسیار ارزشمند خواند و تاکید کرد: زبان هنر جلوه‌هایی خاص دارد و می‌تواند زوایای زندگی شهدا را به نمایش درآورد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار پرویز کاظمی و ناصر کاظمی، برادر و یادگار شهید به بیان خاطرات و خصوصیات شهید ناصر کاظمی پرداختند وسردار غیاثی راد، معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و اسماعیل نصرتی، دبیر ستاد برگزاری کنگره نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کنگره شهید کاظمی در سال‌های گذشته ارائه کردند و گفتند که کنگره امسال با عنوان «شرح فراق» سیزدهم شهریور در سالن اجلاس وزارت کشور برگزار می‌شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =