فارس نوشت:

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه در شرایط کنونی توانستیم 4 فروند هلیکوپتر آمریکایی R44 نو وارد ناوگان این شرکت کنیم، از راه‌اندازی اولین آموزشگاه خلبان هلیکوپتر غیرنظامی در کشور خبر داد.

سید محمود آذین امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری اولین آموزشگاه خلبان هلیکوپتر غیر نظامی‌ در کشور، گفت: شرکت هلیکوپتری ایران‌ بزرگترین ناوگان هلیکوپتری خاورمیانه و دارای 30 فروند انواع هلیکوپترهای سبک و سنگین ملکی است.

او ادامه داد: در سال 1365 طبق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی این شرکت از وزارت دفاع جدا شده و به وزارت نفت اختصاص یافت.

کاپیتان آذین با بیان اینکه شرکت هلیکوپتری ایران 40 سال فعالیت دارد، گفت:‌ در سال 1389 طبق قانون اصل 44 این شرکت به بخش خصوصی‌ واگذار شد.

او بیان کرد: عمده فعالیت‌های این شرکت ارائه خدمات پروازی در خطوط انتقال نیرو و دکل‌ها، انجام خدمات امداد و نجات هوایی، تجسس و کنترل آتش‌سوزی، انجام پروازهای نشت‌یابی خطوط نفت و گاز، لرزه‌نگاری و حمل وسائل نقلیه سنگین به صورت آویزان‌ است.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران ادامه داد: همچنین از دیگر فعالیت‌‌های شرکت می‌توان به انجام پرواز در راستای عکسبرداری هوایی در نقشه‌برداری، پرواز‌های گردشگری، انجام عملیات ژئوفیزیکال به منظور اکتشاف معادن زیرزمینی، خدمت‌رسانی به نفتکش‌ها و انتقال متخصصان به سکوهای نفتی اشاره کرد.

آذین با اشاره به اخذ گواهینامه تعمیر و نگهداری توسط متخصصان این شرکت گفت:‌ شرکت گاز ایران، شرکت نفت فلات قاره، شرکت ملی نفتکش و سازمان صدا و سیما برخی از ارگان‌هایی است که به آنها خدمات ارائه می دهیم.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه برای هر نوع مأموریت هلیکوپتر خاص وجود دارد، گفت: ‌40 ‌فروند هلیکوپتر در ناوگان شرکت موجود است که 30 فروند آن آماده به کار است.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران درباره تأمین قطعه هلیکوپتر‌ها گفت: در هلیکوپترهای فرانسوی خود طی قراردادی که از 45 سال پیش با شرکت سازنده داشتیم، قطعه تأمین می‌شود.

او گفت: قیمت سوخت هلیکوپترهای معمولی ما هر لیتر 2520 تومان است اما قیمت سوخت هلیکوپترهای R44 که به تازگی وارد ناوگان شده است، هر لیتر 7500 تومان است که در این راستا طی نامه‌نگاری به ریاست جمهوری خواستار بررسی این موضوع و کاهش احتمالی نرخ سوخت این مدل هلیکوپتر شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران گفت: در اواخر مهرماه نیز یک فروند هلیکوپتر از پنها خریداری می‌کند.

آذین با بیان اینکه روزانه تا حدود 17 پرواز در کشور انجام می‌دهیم، گفت: تا پیش از این از خلبان‌های بازنشسته نیروهای مسلح استفاده می‌کردیم و هم‌اکنون نیز از این خلبانان تا جایی که قوانین ایکائو اجازه بدهد، استفاده می‌کنیم.


او ادامه داد: طبق قانون ایکائو خلبانانی که سن آنها به 60 سال برسد، باید حتما یک خلبان جوان‌تر آنها را در پرواز همراهی کند.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران گفت: در این راستا با تایید هیأت امنا و همکاری سازمان هواپیمای کشوری مجتمع آموزشی خلبانی هلیکوپتری شرکت هلیکوپتری ایران تأسیس شد.

کاپیتان آذین با بیان اینکه ‌برای اولین بار در کشور خلبان هلیکوپتر غیر نظامی تربیت می‌کنیم، گفت: در این راستا به تازگی چهار فروند هلیکوپتر آمریکایی R44 که کاملا نو است، خریداری کردیم؛ این چهار هلیکوپتر ‌به قیمت 2.5 میلیون دلار با تجهیزات خریداری شد.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه این هلیکوپتر‌ها مناسب آموزش است، گفت: در هر سورتی پرواز دو کارآموز و دو خلبان جابه‌جا می‌شود.

او گفت: 3 نفر استاد خلبان تحت تعلیم خلبانی این هلیکوپترها هستند تا استاد تمام شوند.

آذین یادآور شد: آموزشگاه‌های خلبانی کشور نیروهایی تربیت می‌کنند که همه آنها در ایرلاین‌ها جذب نمی‌شوند، بنابراین ما سعی می‌کنیم از بین این فارغ‌التحصیلان، افرادی که دوره‌های پرواز با دستگاه (پرواز کور‌در ابر و شب) دیده‌اند را انتخاب کنیم و آموزش دهیم.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران با بیان اینکه ظرف یک سال 20 نفر خلبان تربیت کرده و جذب می‌کنیم، گفت: تمام فعالیت‌های این دوره تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری است.

آذین ادامه داد:‌ دوره‌های آموزشی این آموزشگاه از اول شهریورماه امسال آغاز شده است.

او با بیان اینکه هزینه برگزاری این دوره‌های خلبانی هلیکوپتر برای هر نفر حدود 250 میلیون تومان است، گفت: قیمت سوخت برای هلیکوپترهای R44 در هر لیتر 7500 تومان است و در یک پرواز 180 لیتر سوخت نیاز داریم به همین دلیل‌ هزینه برگزاری این دوره‌ها، به این میزان ا‌ست.

مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران ادامه داد: همچنین صدور مجوزهای پروازی، تعمیر نگهداری و ایمنی پرواز همه تحت نظارت معاونت استاندارد پرواز و ایمنی سازمان هواپیمایی کشوری است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    89 13
    آر 44 یه بالگرد سبکه که قیمتش حدود 150 هزار دلاره پس اگه واسه 4 تاش 2.5 میلیون دلار دادید خیلی گرون براتون دراومده. فروشش هم تا جایی که من میدونم ممنوع یا محدود نیس چون نظامی نیس
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
      71 4
      لطفا اعلام کن این قیمت رو از کدوم مرجع و استعلام بها بدست آوردیدتا شبهه ای باقی نمونه . متشکرم .
    • عمار اقا A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      5 9
      ببخشید یادمون نبود شما باباتون توی شرکت هوا و فضا کار میکنه، اگه اینجوری تو میگی بود سنگ رو سنگ بند نمیشد