زمین خواری در منطقه فرودگاه مهرآباد با ارایه سند مالکیت منگوله دار و رای جعلی، 8 میلیون مترمربع از اراضی مهرآباد را دراختیار گرفته است و می گوید یا منطقه را تخلیه می کنید و یا پول آن را پرداخت می کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران؛ معاون قضايي دادگستري و مسئول رسيدگي به پرونده هاي زمين خواري تهران كه در جلسه پيشگيري و مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز استان تهران حضور داشت با بيان اينكه پرونده هاي زمين خواري از جهت اولويت توجه همواره مظلوم واقع مي شوند گفت: در حالي كه حفظ حقوق نسل هاي آينده در رسيدگي به اين پرونده ها است.

مرتضي تورگ با اشاره به حيله و روش هاي متقلبانه برخي از زمين خواران گفت:‌عده اي از زمين خواران با ارايه اسناد جعلي و حيله گري اموال بيت المال را به شكل قانوني از اختيار دولت مي گيرند. از جمله آن زمين خواري است كه در منطقه حساس فرودگاه مهرآباد با ارايه سند مالكيت منگوله دار و اخذ راي جعلي، 8 ميليون مترمربع از اراضي مهرآباد را دراختيار گرفته است و با طرح دعاوي از طريق دادگاه، حكم محكوميت عليه سازمان ها مي گيرد و طبق همين اسنادي كه در اختيار دارد حكم خلع يد عليه سازمان هاي دولتي گرفته است و مي گويد يا منطقه را تخليه مي كنيد و يا پول آن را پرداخت مي كنيد.

معاون قضايي دادگستري افزود:‌در پرونده ديگر فردي در تاريخ 22 اسفندماه 57 يعني يك ماه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي كميسيون 56 منابع طبيعي را تشكيل داده است (در زماني كه هنوز مسئولي منتصب نشده بود) و مستثنيات يك پلاك را از 100 هكتار به 1000 هكتار تغيير داده است و آن را به مبلغ 160 ميليارد تومان فروخته است.

تورگ با انتقاد از ضعف برخي از دستگاه هاي متولي در حفظ و خدمات رساني زمين با ارايه پيشنهادي گفت:‌براي ريشه كني فساد در زمين خواري بايد به فساد در برخي از بخش ها توجه كرد و پيشنهاد مي شود در هر حوزه اي مديران همان بخش بر روي نقشه مناطق غيرمجاز و ساخت و سازها را مشخص كنند تا فرمانداران و شهرداران هر منطقه بدانند در حوزه استحفاظي آنها چه آماري از ساخت و سازها و تخلفات وجود دارد تا طي يك سال آمار مشخصي از وضعيت رسيدگي به تخلفات از آنها مطالبه شود.

رعايت اخلاق و امور مالي اولويت مديران بايد باشد

استاندار تهران در ادامه جلسه با تاييد اين پيشنهاد گفت:‌ اين پيشنهاد را به عنوان يكي از مصوبات جلسه اعلام مي كنيم تا هر يك از مديران در هر بخشي آمار تفكيك شده از وضعيت ساخت و سازها و تخلفات خود داشته باشند تا در هر سال تغييرات قابل لمس باشد.

سید حسن هاشمي افزود:‌ رعايت اخلاق و امور مالي از جمله موضوعات جدي و مورد توجه ما از بدو ورود است در اين دو موضوع با هيچ يك از مديران تعارف نداريم.

استاندار تهران گفت:‌در استانداري مديراني داشتيم كه به دليل رعايت نكردن اين دو محور اساسي از سمت خود بركنار شده اند و در برخي موارد تحت تعقيب هستند به همه مديران اعلام كرده ايم اگر جايي گرفتار شوند انتظار هيچ حمايتي از استانداري نداشته باشند و در برخورد با آنها با قوه قضاييه و دادگستري همكاري مي كنيم.

 

دستور فوري استاندار در برخورد با زمين خواري

نوزدهمين جلسه ستاد ساماندهي،پيشگيري و مقابله با ساخت و سازهاي غير مجاز استان با حضور استاندار تهران برگزار شد.

سيد حسين هاشمي، استاندار تهران در اين جلسه با اشاره به توجه ويژه دولت يازدهم به مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز گفت:‌ زمين خواري به پديده شومي تبديل شده است كه براي ريشه كني آن بايد تمام همت خود را به كار بگيريم و در اين مسير بتوانيم رضايت مقام معظم رهبري،رييس جمهور و همه مردم را جلب كنيم.

وي با اشاره به همكاري قوه قضاييه و نيروي انتظامي در برخورد با زمين خواري گفت:‌حجم كار مقابله با ساخت و ساز غيرمجاز بسيار بالا است و با گذشت زمان كه ارزش زمين بالا رفته اين موضوع اهميت بيشتري پيدا مي كند.

استاندار تهران با ابراز رضايت از اقدامات انجام شده تا كنون در تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز گفت: مسئولان و مديران بايد با پشتكار اين برخوردها را ادامه دهند.تجربه يك سال گذشته براي ما گران سنگ است و بايد از آن براي جلوگيري از تخريب محيط زيست استفاده كنيم.

هاشمي با اشاره به ساماندهي وضعيت رودخانه هاي منتهي به سدها گفت: دستور داديم تا از ابتداي تيرماه ساختمان هاي با عمر 20 سال كه نزديك حريم رودخانه ها ساخته شده اند و آب رود را آلوده مي كنند ساماندهي شوند و اين وظيفه را به معاونت عمران استانداري محول كرديم كه در كنار مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز ساماندهي اين اراضي را هم در دستور كار قرار دهند زيرا اثر تخريبي اين ساختمان ها در كنار رودخانه ها كمتر از ساخت و ساز غيرمجاز نيست.

در ادامه جلسه گزارشي تصويري از روند برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز از سوي دبيرخانه ستاد پخش شد.

در اين گزارش به عملكرد ستاد در برخورد با زمين خواري در مناطقي همچون شهرستان پرديس و شهر بومهن، روستاي مرتضي گرد، وضعيت ساخت و سازهاي غيرمجاز در باغ سرهنگ در دماوند،همچنين تصرفات رودخانه شادچاي شهرستان قدس،اراضي تصرف شده در شهرستان پاكدشت و شهرهاي صنعتي رباط كريم و كاظم آباد اشاره شد.

استاندار تهران در ادامه جلسه با طرح اين سوال كه چرا تعدادي از احكام صادر شده از سوي قوه قضاييه اجرا نشده است؟ از مديران حاضر در جلسه دلايل آن را جويا شد.‌

هماهنگي با شوراي تامين شهرستان،نبود امكانات اجرايي همچون ماشين آلات و ابزار تخريب،كمبود اعتبارات و نيروي انساني از مهمترين دلايل مطرح شده از سوي مسئولان بود.

در ادامه استاندار تهران با تاكيد بر اينكه برخي از كمبودها قابل قبول است گفت:‌معاونت عمراني وظيفه دارد كمبودها و محدوديت ها را مرتفع كند زيرا احكام قضايي صادر شده است و منعي براي اجراي احكام نبايد باشد.

 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    414 1
    زمین خواری بدون حمایت ثبت شهرداری و... امکان ندارد باید ریشه فساد را خشکاند
    • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      160 2
      چرا قوه قضاييه با اين زمين خوارها و بساز بفروش ها برخوردي نمي كنه؟
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      130 1
      نفرمایید الان پیمانکار میاد باهامون درگیر میشه پنچه بکس یادت رفته انگار
    • بی نام DE ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      67 1
      بعد از صبحانه میان برخورد می کنند بیل و کلنگ ها رو جمع کنند .
  • بی نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    179 1
    چرا زمين هاي فاز 5هشتگرد را از ياد برديد؟ چقدر ديگه صبر كنيم تا اين بوروكراسي اداري دادگستري شايد به داد ما هم برسه خبر آنلاين لطفا سانسور نكن
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    114 1
    هشت میلیون متر مربع ؟؟‌‌ یعنی چی ؟؟28302830 متر چه خبر بابا
    • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      52 1
      جبل طارق 600 میلیون متر مربعه انگلیس و اسپانیا سرش مناقشه دارند
    • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      64 1
      تعجب نداره ممكنه همين زميني كه الان روش نشستي هم فردا يه صاحب پيدا منه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    108 1
    كي اينكار را كرده است؟
    • قزوینی IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      76 2
      خرزو خان
    • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      97 1
      آخرش که به اسم برسه همین خبرآنلاین میاد مینویسه آقای الف ب پ ت ث بوده خخخخخخخخخخخخ
    • حمدي A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      86 1
      لابد آقازاده.بوده
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      86 1
      یوگی و دوستان احتمالن
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    128 3
    آقا شما ديوار حموم خونت رو 10 سانت جابجا كني پليس ساختمون آوار ميشه رو سرت كه وا مصيبت ها كه ال شد و بل شد. بعد چطور ممكنه تو همچين حجمي تقلب بشه و هيچ سازمان و نهادي دستش تو كار نباشه . ثبت ، شهرداري ، زمين شهري ، وزارت مسكن استانداري و مخصوصا شوراي شهر حالا كه گندش در اومده داستان شده داستان كي بود كي بود من نبودم.
  • کاغذ باطله IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    73 1
    شما فکر میکنید این اشخاص چه کسانی هستند؟ وقتی بساری از املاک ملی ایران هنوز اسناد و مدارکی ندارد و افرادی هستند در سازمانهای مرتبط که از نبود صاحب ملک اطلاعات وافریدارند معلوم است با تبانی راحت زمینهای مردم را تصاحب کرده و وقتی میلیارد میلیارد به ثروت بادآورده اش اضافه میشود و تا مالک اصلی بخواه ثابت کند و افراد مطلع چوب لا چرخ فرد مالباخته نگذارند و چند سالی طول بکشد کهثابت گردد افراد زمینخوار از ایران خارج شدند پس باید اول مسئولیت ثبت این املاک را به افراد درستکار گذاشت تاا اینگونه موارد که بسیار زیاد است توسط افراد سودجو به یغما نرود مردی رفه مهر دادگستری را جعل میکنه و سند منگوله دار صادر میکنه یعنی مردم عادی اینکاره اند ما پول پاره شده را میخواهیم به راننده تاکسی بدهیم سر درد میگیریم
    • شفق A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      48 1
      دوست عزیز نظر شما کاملا درسته ولی مگه باید تمام اراضی یه مملکت سند شخصی داشته باشه؟ اصلا مگه شدنیه؟ اینا جزو اراضی و دارایی های ملی کشوره و متعلق به همه مردمه. مثل این میمونه بگی جنگل یا دریا باید سند داشته باشه. تمام اینا بر میگرده به سو مدیریت و فساد و رانت
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    85 3
    سلام شهرداری سرش شلوغه فعلا مشغول جداسازیه هروقت وقت پیدا کرد میاد این زمین خواری رو بررسی میکنه بقول ما ترکا "قاماس قاماس"
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    55 2
    میگن :"اگر به امید من و منانی ..... برو شوهر بکن بیوه نمانی "، واقعا الان ما به امید کی نشستیم ؟ یکی الان به من بگه فلسفه وجودی دستگاه های عریض و طویلی همچون شهرداری ،ثبت ، دارایی ، قوه قضاییه و پلیس مبارزه با جعل اسناد و ... چیست ؟ چرا هر ساله ردیف بودجه دارند ؟ نتایج کاری اینها چیست ؟ الان یکی از اقوام ما هم یک خانه دو طبقه دارد که بعد از فوت شوهرش خالی مانده بود ، یک عده ای اومدن تصرفش کردن و با رشوه و سند سازی و ... دارن اونجا رو به نام خودشون می زنند . جالب اینه که علی رغم داشتن سند 6 دانگ بازهم دادگاه دارد رای به نفع زمین خواران صادر میکند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    38 1
    این خبر یعنی : خوردن 1/16567 از کل مساحت تهران تا بی نهایت
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    43 0
    مبلغش از 3000 میلیارد هم فراتر است .
  • دانیال A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    51 0
    تا زمانی که سیاست مخفی کردن متهم در کشور ما وجود داشته باشه, فساد اداری و اقتصادی ریشه کن نخواهد شد. متأسفانه به بهانه حفظ آبرو نام برده نمی شود در حالی که مگر می شود فردی از افرادی دزدیی کند و وی رو به مال باخته معرفی نکنن. مثل اینکه خونه شما رو دزد بزنه و بگن دزد رو پیدا کردیم ولیی بهت معرفیش نمییکنیم چون آبروش میره
  • بی نام IS ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    46 0
    فکر کنم 10 یا 15 نفر بتونن این ادعاها رو با این وسعت و شاید بیشتر از این به کرسی بنشونن کل ملت باید تخلیه کنن و دنبال یه جای دیگه برای زندگی بیفتن .بالاخره مالشونه دیگه .
  • فرهود A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    80 0
    یه بنده خدای زیر پل هواپیمایی یه الونک 4 متری با چادر ساخته بود که شهرداری حداقل 10 نفر مامور روانه کرد و خرابش کردند اونوقت این اعداد و رقم دود از سر آدم بلند میکنن
  • احمدرضا A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    46 0
    تاریشه فساد کنده نشه همین اشه همین کاسه
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    43 0
    اون يارو كه يكماه بعد انقلاب يك صفر به متراژ زمينها اضافه كرده چه نابغه اي بوده اگه الان هست بگيد يك دوره آموزشي براي ملت بگذاره چون خيلي از مردم در شهرها زمينهايي داشتند كه در طرح خيابان كشي يا پارك و .....افتادو چيزي دستگيرشان نشد
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    29 1
    کل اراضی فرودگاه 6 میلیون متر مربع هستش چطور 8 میلیون متر فرودگاه زمین خواری شده ؟ زمین ها را یا زور از مالکین و کشاورز های بدبخت ان گرفتن حالا هر کی حقش را توسط قوه قضاییه می خواد بگیره تهمت زمین خواری بهش می زنند. یعنی به عبارتی ده طرشت اصلا مالک نداشته همه آمده بودن مهمانی
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    47 0
    کی متخلفان دولتی این گونه مفاسد اعدام می شوند؟
  • بهروز IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    35 0
    چه راحت می گید رای جعلی دیگه رشوه ،جعل ، خوردن بیت المال و ... واسه همه عادی شده یعنی واقعا خیلی سخته جلوی همچین آدمایی رو بگیرن؟
  • سوال A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    20 1
    حالا تکلیف اون بدبختایی که با هزار امید و آرزو وبعضا بعد 50 سال رفتن وبا دیدن سند منگوله دار اعتماد کردن وخریدن چی میشه؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    31 0
    به نظرتون شهرداری پول کم نیاورده بود برای پیمانکار اتوبان صدر و..........
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    27 0
    می گن تخم مرغ دزد آخرش شتر دزد می شه همین قضیه است. بعضی از این آقایون صدمتر زمین در تهران را در خواب هم نمی دیدند و الان به کمتر از هکتار راضی نیستند.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    22 0
    این کار یکنفر نیست این آدم در جاهای مختلف شریک دارد اونوقت واسه یه زور گیری اعدام میکنند که البته باید باشه و لی در مورد اینها وخصوصا شریکهاش تو ادارات دولتی باید همینطور برخورد کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    19 0
    .....عده اي از زمين خواران با ارايه اسناد جعلي و حيله گري اموال بيت المال را به شكل قانوني از اختيار دولت مي گيرند....این جمله به نظر شما کمی عجیب نیست.؟ یعنی سر دولت راحت کلاه میره یا می خواد که راحت سرش کلاه بره؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    16 68
    یادتون رفت گناه را بندازید گردن احمدی نژاد
    • رضاتنها A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      8 3
      بیچاره احمدی نژاد چیکار باید میکرد این دزد ها زمان احمدی نژاد هم بودن قبل تر از اونم بودن حالا هم هستن در آینده هم خواهند بود ما ایرانیها سیستم مدیریتی نداریم انقدر تقی به توقی میخوره هی اسم احمدی نژاد رو میارید که چی بشه اون رفت پی کارش ما موندیم با این همه دزد چه گلی به سرمون بگیریم
  • بی طرف A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    6 6
    الان اون سند جعلیه؟ شما تحقیق کردی؟ مطمئنی که جعلیه؟ بعد با اون سند جعلی رفته دادگاه حکم هم گرفته چرا نمیری توی زور آباد های اطراف تهران اون هایی که بدون سند برای خودشون خونه می سازن برق دزدی استفاده می کنن فاضلاب رو ول میدن تو کوچه از اون ها گزارش تهیه کنی؟ نشستی تو دفتر در موزد زمین خواری شایعه رو واقعیت می کنی مقاله می نویسی؟
    • بی نام BE ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      14 3
      شما بی‌ طرف نیستید، شما طرف پولداران و زورگویانی هستید که حرص و آزشان تمامی ندارد و به غارت اموال و ثروتهای ملی مشغولند. آن فقیر بیچاره هاییکه در زور آباد الونک ساخته اند، الونک فاقد آب و برق و فاضلاب برای پناه دادن به زن و بچگانشان است. اموال ملی به این فقیر فقرا هم تعلق دارد ولی بآسانی غارت می‌‌شود و زور شهرداری و پلیس و دادگاه هم به الونک‌های این بیچاره‌های می‌‌رسد. صحبت از ۸ میلیون متر مربع است و چنین زمینی فقط می‌‌تواند زمینی دولتی و متعلق به ملت باشد. خواهش می‌‌کنم درج کنید.
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    8 3
    انتهای اتوبان همت تمام زمینهای بایر و اراضی ملی را با ساخت و ساز های بی رویه دیده ایم
  • بی عقل IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    7 0
    رعايت اخلاق و امور مالي اولويت مديران بايد باشد این رویه اشکال دارد اولیت مدیران فقط باید قانون باشدو بس ای مسئول ...
  • بی نام DE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    3 0
    ماهی از سر گنده گردد نی ز دم