فارس نوشت:

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای جزئیات حملات هوایی اخیر خود به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق را اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای جزئیات مربوط به حملات هوایی اخیر خود علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را منتشر کرده است.

به گفته مرکز اطلاع‌رسانی وزارت دفاع آمریکا، این کشور به همراه شرکای خود شامل بحرین، اردن، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی اقدام به عملیات نظامی علیه تروریست‌های داعش در سوریه در شب گذشته کرده است.

بنا بر اعلام رسمی پنتاگون ترکیبی از جنگنده‌ها، بمب‌افکن‌ها، پهپادها و موشک‌های کروز توماهاک در 14 حمله به مواضع داعش در سوریه به کار گرفته شده‌اند.

این حملات منجر به تخریب تعدادی از اهداف متعلق به گروه تروریستی داعش در اطراف شهر «الرقه» در شمال سوریه، «دیر الزور» و «ابو کمال» در شرق سوریه و «الحسکه» در شمال شرق سوریه شده است. اهدافی که مورد هدف قرار گرفته‌اند شامل: جنگنده‌ها، اردوگاه‌های آموزشی، مراکز فرماندهی ، انبار ذخیره تجهیزات، یک مرکز تامین مالی، تعدادی کامیون و وسایل حمل و نقل تسلیحات می‌ شوند.

بر طبق اعلام پنتاگون آمریکا 47 موشک کروز توماهاک از سوی دو ناو آمریکایی که در آبهای بین‌المللی در دریای سرخ و شمال خلیج فارس ساکن بودند، پرتاب کرده است. علاوه بر این جنگنده‌ها، بمب‌افکن‌ها و پهپادهای نیروی هوایی و نیروی دریایی آمریکا متعلق به  مرکز فرماندهی آمریکا در حملات هوایی شرکت جسته‌اند.

بحرین، اردن، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی نیز در حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه شرکت کرده و یا از آن حمایت کرده‌اند. همه هواپیماها از محوطه حملات به سلامت خارج شده‌اند.

بر طبق بیانیه پنتاگون، ارتش آمریکا دیروز حملات هوایی خود به تروریست‌های داعش در عراق را نیز ادامه داد. این حملات دو عدد از خودروهای هاموی داعش و یک خودرو مسلح متعلق به این گروه بعلاوه یکی از قرارگاه‌های جنگی آن در جنوب غرب کرکوک را نابود کرده است. همه هواپیماهای آمریکا توانستند به سلامت منطقه را ترک کنند. به طور کلی آمریکا تا کنون 194 حمله هوایی به مواضع داعش در عراق ترتیب داده است.

به گفته پنتاگون آمریکا این حملات را به عنوان جزئی از استراتژی جامع اعلام شده از سوی باراک اوباما برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و نابودی آن انجام داده است. به مرور زمان ارتش آمریکا به موازات مبارزه نیروهای محلی با تروریست‌ها، حملات هوایی خود علیه مواضع آنها در عراق و سوریه را ادامه خواهد داد.

پنتاگون در انتهی بیانیه خود از حملات هوایی خود علیه گروه خراسان نیز سخن به میان آورده و گفته است: ‌به طور کلی نیروهای ارتش آمریکا 8 حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی خراسان واقع در غرب «آلپو» انجام داده‌اند. در این حملات کمپ‌های آموزشی و مواد منفجره و مصالح ساخت و ساز و ساختمان فرماندهی آنها هدف قرار گرفته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =