ایرنا نوشت:

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در واکنش به حمله نظامی آمریکا در سوریه با تاکید بر اینکه راه حل مبارزه با تروریسم در ماجراجویی‌های هالیودی نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی آمریکا به مناطقی از سوریه و ابعاد آن را با حساسیت و دقت دنبال می‌کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اقدام امریکا و چند کشور را ناقض حاکمیت ملی و حقوق بین‌الملل و مبنایی برای اقدامات جدید مداخله‌جویانه در منطقه می‌دانیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: تکیه بر راه حل‌های مداخله‌جویانه قبلی خود از جمله عوامل رشد تروریسم فعلی است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حمله هوایی آمریکا به مناطقی از سوریه و ابعاد آن را با حساسیت و دقت دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: از نگاه تهران هرگونه اقدام نظامی در جفرافیای سوریه، بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین‌الملل پذیرفتنی نیست چرا که مبارزه با تروریسم نمی‌تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشورها باشد.

امیرعبداللهیان گفت: ما ضمن تاکید بر ضرورت مقابله مسولانه، شفاف و صادقانه کشورها در مقابله با تروریسم، بر رعایت قوانین و موازین شناخته شده بین‌المللی و حقوق ملت‌ها در این رابطه تاکید داریم.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: تهران با توجه به پیامدهای این اقدام، بررسی‌ها و مشورت‌های خود را با مقام‌های دمشق و سایر طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد فعالانه ادامه می‌دهد.

جت‌های جنگنده آمریکایی صبح امروز(سه‌شنبه) حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را آغاز کردند.

یک مقام آمریکایی در این باره گفته است: حملات هوایی بر مقر و مواضع گروه تروریستی داعش در «الرقه» متمرکز بود با آنکه مواضع داعش در دیگر شهرها نیز هدف حمله قرار گرفت.

سازمان غیر دولتی موسوم به «ناظر حقوق بشر سوریه» هم اعلام کرد: جنگنده‌های خارجی محل استقرار گروهک تروریستی داعش در استان الرقه در شرق سوریه را هدف قرار دادند و در این حمله جدا از جنگنده‌های آمریکایی، جنگنده‌های اردن، عربستان، امارات و بحرین نیز شرکت داشتند.

پنتاگون نیز اعلام کرده که طی این حملات خطوط امداد سلاح داعش هدف قرار گرفته و نیروهای آمریکایی به وسیله موشک‌های «تام هاوک» از طریق دریا اهداف داعش را موشک باران کرده‌اند.

وزارت امور خارجه سوریه نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش در خاک این کشور بعداز هماهنگی با دمشق صورت گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که آمریکا قبل از حمله به مواضع داعش در شهر الرقه و مرزهای سوریه و عراق، «بشار الجعفری» نماینده دایم سوریه در سازمان ملل را در جریان این حمله قرار داده بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 2
    دم شما گرم.